Ik beveel Acantus niet aan.Het is een hele slechte wooncorporatie.Ze praten vooral met 2 bekken.Ik wil van mijn voortuin een oprit maken eerst was het goed moest alleen een goedkeuring hebben ervoor nou prima toch en toen kwamen ze weer langs mag het ineens niet meer maar de buren mag wel een auto bij de voordeur hebben staan hoe kan je dit nog serieus nemen.en dan nog te zwijgen over m'n achtertuin waar ik een overkapping heb daar moet ineens naar gekeken worden voor de brandveiligheid na 5 jaar dat die er al staat!!!Mijn klachten komen er zeker maar ook tegen de 2 werknemers die mij dit even hebben gezegd dat het niet goed is!!Mvg
Sterke punten Met 2 bekken praten
Zwakke punten Leugenaars,niet te vertrouwen,schijnheilig
Omdat lefhier ons niet kan helpen aan een gelijk vloerde woning ivm met een ongeneselijke zieke vader door een beroerte waardoor me vader niet veel meer zelfstandig kan en me moeder heeft schildklier problemen helaas hebben (hadden)we niet zulke leuke buren die geen begrip hebben kwa de situatie en hebben ze samen met lefhier een rechtszaak aangespannen en wonder boven wonder ook gewonnen waardoor we zonder enige vervangende woonruimte op straat komen te staan 12/12/2024 ze hebben geen bekende/familie waar ze tijdelijk terecht kunnen door lefhier zijn ze binnen kort dakloos en hebben geen plek om heen te gaan te asociaal voor worden om 4 de tijd te geven om de woning te verlaten helemaal met de woningcrisis van tegenwoordig is het vrij wel tot helemaal onmogelijk om in 28 dagen een vervangende woonruimte te vinden lefhier weigert hierbij ook om te helpen of mee te denken
Schaam je enorm voor deze sneue acties en dit impathieloze gedrag jullie zijn dieptriest om na 8 jaar niet geholpen te hebben naar een andere woning en elke woningruil afgewezen te hebben GEEN HULP GEEN EMPATHIE ruim 8 jaar lang aan de bel getrokken ruim 8 jaar lang gesprek op gesprek gehad zonder vooruitgang dus hierbij stel ik u voor aan lefhier de wooncorporatie die u mentaal beschadigd en vermoeid tot te Max
Sterke punten Mentaal mensen slopen met een vleugje achterstallig onderhoud
Zeer slechte woningcorporatie, reparaties worden niet of pas wanneer ik dreig met de huurcommissie uitgevoerd, hun woningen zitten vol vocht en schimmel plekken, dat is blijkbaar hun ding.
Met hun valt niet te praten, vooral het bestuur, deze mensen zijn echt asociaal, nooit en dan ook nooit meer een woning van hun
Wij moesten ons huis opleveren na inspectie komen ze met een bedrag van € 5700,00 niet getekend omdat er dingen instaan die niet voor onze rekening zijn nu een rekening gekregen van ruim € 10000,00 allemaal dingen erbij die wel gebeurd zijn Mw Haddad schaam je kapot wij hebben geluidsopnames van het eerste gesprek van de oplevering
Ik ben nu al 2 jaar aan het reageren op woningen blijf afgewezen worden met diverse bewijzen dat ik prima op mezelf kan advocaat ingeschakeld die word ook voorgelogen door woonpunt advocaat krijgt te horen dat ik kan reageren en evenveel kans maak op een woning met een inschrijftijd van 8 jaar stond netjes op 2e plaats word gewoon afgewezen geen mail of telefoon niks gewoon aangeboden aan kandidaat 4 ik ben kandidaat 2 nooit wat ontvangen kijk het ma op de website afgewezen kunnen niet communiceren en liegen zich kapot
Zeer teleurgesteld in de service. Al sinds 2 augustus 2023 probeer ik een oplossing te krijgen voor mijn kapotte mechanische ventilatiesysteem. Vorig jaar iemand van Kemkes langsgekomen die aangaf dat het systeem sterk verouderd is en vervangen moet worden. Nu, op 13 november 2024, is er nog steeds niemand geweest om het probleem op te lossen.
