Reviews over Woningcorporaties


    Onbetrouwbaar

    Review over Parteon

    Ik ervaar Parteon als een hopeloos georganiseerde organisatie waar afspraken vaak niet nagekomen worden, waar alles zonder controle achteraf door de oprachtgever wordt uitgevoerd door onderaannemers. Een prachtig verhaal over wat jullie doelstelling is.
    Alleen met woorden is dat niets waard. Ik heb 43 jaar Ballast Nedam achter de rug,en heb gezien hoe het wel en niet moet. De organisatie die ik ervaar bij Parteon lijkt nergens op. Ik help een wat oudere vrouw met klachten die door Parteon verholpen moeten worden aan haar huurwoning. Ik sta daarvoor vaak aan de balie en voel me achteraf vaak geschoffeerd en beledigd. Niet door de altijd aardige baliemedewerksters maar door het niet komen opdagen, het niet nakomen van belafspraken door de uitvoering buiten. De vrouw die thuis blijft voor niet nagekomen maar dat interesseert Parteon niet. Dit is mijn ervaring en hoop voor Parteon dat er ook betere ervaringen zijn maar als ik Reviews lees zie ik veel bevestigingen.

    Dick Rombout
    Voormalig senior adviseur, procesmanager Ballast Nedam

    Sterke punten
    De enige sterke punten die ik ken zijn de aardige baliemedewerksters en moet ik toegeveb dat eerdere reparaties aan het huis netjes zijn uitgevoerd.

    Zwakke punten
    De zwakke punten heb ik in mijn Review aangegeven.

    Oplichters

    Review over Nederwoon

    Had ik dit maar eerder geweten, dan had ik deze compleet nutteloze website vermeden. Er wordt namelijk een betaling van maar liefst €45 gevraagd... Ja hoor, zelfs oplichting lijkt onderhevig aan inflatie. Ik zie uit oude recensies dat het vroeger goedkoper was.

    Hoe dan ook, op de site zie je meer dan 1000 bezichtigingen voor de 4 beschikbare appartementen. Als iedereen €45 heeft betaald... reken zelf maar uit.

    Uiteindelijk heb ik, na het betalen van deze flinke "boete", de klantenservice gebeld voor begeleiding en hulp bij mijn zoektocht. Ik weet dat het misschien vanzelfsprekend lijkt hoe je een appartement selecteert op een website... maar jongens, als we €45 betalen om foto’s van huizen te bekijken die we niet cadeau krijgen maar moeten huren, dan mag je toch op z'n minst een beetje fatsoenlijke klantenservice verwachten, of niet?

    Nee hoor — in plaats daarvan krijg je een kortaf en verveeld antwoord: "Je moet gewoon online solliciteren."

    Milou neukt collega s

    Review over Welbions

    Zielige mensen. Gaan mensen van het lijst halen die al zijn uitgeloot en gaat de woning nasr azielzoekers

    Sterke punten
    Milou heeft mijn broer gepijpt

    Zwakke punten
    Milou is een slet

    Slechte woningen

    Review over Wonen Limburg

    Het is oneerlijk en gestoord om in deze ghetto' s te wonen.

    Slecht

    Review over Welbions

    Welbions hengelo ene marloe grof en arrogant en scheld je gewoon uit afspraken worden niet nagekomen. Bekenden van hun krijgen de woning terwijl je 1e bent. Heel slecht

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Arrogant. Afhaken van gesprek afspraken niet nakomen schelden. Beloftes niet nakomen onverwachte kosten

    Slecht

    Review over Welbions

    Welbions hengelo ene marloe grof en arrogant en scheld je gewoon uit afspraken worden niet nagekomen. Bekenden van hun krijgen de woning terwijl je 1e bent. Heel slecht

    Sterke punten
    Niks

    Zwakke punten
    Arrogant. Afhaken van gesprek afspraken niet nakomen schelden. Beloftes niet nakomen onverwachte kosten

