Laatste update: 20 november 2024
In de wereld van woningcorporaties speelt Ons Huis Woningstichting een prominente rol in Apeldoorn en omstreken. Zij staat synoniem voor kwaliteitswoningen en sterke gemeenschapsbetrokkenheid. Deze organisatie, met meer dan 6.000 woningen in Apeldoorn, Warnsveld en Zutphen, heeft een sterke reputatie opgebouwd door het leveren van uitstekende diensten en het bijdragen aan de leefbaarheid van buurten en wijken. In dit artikel duiken we dieper in de kernactiviteiten en waarden van Ons Huis.
De missie van Ons Huis is helder: samen met bewoners en maatschappelijke partners bouwen aan veerkrachtige wijken en buurten. Deze missie wordt ondersteund door hun visie om met de maatschappelijke veranderingen mee te bewegen. Dit betekent dat Ons Huis niet alleen huizen levert, maar ook actief deelneemt aan de ontwikkeling van gemeenschappen. Ze streven ernaar om een goede dienstverlening te combineren met een bijdrage aan de leefbaarheid van de wijk.
Een van de kernwaarden van Ons Huis is hun focus op de tevredenheid van huurders. Hun website biedt tal van opties voor huurders om zaken snel en eenvoudig te regelen. Of het nu gaat om huurbetalingen, reparatieverzoeken of het melden van overlast, de huurders kunnen 24/7 terecht via het online portaal ‘Mijn Huis’. Dit gebruikersgemak is een groot pluspunt voor de huurders en draagt bij aan een hoge mate van klanttevredenheid.
Ons Huis biedt een breed scala aan woningen aan, variërend van huurwoningen en nieuwbouwwoningen tot koopwoningen en andere beschikbare ruimtes. Deze diversiteit maakt het mogelijk om aan de uiteenlopende behoeften van verschillende bewoners te voldoen. Bovendien worden er voortdurend nieuwe projecten ontwikkeld, zoals de 32 appartementen in de Molen en de 84 tijdelijke appartementen in het Dubbelbeek project, die inspelen op de veranderende behoeften van de gemeenschap.
Duurzaamheid staat hoog op de agenda van Ons Huis. Zij streeft ernaar haar woningen te verduurzamen en een bijdrage te leveren aan een beter milieu. Dit blijkt niet alleen uit hun projecten, maar ook uit hun beleid en het stimuleren van duurzaam leven onder huurders. Innovatie speelt een centrale rol in hun strategie om toekomstbestendig te blijven en een goede kwaliteit van leven voor de bewoners te waarborgen.
Naast het aanbieden van woningen, hecht Ons Huis veel waarde aan het opbouwen van een hechte gemeenschap. Dit is onder meer te zien aan hun initiatieven zoals de Beste Buurverkiezing in Apeldoorn en andere buurtgerichte evenementen. Zulke activiteiten versterken niet alleen de banden tussen de bewoners, maar ook die tussen Ons Huis en de gemeenschap.
Ons Huis biedt ook verschillende carrièremogelijkheden, van stages tot vaste banen. Werken bij de woningstichting betekent deel uitmaken van een team dat zich inzet voor de community en de verbetering van woonomstandigheden. De organisatie waardeert innovatie, samenwerking en duurzaamheid, en zoekt naar mensen die deze waarden delen.
Ons Huis Woningstichting is veel meer dan alleen een woningaanbieder. Het is een actieve speler in de gemeenschap die zich richt op het verbeteren van zowel de leefomgeving als de kwaliteit van leven voor haar huurders. Met een sterke focus op duurzaamheid, innovatie en gemeenschapsbetrokkenheid onderscheidt Ons Huis zich als een woningcorporatie die de behoeften van de samenleving op de eerste plaats zet. Dit maakt hen tot een vertrouwde partner voor zowel huurders als de bredere gemeenschap in en rondom Apeldoorn.
Voor meer informatie over hun diensten, projecten en mogelijkheden, kunnen geïnteresseerden de officiële website van Ons Huis bezoeken of hen telefonisch bereiken via (055) 526 25 00. Hun fysieke locaties in Apeldoorn en Warnsveld staan ook open voor bezoekers.
Bezoek Ons Huis Woningstichting
Letterlijk : "ONS HUIS"!
In Den Haag zou men bagger organisatie zeggen! De B-klasse. Niet meer woorden nodig.
Sterke punten
Van de kast naar de muur effect.
Zwakke punten
Bagger.