Door het kapotte ventilatiesysteem klinkt er continu een oorverdovende piep in mijn woning en het trappenhuis, en we hebben geen afzuiging in de badkamer en wc. Daarnaast bonkt het systeem zo hard dat mijn zoontje en ik nauwelijks kunnen slapen. Pas vorige maand is er na talloze telefoontjes eindelijk weer actie ondernomen, en nu wordt ons verteld dat we nog eens twee weken moeten wachten op vervanging. Spoed wordt niet verleend, ondanks de enorme overlast en gezondheidsrisico’s.
Ik vind het schandalig dat er niet adequaat op deze situatie wordt gereageerd, ondanks het vele contact. Dit getuigt van slechte service en gebrek aan klantgerichtheid.
Sterke punten Dat ze de telefoon opnemen
Zwakke punten Dat de klantenservice medewerkers je vanalles toezeggen maar er niets gebeurd pas als het âvervelendâ word.
Wij vinden het belangrijk dat ieder mens fijn kan wonen. Althans dat beweren ze. Maar de realiteit is dat het ze niet interesseert. De directeur M. Timmerman liegt je recht in je gezicht voor en heeft er geen probleem mee om bewoners via de servicekosten te bestellen.Samen met manager H. Wittingen sturen via hun huis advocaat liever valse beschuldigingen over huurachterstand en dreigen ze met rechtszaken zonder verdere vooraankondiging en de kosten daarvoor op de huurder te verhalen Als ze daarmee moeten stoppen bieden nog niet eens hun excuus aan. De adviezen van hun eigen huuradviescommissie doen ze ook niets mee???? Snap ik als je veel te verbergen hebt. Zelfs een eenvoudige vraag over het energielabel van de elektrische radiatoren beantwoorden ze niet. Ze houden de bouwer Mateboer liever uit de wind dan dat ze voor hun bewoners opkomen. We wonen hier nu zes jaar en hebben de Wetland Wonen directie en managers leren kennen als mensen die beloftes doen maar die niet nakomen.De Raad van commisarissen zou eens moeten nadenken en controleren waarom liever ze liegen over het complex aan de Esdoornstraat dan dat ze Mateboer Aanpakken. Het is maar net wat je belangrijk vind..............
Een zeer slordige stel prutsers met zwaar geparfumeerd toilet papier. Intimiderend en bedreigend personeel. Wet en regelgeving verzinnen ze zelf. Klachten formulier verdwijnt gewoon net als post en mail (Pand is bermuda driehoek) Kan dus niet naar geschillen commissie,U krijgt gewoon niets op papier zeer onbetrouwbaar en onfatsoenlijke verhuurder.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Directie heeft niets met sociale woningbouw, Alleen het merk Sjoerd is belangrijk
Langs deze weg wil ik graag letterlijk en figuurlijk een hele koude douche uitdelen aan woningstichting Lefier. Zij laten mijn ouders van 85 sinds vorige week Woensdag (!)zonder verwarming en zonder warm water zitten omdat het onderdeel van de sterk verouderde ketel niet op voorraad is. Vanwege de op handen zijnde toekomstige warmte ring willen zij niet meer investeren in een nieuwe cv ketel. Neem jullie verantwoording en schaam jullie diep Lefier !!!
Portaal is fucking slecht zo nooit meer een huis huren via portaal je betaalt je service kosten maar willen niks komen maken ze willen alleen maar geld vangen huur nooit een woning bij portaal groote oplichters en de mensen die bij je langs komen kijken aleen en gaan weer weg zijn te lui om te werken kut woningbouw ze laten je huis liever verbranden dan dat ze je komen helpen tuig is het
naar heel veel reageren met mails en telefoontjes en met de huismeester praten beloven ze heel veel,maar doen net niks
Nu weer een deel foto,s gestuurt zoveelste keer
zo wonen doe eens wat voor jullie geld dan alleen maar huursverhogingen
Sterke punten zijn die er
Zwakke punten huursverhogingen
veel beloven en niks nakomen
huismeester die bang is om van kantoor af te komen
en ken nog wel ff doorgaan
Ze moeten echt hun manier van werken gaan veranderen. Nu zijn de medewerkers niet geïnteresseerd, ze raffelen antwoorden af en geven inhoudelijk gewoon geen antwoord. Ja, ik heb een reactie ontvangen. Nee, daar stond geen antwoord in op mijn vraag.