    Ballentent

    Review over Talis

    Heel erg slecht. Wijkadviseur is ronduit naar. Liegt en heeft een oudere dame zo onder druk gezet dat ze haar hond heeft ingeslapen uit angst dat ze uit haar woning wordt gezet. Hond blafte maar op camerabeelden duidelijk aantoonbaar niet zoals j S het voordeed. Nooit een officiële klacht van gehad maar wijkadviseur j S verdraait de boel dusdanig dat mevrouw werkelijk dacht dat ze geen recht had en ze met haar demente huisgenote op straat zou komen. Kortom haar hond in laten slapen. Om daarna tegen mij mantelzorger keihard te ontkennen dat hij haar heeft gesproken. Waarom omdat j S een hekel heeft aan honden. Die horen niet in de flat . Onderhoud ho maar gevolg gekneusde enkel en kapotte kleren door loszittende tegels en een noodklap op de galerij antwoord Talis indienen bij je eigen verzekering. Beste wijkadviseur belt never terug is nooit bereikbaar maar zit wel 4 uur lang een boekje te lezen in de Talis auto op de parkeerplaats. Op kosten van de baas uitrusten verteld precies hoe deze man werkt. Klachten worden serieus genomen als t in t straatje past verder kan je de schijt krijgen. Kapotte hor na werkzaamheden door Talis maar niemand weet wie die gaat vergoeden. Terugbellen doen we niet. Junkies breken de deuren open slapen in de algemene ruimtes en forceren de boel waardoor iedereen naar binnen kan maar andere of betere sloten nee. Danwel een camera of iets dergelijks .

    Kortom niet bij Talis huren want je staat er alleen voor. Ons rest niets dan juridische stappen

    Sterke punten
    1 hele vriendelijke medewerker aan de telefoon. Administratief personeelslid

    Zwakke punten
    Klantvriendelijkheid
    Eerlijkheid
    Actie ondernemen
    Werken
    Terug bellen
    Afspraken nakomen

    Slecht slechter Vivare

    Review over Vivare

    Mega slechte woning, wel de huur omhoog maar wel lekkage badkamer, schuren in de muur, schimmel, tocht, cement wat afbrokkel tussen de stenen.

    Sterke punten
    Niks doen met klachten

    Zwakke punten
    Wat niet

    Oplichters, pas op.

    Review over Stichting Huisvesting Werkende Jongeren

    Slechte contact, slecht onderhoud, goedkope installaties/keuken kastjes etc, je oplichten voor duizenden euros, geen isolatie woningen, wc's van 40+ jaar oud, en forse huurprijzen die jaarlijks flink stijgen.

    Sterke punten
    Je voor duizenden euros oplichten

    Zwakke punten
    Onderhoud, installeren van water/stroomvoorzieningen, huisvesting, contact, etc.

    Ze negeren je gewoon

    Review over Stadlander

    Stadlander is één grote grap. Ze negeren je compleet als je een woning nodig hebt, maar als ze zelf iets van je willen, staan ze meteen op de stoep. Ik probeer al tijden een woning te krijgen, maar hulp? Ho maar! Contact opnemen heeft geen zin, want ze reageren niet of sturen je van het kastje naar de muur.

    Ze hebben altijd hun mond vol over regels en verplichtingen voor huurders, maar zelf voeren ze geen klap uit. Hoe kan het dat niemand in Nederland mij kan helpen aan een woning, terwijl ze aan half buitenland woningen uitdelen. Voor mij zijn de regels zoveel dat ik amper kans maak? Maar ze wel zitten te zeiken over de kleinste dingen? Pure bureaucratische onzin en een complete wanprestatie.

    Als je op zoek bent naar een woning, verspil dan geen tijd aan deze prutsers. Stadlander is nutteloos en totaal onbetrouwbaar!