Niet aan te raden
Al sinds oktober 2021 huurder bij Ons Huis,\\r\\n\\r\\nWoonachtig in een appartementen-complex in Apeldoorn wat gedeeltelijk verhuurd word aan een zorg-instelling, in het eerste jaar al geregeld stroom-uitvallen gehad, dit mede doordat de desbetreffende woning-corporatie de electriciteit niet had aangesloten volgens de nieuwe richtlijnen van de Europese unie, de kabels zijn een compleet ratten-nest, zowel achter de muren, als in de plafonds, dit is in alle apartementen het geval, ieder persoon die een schroevendraaier zou pakken zou gelijk kunnen zien dat dit niet voldoet aan de richtlijnen.\\r\\n\\r\\nIn het eerste jaar extra moeten betalen aan warm water omdat ze mij de schuld gaven van een warm water meter die niet in de badkamer hing, wist ik veel, het is mijn eerste huis, lopen kutten met warm water meters is wel het laatste wat ik zou doen, ze zijn zelf gewoon vergeten die meter er op te hangen / terug te hangen.\\r\\n\\r\\nMet kerst vorig jaar meerdere dagen zonder warm water gezeten, en wat passen ze toe als oplossing? Ze hebben het moederbord van het lokale ketelhuis tijdelijk omzeilt, zeer on-professioneel, en dit gebeurde nadat de organisatie al wel zeker 2 weken boze telefoontjes had gekregen omdat de ketel af en toe uit viel.\\r\\n\\r\\nLos van dat hele probleem was het de eerste 3 maanden heerlijk wonen.\\r\\nNu een ruime 2 jaar woon-achtig in hetzelfde huis, en nu al bijna 2 jaar gezeik met geluids-overlasten, het kantoor van de zorg-instelling die elke ochtend doet alsof hun kantoor een staples magazijn is, de stapels kopieer-papier word nog net niet verplaatst met de heftruck, 1.5 jaar met een stel buren gezeten die gedurende elke nacht de \\\"duitse wagens\\\" af en aan hadden rijden.\\r\\n\\r\\nDe laatste 4 tot 5 maanden amper 10 nachten in de maand normaal kunnen slapen omdat de nieuwe buren niet normaal kunnen doen, continue geluids-overlast, ontelbare mail-wisselingen gehad hierover met de woningbouw, tot op het punt dat je gewoon geen gehoor meer krijgt, nachten gezeten met knallende hoofd-pijn van het niet kunnen slapen, en wat krijg je als tip? Oh, microfoons ophangen, wat ten eerste heel kinderachtig is, en ten 2de ook illegaal volgens de AVG wet.\\r\\n\\r\\nEn dit is allemaal best wel hypocriet als je je bedenkt dat dezelfde desbetreffende organisatie zelfs als slogan op hun LinkedIn aankondigt dat dit juist hetgeen is waar ze zo geweldig in zijn in het oplossen.\\r\\n\\r\\nPuntje bij paaltje schiet je jezelf in je voet door bij deze organisatie te huren, en niet met een kleine kogel, nee, een groot gat in je voet.\\r\\n
Een schreeuw in je eigen huis
Drie keer niks. Na een achterbakse poging mij te verhuizen met voorwaarden, let wel, een gedragsasnwijzing waarin ik mij zou moeten laten behandelen voor verslaving heb ik het nu gehad met woonconsumenten E.S en de complex beheerder R.R
Door het juridisch loket laten uitzoeken en ja hoor, ze proberen mij te naaien. (Ik ben gemeentelid bij het korps leger des heils,wij hebben zelf verslavingszorg).Nu zijn de klachten: schreeuwen tegen de hond.......een eigenwijze AM Bulldog, die net aan een bloedoor was geholpen, de kop volledig ingepakt, die hoorde nu echt weinig. Dit is doorgegeven aan de begeleiding van team PASS van sheerenloo, die dit nog serieus namen ook. Resultaat? WMO ingeschakeld voor andere zorgverlener, 8 sept komen ze hier van de gemeente en dan gooi ik de strontput open.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Liegen, geen gesprek met buren toestaan onder het mom: met mij valt niet te praten maar eigenlijk liegen ze zoveel dat dat hetgeen is wat ze beschermen
De een wel, de ander niet
In een zware burnout, die bij mij als autist met begeleiding van sheerenloo erg veel stress veroorzaakte, heeft de complex beheerder een aantal leugens als serieuze klacht tegen mij ingebracht. Eén van de klachten zou zijn "agressie afreageren op de hond", want dat was gehoord door buren. Erg vies, ik heb een Amerikaanse bulldog en deze honden hebben strakke leiding nodig. Inmiddels is dit klachtendossier geworden. Nu hebben we een buurman die zijn kat heeft gedumpt, ik ging natuurlijk direct naar het spreekuur. Het antwoord:" Ik kan hier niets mee, ik heb niets gezien". Walgelijk. Besef, hiermee dek je de dierenbeul.
Sterke punten
Heb ik niet ontdekt
Zwakke punten
Onderscheid maken, dierenbeulen matsen.
Geen normaal gesprek
Mijn man overleden dus heb ik gevraagd een goedkopere owoning omdat dit vrije sector is kan ik het niet meer betalen ik doe het nu samen met mijn dochter wij zijn veel geld kwijt zij wil apart wonen nu moet ik wachten tot zij eruit is ik zei dat gaat aangezien wij de huur samen doen \\\\\\\\r\\\\\\\\nDus om een lang verhaal kort te maken er is mij 2 maal gezegt dat mijn man had na moeten denken dat zou komen te overlijden wij hebben beide een uitkering
Zwakke punten
Iemand verder de grond in trappen\\r\\n
Klantvriendelijk
Behulpzaam
Afschuif kampioenen
Geven geen concrete antwoorden of actief oplossend meedenkend.
Onder bizarre omstandigheden en geen of foutieve omschrijving van de buurt danwel staat van de woning, afspraken worden niet netjes of geheel niet nagekomen..altijd hebben zij gelijk en jij niet..hun hebben aan de verplichtingen voldaan en jij had alles voor aanvang van de huur kunnen weten..kortom veel onrecht en afschuif is het systeem bij deze w.b.v.
Ik heb een laaste poging met een voorstel gedaan vandaag en wacht met spanning op de beslissing..maar ik vrees met grote vrezen gezien de staat van dienst na het melden van alle gebreken en derving woongenot plus de zeer slechte isolatie in combinatie met het energie label wat dubieus is te noemen..verwacht ik dat hier wederom een afschuiving plaats zal vinden..helaas..word vervolgt
Sterke punten
De huurder proberen te overtuigen dat de fouten bij de huurder ligt en niet bij hun.plus foutieve info over hun mogelijkheden voor een oplossing van problematiek..beaamd door een collega verhuurder in apeldoorn
Zwakke punten
Niet inlevend en geen reflectie op eigen fouten of herkenning hiervan.