En steeds weer dezelfde medewerker die op school een onvoldoende had voor begrijpend lezen, die steeds weer zegt dat ze mijn vraag al heeft beantwoord, terwijl ze dat niet heeft gedaan.
Een hele dikke muur, met een bord voor haar kop.
Sterke punten Haar medewerkers zijn heel goed in slecht werk leveren en antwoorden ontwijken.
Zwakke punten Het bestuur heeft geen interesse in de kwaliteit van haar medewerkers. Het boeit daar niemand iets.
WAALWIJK – Wooncorporatie Casade heeft onjuist gehandeld met de energielevering aan de huizen die lid zijn van Dakenstroom. Door een trucje met een tweede elektriciteitsmeter en neppe energlielabels worden huurders flink benadeelt. "De energie wordt gewoon gejat. Zo wil ik niet wonen.’’
Wooncorporatie Casade, onder andere actief in Waalwijk, Loon op Zand, Kaatsheuvel en Dongen, is in 2021 begonnen met Dakenstroom: een duurzaamheidsprogramma waarin woningen verduurzaamd worden door middel van zonnepanelen en een nieuw dak. In samenwerking met het ingenieursbedrijf INNAX werd het bedrijf INNAX Dakenstroom BV opgericht. In totaal gaat het om ongeveer 544 woningen die ieder gebruik maken van zes zonnepanelen. Onder andere Patrick Grootswagers uit Waalwijk kwam in aanmerking voor een nieuw dak van dakenstroom.
Tweede meter en verkeerde energielabels
Met de opgewekte energie door de zonnepanelen van Dakenstroom is echter iets opmerkelijks aan de hand. De stroom die de zonnepanelen op het dak van Patrick opwekken, gaat bijna niet naar Patrick zijn woning. Uit een onderzoek van de Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland (RVO) blijkt dat drie procent van de opgeleverde stroom naar het huis van Patrick gaat. De overige 97 procent stuurt Dakenstroom naar het net en wordt verkocht. Volgens Casade gaat dit geld naar een duurzaamheidsfonds dat wordt besteed aan alle huurders van Casade.
Dit komt allemaal door een trucje met een tweede elektriciteitsmeter. Voor de aansluiting van de zonnepanelen is in alle Dakenstroom huizen een tweede elektriciteitsmeter gemonteerd. Deze is door middel van een bypass gelinkt aan de andere elektriciteitsmeter. De RVO ontdekte dat er in die tweede elektriciteitsmeter een klok zit die om de 28 dagen de energie doorlinkt naar de andere meter. Hierdoor krijgen Patrick en de andere gedupeerden slechts twaalf dagen in het jaar stroom van de zonnepanelen. Patrick is alleszins niet te spreken over deze regeling. "Mijn dak ligt vol met zonnepanelen, maar mijn energierekening is niet omlaaggegaan. Ik heb een jaren 70 woning, dus mijn huis is helemaal niet goed geïsoleerd. Ik krijg alleen een korting op de energiebelasting. Ik had natuurlijk gehoopt dat ik een lagere energierekening zou hebben.’’
Bernard Gerard begeleidt namens de SP-fractie van de Provinciale Staten de huurders. Volgens Bernard klopt er ook niks van de energielabels die Casade op de ‘duurzame’ woningen plakt. "Nu wordt er gedaan alsof honderd procent van de geproduceerde stroom ten goede komt aan de woningen. Een woning staat te boek met het energielabel A++, maar door een gekwalificeerd bureau krijgt dit huis energielabel A. Dit is ten nadele van de bewoners, die nu worden geremd op toekomstige energieontwikkelingen.’’ De energielabels zijn gemaakt door INNAX en zijn daarnaast ook gekeurd door controleurs van INNAX zelf.
Daarnaast blijkt dat Dakenstroom met een verhoogd energielabel een flinke korting heeft gehad op de verhuurdersheffing. Dit zou neerkomen op ongeveer een paar duizend euro per woning.
Moeilijke communicatie
De wooncorporatie doet in de ogen van de huurders te weinig met vragen en opmerkingen. Dit merkt Niels Aussems ook, die ook een woning bij Casade huurt. "Berichten worden door Casade aan alle kanten genegeerd. Het is een organisatie van grote woorden, maar weinig daden.'' Al drie en een half jaar maken Patrick en Niels zich hard voor de huurders van Dakenstroom. Toch komen zij maar niet tot de gewenste uitkomsten. ''Het lijkt erop alsof niemand zich hieraan wil branden'', ligt Patrick toe.