    Zwakke punten
    Arrogant
    Leven in hun eigen wereldje
    Letterlijk mensen negeren
    Vragen niet beantwoorden
    Huizen niet onderhouden
    Alles slopen
    Niet menselijk (Ja voor sommigen wel, voor anderen niet)
    Zij bepalen de regels, regels die niet eerlijk zijn

    Mensonterend woningcorporatie

    Review over Woonbron

    Woonbron

    Als ik had geweten dat deze woningcorporatie zo verschrikkelijk was had ik wel 10 keer nagedacht of ik dit huis had genomen.

    Ik woon hier sinds nov 2023. De eerste maand, waarbij ik een paar verwarmingen op 18 graden had gezet gelijk een rekening: 400 euro aan gas.

    Dat was wel even andere koek als de 80 euro die ik betaalde in het slechtst geïsoleerde huis van spijkenisse waar ik hiervoor woonde waar de verwarming overuren maakte.

    Paar keer een melding gemaakt, iedereen wijst naar elkaar en niemand die me kon helpen. Afgelopen winter kon ik de verwarming op maximaal 13 graden zetten: rekening 200 euro aan gas alleen voor een verwarming die op 13 graden staat!

    Na 1.5 jaar werd mijn klacht pas doorgezet naar een klachtenafdeling. 1.5 jaar nadat ik dit gemeld had! Ik was allang blij, want ik hoopte dat er eindelijk wat gedaan werd. Binnen 2 weken zou Woonbron contact met mij opnemen. 1 dag voor de 2 weken verstreken waren kreeg ik een e-mail dat het nog langer ging duren. Weer gingen er 2/3 weken voorbij en ik hoorde niks. Gister bel ik woonbron en ik moest nog langer wachten? Ze kon ook geen contact opnemen met de klachtenafdeling. Welk bedrijf kan er nou niet intern overleggen? Dit noemen zij op de hoogte houden (letterlijke woorden kcc), mailtje met de info duurt langer en daarna hoor je niks meer.

    Ik ben het wachten zat. Ik betaal een godsvermogen voor een verwarming die op 13 graden staat, het is ijskoud. Het huis tocht zo erg dat een aansteker uitgeblazen word. Mijn kind van 3 zit met blauwe lippen. Winters kunnen we amper thuis slapen omdat de verwarming hoger zetten onbetaalbaar is!

    November 2024 was er een opzichter langs geweest. Zijn woorden: ja het is echt vreemd, ik zie het. Dit klopt niet, maar we kunnen niks voor je doen.
    Je erkent dat het vreemd is, maar je gaat niks doen? Andere bewoners hebben namelijk niet zulke hoge gasrekeningen.

    Zijn voorstel was om een bedrijf te laten komen die mijn huis van binnen etc ging nakijken. Hij zou me binnen een week terug bellen. Februari 2025 heb ik zelf maar gebeld wanneer dit ging gebeuren, ik was nog steeds niet gebeld.

    Toen ik zelf belde kon ik binnen een dag terug gebeld worden met de mededeling dat er inderdaad huizen van binnen en buiten nagekeken worden, maar dat mijn huis er niet bij zat….

    Dus je beloofd me wat… vervolgens kom je het niet na en kies je andere huizen uit ipv het huis die de klacht heeft….

    Bedankt Woonbron, dat jullie h
    et allemaal zo serieus nemen en dit gewoon al 1.5 jaar bezig is.

    Ik begin echt wanhopig te worden, want ze nemen gewoon 0 contact op. Doen niks, komen beloftes niet na. Ze denken geloof ik die mevr is afhankelijk van ons, dus laat maar.

    Sterke punten
    ze zijn goed in mensen in de kou te laten
    Ze zijn goed in nalatigheid!! Na een 1.5 jaar hangt er nog steeds een naamplaatje van de oud bewoner

    Onmenselijk

    Review over BrabantWonen

    We zitten nu al 4 à 5 weken zonder drinkwater omdat jullie weigeren ons te helpen. Ik ben al 4 weken lang aan het bellen en het voelt alsof ik steeds aan het lijntje word gehouden. Ik heb meerdere keren met jullie collega’s gesproken, die het probleem lijken te bagatelliseren en doen alsof roest in drinkwater geen ernstige kwestie is. Elke keer als ik bel, wordt mij verteld dat ik binnen een week wordt teruggebeld, maar inmiddels zijn we alweer 4 weken verder. Als dit niet snel wordt opgelost, schakel ik zeker een advocaat in. Ik ben er helemaal klaar mee.

    Zwakke punten
    Nooit meer brabant wonen

    Onmenselijk

    Review over BrabantWonen

    We zitten nu al 4 à 5 weken zonder drinkwater omdat jullie weigeren ons te helpen. Ik ben al 4 weken lang aan het bellen en het voelt alsof ik steeds aan het lijntje word gehouden. Ik heb meerdere keren met jullie collega’s gesproken, die het probleem lijken te bagatelliseren en doen alsof roest in drinkwater geen ernstige kwestie is. Elke keer als ik bel, wordt mij verteld dat ik binnen een week wordt teruggebeld, maar inmiddels zijn we alweer 4 weken verder. Als dit niet snel wordt opgelost, schakel ik zeker een advocaat in. Ik ben er helemaal klaar mee.

    Slechte service

    Review over Veluwonen

    Veluwwonen komt afspraken niet na. Wacht al 2 maanden op reparatie voor mijn deur. En ook oplossing voor de buren ruzie.En heb nog meer maar ga hier niet mijn tijd aan besteden.

    Sterke punten
    Hebben ze niet

    Zwakke punten
    Nemen nooit contact op

    Slechte service

    Review over Veluwonen

    Komen hun afspraken niet na
    Wacht al 2 maanden dat me deur word gemaakt enzo voort.
    Kan hier een heel waslijst type maar daar heb ik geen zin in.

    Afrekening energiekosten 2023

    Review over Habion

    Habion is de verhuurder, en deze heeft Vastgoed Vanderlinden aangesteld als beheerder voor de Hoeverstaete in Alkmaar, vastgoed flats van Habion met een nieuwe Livv-Inn.
    Er is een hele toren - De Vleugels - die geen individuele verwarmingsmeter heeft. Mevrouw betaald veel servicekosten en kreeg een brief dat ze meer dan 900 euro van het jaar 2023 retour kreeg.
    Vervolgens een brief dat de eindafrekening onjuist was. Het is nu 15 maart 2025 en er is nog steeds niets bekend over de eindafrekening met m.b.t. de servicekosten van de bewoners. Bewoners worden door Vanderlinden Vastgoed en Habion van het kastje naar de muur gestuurd.
    Habion is verplicht om elkaar jaar vóór 1 juli een jaarafrekening te geven, dus 1 juli 2024 had de jaarrekening 2023 afgerond moeten zijn, idem 1 juli 2025 de jaarafrekening van 2024.
    De Europese Warmtewet stelt een meetverplichting wat betekent dat er individuele meters aanwezig moeten zijn in elk appartement om het warmteverbruik in elk appartement te meten. Hier voldoet Habion ook niet aan. Appartementsgebouw De Vleugels heeft geen aparte meters, er zijn geen warmtekosten verdelers geplaatst en de bewoners maar betalen. Er ontstaat onenigheid tussen de bewoners omdat bewoners niet weten waar ze aan toe zijn.

    Ik heb zelfs tot directie niveau dit onderwerp onder de aandacht gebracht, maar er schijnt maar geen eindafrekening 2023 te komen en hoe zit het met de eindafrekening van 2024?

    Ook de klachtencommissie zou veel beter kunnen door het oppakken van problemen en deze oplossen.

    Het is een mooie vastgoed concept door gestudeerde mensen maar de organisatiestructuur kan vele malen beter, omdat ik nu al een klein jaar bezig ben voor het verkrijgen van de eindafrekening van 2023, m.a.w. uitstaand geld van bewoners die recht hebben op teruggaaf.