Niels en Patrick gaven hun strijd niet op, maar ze kregen veel voor hun kiezen. Als ze de algemene ledenvergadering van Dakenstroom attenderen, wordt er tijdens de presentatie gezegd: Deze twee leden hebben ons door kritieken en kritische vragen aan autoriteiten 23.000 euro gekost. ''Dat zijn dan dure mailtjes geweest'', zegt Niels.
Het loopt zelfs zo erg uit de hand dat Patrick tijdens een ledenvergadering van Dakenstroom, waar hij als gedupeerde bij was, werd bedreigd door een van de leden van Dakenstroom. "Daar heb ik twee nachten niet van geslapen. Nadat dat gebeurde, heb ik ook gewoon eerlijk tegen Niels gezegd: ‘ik stop ermee. Het is gewoon niet te doen.’’’
Hoe nu verder?
Inmiddels zijn er een aantal dingen rechtgezet voor de huurders van Dakenstroom. Zo telt de tweede meter niet meer mee in het energielabel. De energielabels worden ook aangepakt: ruim 186 woningen van Dakenstroom krijgen vanaf 3 november een nieuw energielabel. Dit verandert echter niks voor de huurders.
De gedupeerden willen ook graag weten wat er nu voor hen gaat gebeuren. "Ik zou willen dat er iets van sancties opgelegd worden of dat de huurders op een manier gecompenseerd worden’’, vertelt Patrick. "We krijgen gewoon geen antwoorden op wat er gaat komen. Ik vind dat ze eerlijk met de huurders moeten omgaan.’’
Sterke punten Zelfverrijking, liegen en bedriegen.
Bij het telefonisch contact zoeken kom je op de wachtlijn. Na 15 minuten wordt de verbinding verbroken door Woonbron. Dit gebeurt bij herhaling bij iedereen. Zonder aankondiging.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Geen communicatie. Fouten niet toegeven. Afpoeieren. Telefonisch zeer slecht bereikbaar. Slecht technisch beheer.
Lees de reviews maar dan weet je hoe ze zijn. Echt verschrikkelijk en hoe ze aan de telefoon je behandelen!! Echt schandalig en daar betaal je zoveel huur voor � geen woorden voor!!\\r\\n
Sterke punten Geen
Zwakke punten Slecht onderhoud. Slechte en onbeschofte communicatie etc....
hele fijne woning bouw. mooie buurt voor onderhoud binnen een week al opties.
fijne soicaal beheerder die zijn vak serieus neemt en kijkt naar oplossingen en niet vast houdt aan problemen in de wijk (utrecht)
goede ervaring tot nu toe!
Sterke punten contact
oplossingen
vriendelijk
Zwakke punten vragen aan bewoners door middel van een lijst wat goed is en beter kan
Slechte mensen die daar werken leugenaars zijn ze wijkbeheerder doen niks zooitje ik zit al van 2015 met geluid overlast van bovenburen niks wordt gedaan continue 24 uurs geluidoverlast
Boex neemt niet de verantwoordelijkheid voor een gehorige huis. Boex bemiddeld niet met buren ruzie vanwege woon geluiden. Boex doet niks aan racisme. Na jarenlange provocatie en pesten van de bewoners heeft Boex besloten om de schuld op mij te schuiven. Boex doet niks aan racisme. Ik raad mensen van kleur af om in een witte wijk gaan wonen. Boex heeft intimiderend aanpak naar mij. Boex is een slechte woningbouwvereniging. Ik ben nog zo respectloos, ongelijkwaardig en racistisch behandeld. Boex probeert met leugens mijn huur te ontbinden.
This is my first house through a housing cooperative. I was very happy to get it. I put in a lot of money to make the house look nice, but sometimes something breaks and I try to contact the housing cooperative.The contact form has not been working for a long time, sending an e-mail does not work either. I have to do all repairs at my own expense. Visits not planned with me!
Krijg je een jaarafrekening van de servicekosten 2023 !! VAN 265,- EURO !! ( OMDAT ZE DE ENERGIE NIET GOED HADDEN INGEKOCHT MAG DE HUURDER ER VOOR BOETEN !! ) SCHANDALIG!!