    Sterke punten
    geen reactie

    Zwakke punten
    geen reactie

    rotten weg hier

    Review over Woonin

    Al jaren last van schimmel en lekkages. Bovendien geen voorzieningen voor een 70 jarige vrouw bij renovatie van toilet en douch. Kreeg een hurk toilet op de grond, fysiek niet mogelijk. Moest maar bij buren op de toilet voor 3 weken. Schandalige verhuurder en zeer slechte casemanager. Platform opgezet van gedupeerde hun case kunnen sturen.

    Waarde loos

    Review over Woonin

    onmogelijke waardeloze organisatie en vooral de vve\\\\\\\\r\\\\\\\\nterwijl je huurt\\\\\\\\r\\\\\\\\nzit nu al 6 weken met een kapot slot schuur mij andere 2 buren ook vinden ze normaal bij mitros woonin\\\\\\\\r\\\\\\\\nwaarom sturen ze hun eigen techische dienst er niet op af nee er moet perse de gooier komen een ander aannemersbedrijf verleden keer bij een ander slot in de algemene voordeur kapot deden ze er wel een paar maanden over voor dat de deur weer normaal afsloot\\\\\\\\r\\\\\\\\nik vind dat niet normaal\\\\\\\\r\\\\\\\\ndaarbij zitten we al een meer dan een jaar met lekkage kozijn\\\\\\\\r\\\\\\\\ndie verotte vve daar middelhuis meneer en zijn collega zal ze een rot zorg zijn maar sommige andere buren die ook lekkage hadden ontvingen 1800 eur\\\\\\\\r\\\\\\\\nvergoeding\\\\\\\\r\\\\\\\\nontvang ik zeker weer een standaard mail of reactie van ze dat ik maar een klacht moet indienen nou dat helpt toch niet

    Bagger

    Review over Woonin

    Verschikkelijk slechte communicatie, voorheen viveste nooit geen problemen altijd goede service, nooit geen klachten alles werd altijd netjes behandeld en gedaan..vanaf de fusie met mitros , 1 gaos, klachten worden niet serieus genomen. Zit al 1jr achter hun vodden aan, komen nergens op terug, zit al 1jr met ontzettende kou vanuit de vloer, niet tegenaan te stoken. .ondanks je stookt blijft de kou omhoog komen! Ze weten schijnbaar geen oplossing of word niks mee gedaan..word niet eens teruggebeld! Mails reageren ze ook niet...viveste was een goede woningbouw..maar nu bagger

    Woonin storing

    Review over Woonin

    Elektrische storing\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nNa de recente renovatie aan mijn woning ondervind ik ernstige problemen met de elektra. De aardlekschakelaar slaat continu af, waardoor een groot deel van mijn woning zonder elektriciteit zit.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nOp donderdagavond 16 januari heb ik om 22:18 uur contact opgenomen met Stedin. Zij gaven aan dat zij alleen storingen verhelpen wanneer deze zich buiten de woning bevinden. Voor storingen binnen de woning diende ik contact op te nemen met de woningcorporatie Woonin. Vervolgens heb ik om 22:28 uur gebeld naar het calamiteitennummer van Woonin (088-9890123). Ik kreeg een medewerker aan de lijn van een partij waarmee Woonin samenwerkt. Na uitleg van het probleem werd mij verteld dat ik opnieuw contact moest opnemen met Stedin. Ik heb aangegeven dat Stedin mij had doorverwezen naar Woonin omdat het om een interne storing gaat. De medewerker gaf aan niet van het protocol te kunnen afwijken, tenzij er sprake is van calamiteiten zoals een thuisbevalling of een seniorenwoning. Echter, het protocol sluit hulp bij stroomstoringen niet expliciet uit.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nOndanks meerdere keren benadrukken dat alleen in de woonkamer stroom is en de rest van het huis, waaronder de diepvries, koelkast en cv-ketel, zonder stroom zit, kreeg ik een oplossing voorgesteld die ik als onveilig beschouw. Het advies was om met een verlengsnoer apparaten in de woonkamer aan te sluiten, wat in mijn geval betekende dat ik de buitendeur open moest laten om apparaten in de schuur van stroom te voorzien. Daarnaast werd mij verteld: \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Morgenochtend kunt u contact opnemen met de woningbouwvereniging\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" en \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Bel uw vrienden maar op als u geen verlengsnoer in huis heeft.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" Deze manier van communiceren vind ik onacceptabel. Ik heb aangegeven dat er op basis van klanttevredenheidsonderzoeken meer aandacht besteed mag worden aan communicatie, klantgerichtheid en het aanpassen van protocollen.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\n\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nDe betreffende medewerker toonde weinig empathie en kon mij niet verder helpen. Na een kwartier discussie heb ik de verbinding verbroken omdat ik geen enkele hulp ontving. Hierdoor heb ik geaccepteerd dat ik de nacht zonder stroom moest doorbrengen. Een nood-elektricien inschakelen leek de enige optie, maar ik vraag me af waar ik dan servicekosten voor betaal bij Woonin.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\nSchande!!

    Graaier woonin

    Review over Woonin

    ‘Stop de Verkoop’ van gemeenteraad heeft geen effect
    Stinkend rijk Woonin verdient 12 miljoen aan verkoop tientallen sociale huurwoningen
    Door Cees Grimbergen
    |
    18 februari 2025
    |
    8 reacties

    In Zuilen biedt Woonin de sociale huurwoning M. de Klerkstraat 6 te koop aan. ‘Een leuke kluswoning’, adverteert Woonin via Funda.

    Woonin verkoopt nog steeds op grote schaal sociale huurwoningen. De corporatie verdient daar sinds 1 november bijna 12 miljoen euro mee.

    Op de verkooplijsten van Woonin in Utrecht staan 21 woningen. Buiten de stad -o.a. Nieuwegein en Wijk bij Duurstede- worden veertien woningen aangeboden. Een deel van deze woningen is ‘onder bod’. Andere huizen staan te koop of zijn al verkocht.

    Woonin, het voormalige Mitros, is stinkend rijk. In 2023 was het exploitatieresultaat van de corporatie 117 miljoen euro. Het eigen vermogen is inmiddels gestegen tot bijna zes miljard. Woonin is, qua vermogenspositie, de rijkste corporatie van het land. De corporatie heeft de reputatie maximaal mogelijke huurverhogingen door te voeren.

    De verkopen binnen de stad zijn tegen de wil van de Utrechtse gemeenteraad en wethouder Dennis de Vries. Buiten de stad Utrecht wordt Woonin door gemeenten niet beperkt.

    Op diverse manieren ontwijkt de Woonin-top het ‘Stop de verkoop van sociale huurwoningen’ dat de Utrechtse raad wil. Dat ontwijken wordt door diezelfde gemeente mogelijk gemaakt, via allerlei uitzonderingsbepalingen op het verkoopverbod.

    Zo gebruikt Woonin achterstallig onderhoud -waarvoor het als eigenaar zélf verantwoordelijk is- om sociale huurwoningen te verkopen. Één uitzondering is namelijk de volgende.

    Het opknappen van een woning na een verhuizing van de huurder mag niet meer dan 35.000 euro kosten. Zodra het meer is, dan zou Woonin hem mogen verkopen. Al is de corporatie daartoe niet verplicht.

    Nu blijkt dat Woonin, dat vele verwaarloosde huurwoningen in haar voorraad heeft, deze bepaling voortdurend gebruikt. Het is de cynische bonus die de corporatie opstrijkt voor slecht onderhoud.

    ‘Een leuke kluswoning’

    Een van de 35 woningen die nu in de verkoopmolen zit ligt in Zuilen. Daar biedt de corporatie de sociale huurwoning M. de Klerkstraat 6 te koop aan. ‘Een leuke kluswoning’, adverteert Woonin via Funda. Het is een Woonin-eufemisme voor decennia achterstallig onderhoud. De woning is inmiddels verkocht onder voorbehoud.


    Huurwoning M. de Klerkstraat 6 is onder voorbehoud verkocht
    Aan de Nieuwe Pijlsweerdstraat staat op nummer 41 een Woonin-portiekflat van 38 vierkante meter te koop. Woonin wil er 305.000 euro voor hebben. Dat is 8000 euro per vierkante meter. Het is, ook op de dolle Utrechtse woningmarkt, een woekerprijs.

    PvdA-gemeenteraadslid Titus Stam vervangt tijdelijk Rick van der Zweth, de woordvoerder wonen. Hij schrikt van de lijst te verkopen woningen die we hem voorleggen.

    Stam: ‘Dit zijn alarmerende aantallen. Andere corporaties handelen in de geest van de afspraken die wij met hen maakten. Het principe is: Stop de verkoop van sociale huurwoningen. Woonin doet dat duidelijk niet. We moeten hierover een gesprek hebben.’

    Wethouder Dennis: ‘Woonin handelt niet in de geest van de afspraken’

    In afspraken tussen gemeente Utrecht en de woningcorporaties geldt dus ‘Stop de Verkoop’. Zo denkt de gemeente betaalbare sociale huurwoningen te behouden. Uit de nieuwe aantallen blijkt: Woonin houdt zich opnieuw niet aan die afspraken.

    Nog in november constateerde de Utrechtse raad dat de corporaties misbruik maken van de uitzonderingsbepalingen. De raad nam een motie aan dat de corporaties maximaal 25 huurhuizen per jaar mogen verkopen. Het zijn de uitzonderingen, in corporatie-jargon ‘exoten’ genoemd.

    Wethouder Dennis de Vries (PvdA): ‘Ja, uitzonderingen zijn mogelijk. Maar als ik zie wat ze nu in de verkoop hebben, dan concludeer ik: Woonin handelt niet in de geest van de afspraken.’

    De wethouder is niet moedeloos. ‘De strijd die wij tegen de verkoop van sociale huurwoningen voeren is niet zinloos. De corporaties verkochten er honderden per jaar. In 2025 mogen de corporaties samen maar 25 woningen, als uitzondering, verkopen.’

    Met de aantallen die het vermogende Woonin nu op de markt zet, lijkt de corporatie in zijn eentje het aantal te gaan halen. Een andere corporatie, Bo-Ex, stelt desgevraagd in 2025 geen enkele woning te zullen verkopen.

    ‘… geloven we dat iedereen recht heeft op een goede woonplek’

    Onduidelijk is of de andere Utrechtse corporaties het graaiende Woonin gaan corrigeren.

    Op diverse manieren probeert Woonin via de STUW (de samenwerkende Utrechtse corporaties) de gemeente een financiële poot uit te draaien. De gemeente moet over 2024 nog steeds 10,6 miljoen euro op tafel leggen. Zo niet, dan gaan de corporaties Woonin en Portaal nog meer sociale huurwoningen verkopen. Dat was maanden lang het dreigement.

    Reputatiemanagers en communicatiemedewerkers zijn in de weer om het imago van de corporatie op te vijzelen. Op de website lezen we: ‘Bij Woonin geloven we dat iedereen recht heeft op een goede woonplek. en zetten we ons in voor leefbare buurten. Al meer dan honderd jaar maken we als woningcorporatie écht een verschil!’

    ‘Sommige woningen zijn erg duur om te onderhouden’

    Elders op de site geeft de corporatie onomwonden toe dat het vooral de eigen rijkdom koestert. De Woonin-top schrijft:

    ‘Sommige woningen zijn erg duur om te onderhouden. Dit zorgt ervoor dat de kosten voor onderhoud veel hoger zijn dan het onderhoud van andere woningen. Daarom is dit ook een reden om een woning te verkopen.’


    Dennis de Vries’ partijgenoot Rinda den Besten (oud-wethouder) geeft als commissaris haar goedkeuring aan het Woonin-beleid
    In de Woonin-raad van commissarissen zijn consultanty firma’s -onder andere Boston Consulting Group en Rijnconsult BV- goed vertegenwoordigd. Ook Dennis de Vries’ partijgenoot Rinda den Besten (oud-wethouder) geeft als commissaris haar goedkeuring aan het Woonin-beleid. Dat beleid heeft een nóg rijkere corporatie als ‘maatschappelijk gewenst doel’.

    Zo gaan de commissarissen akkoord met de zoveelste verkoopgolf van sociale huurwoningen.

    De raad van commissarissen heeft consultancy-woorden genoeg om hun ‘visie’ uit te leggen. Op Woonin-website lezen we in zoete woorden:

    ‘Met oog voor de belangen van de huurders en andere belanghebbenden ziet de raad van commissarissen er op toe dat de maatschappelijk gewenste doelen van de corporatie worden gerealiseerd.’

    Over de verkoop van sociale huurwoningen door de een na grootste Utrechtse corporatie, Portaal, berichtten wij afgelopen zomer: Portaal verkoopt nog steeds sociale huurwoningen, tegen afspraak met gemeente Utrecht – De Nuk

    Huh!!?!

    Review over Havensteder

    Op 10 maart werd een mededeling op �mijn gegevens� geplaatst, waar ik niet dagelijks kom. Op 11 maart dus toevallig wel. Ik moest de volgende middag komen met allerlei bewijzen en uitgeprinte verklaring van acceptatie bij de bezichtiging. Ik heb geen printer. Heb ook geen idee hoe de woning er van binnen uitziet, behalve de nogal onnauwkeurig getekende plattegrond. Zonder alle vereiste papieren ging de huur niet door.
    Wat is dat voor manier van iemand onder druk zetten? Natuurlijk ga ik kijken, maar voor mij is de zaak al beslist. Met zo�n woningbouwvereniging ga ik natuurlijk niet in zee. Ik wil niets en nooit meer met ze te maken hebben.

    Sterke punten
    Leeggekomen huizen staan niet lang leeg.

    Zwakke punten
    Alles wat je van een woningbouwvereniging zou moeten kunnen verwachten.

    Schoonmaken in het pand???

    Review over Lefier

    Sinds coronatijdperk is er niet meer schoongemaakt in het pand waar ik woon.
    Vlekken die al jaren zichtbaar zijn blijven op dezelfde plek liggen en wordt niet schoongemaakt.
    Verder betalen we voor glazenwassers, die heb ik in geen jaren gezien.
    Waardeloos bedrijf lefier is

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Niet leuk

    Review over Lefier

    Wilde even zeggen als dit bestuur weggaat is het slecht.
    Heer Idema is de liefste mens hier in huis.Als alleenstaande vrouw heeft hij mij veel geholpen.Lampen aanbrengen tuinhuisje in elkaar zetten etc etc.
    De andere die doen dat niet.

    Sterke punten
    Rust in huis.

    Zwakke punten
    Lange tijden als wat kapot is.

    blokverwarming

    Review over Viverion

    In 2023 hebben we Blok verwarming gekregen was al niet mee eens betaal al 200 euro per maand aan vast recht.December eindafrekening gekregen maanden op moeten wachten moet 2900 euro bij betalen
    totaal bijna 5400 niet normaal grote oplichter bende viveron en ista over 2024 moet eind afrekening nog krijgen en voor de lift vragen ze 600 euro in het jaar aan stroom

    Sterke punten
    Geen slecht wordt niet gereageerd op mals heb kassa al een mail gestuurd en radar