Sterke punten Het uitbesteden van werkzaamheden.....haha
Zeer slecht ervaringen met Rochdale. Als ik volgens de huur wet regels ernstige gebreken, overlast veroorzaakt door Huurders, dan ben ik Degene die Onheus wordt behandeld door sommige medewerkers van Rochdale
Sterke punten Door de zeer slechte ervaringen en onwaarheden die medewerkers communiceren kan ik Niet op sterke punten beoordelen . Het regent van klachten door meerdere verschillende Instanties en Huurders
Met 2 bekken praten
Review over AcantusIk beveel Acantus niet aan.Het is een hele slechte wooncorporatie.Ze praten vooral met 2 bekken.Ik wil van mijn voortuin een oprit maken eerst was het goed moest alleen een goedkeuring hebben ervoor nou prima toch en toen kwamen ze weer langs mag het ineens niet meer maar de buren mag wel een auto bij de voordeur hebben staan hoe kan je dit nog serieus nemen.en dan nog te zwijgen over m'n achtertuin waar ik een overkapping heb daar moet ineens naar gekeken worden voor de brandveiligheid na 5 jaar dat die er al staat!!!Mijn klachten komen er zeker maar ook tegen de 2 werknemers die mij dit even hebben gezegd dat het niet goed is!!Mvg
Sterke punten
Met 2 bekken praten
Zwakke punten
Leugenaars,niet te vertrouwen,schijnheilig
Zieke ouders op straat zette.
Review over LefierOmdat lefhier ons niet kan helpen aan een gelijk vloerde woning ivm met een ongeneselijke zieke vader door een beroerte waardoor me vader niet veel meer zelfstandig kan en me moeder heeft schildklier problemen helaas hebben (hadden)we niet zulke leuke buren die geen begrip hebben kwa de situatie en hebben ze samen met lefhier een rechtszaak aangespannen en wonder boven wonder ook gewonnen waardoor we zonder enige vervangende woonruimte op straat komen te staan 12/12/2024 ze hebben geen bekende/familie waar ze tijdelijk terecht kunnen door lefhier zijn ze binnen kort dakloos en hebben geen plek om heen te gaan te asociaal voor worden om 4 de tijd te geven om de woning te verlaten helemaal met de woningcrisis van tegenwoordig is het vrij wel tot helemaal onmogelijk om in 28 dagen een vervangende woonruimte te vinden lefhier weigert hierbij ook om te helpen of mee te denken
Schaam je enorm voor deze sneue acties en dit impathieloze gedrag jullie zijn dieptriest om na 8 jaar niet geholpen te hebben naar een andere woning en elke woningruil afgewezen te hebben GEEN HULP GEEN EMPATHIE ruim 8 jaar lang aan de bel getrokken ruim 8 jaar lang gesprek op gesprek gehad zonder vooruitgang dus hierbij stel ik u voor aan lefhier de wooncorporatie die u mentaal beschadigd en vermoeid tot te Max
Sterke punten
Mentaal mensen slopen met een vleugje achterstallig onderhoud
Zwakke punten
Alles
Zeer slecht
Review over Heem wonenZeer slechte woningcorporatie, reparaties worden niet of pas wanneer ik dreig met de huurcommissie uitgevoerd, hun woningen zitten vol vocht en schimmel plekken, dat is blijkbaar hun ding.
Met hun valt niet te praten, vooral het bestuur, deze mensen zijn echt asociaal, nooit en dan ook nooit meer een woning van hun
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Zie review
GELDWOLVEN OPLICHTERS
Review over VivareWij moesten ons huis opleveren na inspectie komen ze met een bedrag van € 5700,00 niet getekend omdat er dingen instaan die niet voor onze rekening zijn nu een rekening gekregen van ruim € 10000,00 allemaal dingen erbij die wel gebeurd zijn Mw Haddad schaam je kapot wij hebben geluidsopnames van het eerste gesprek van de oplevering
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles wat je kunt bedenken
Pelle
Review over Heem wonenHeel lief geholpen net door Pelle
Complimenten aardig en rustig gesprek en goed geholpen
Weigering van woning
Review over WoonpuntIk ben nu al 2 jaar aan het reageren op woningen blijf afgewezen worden met diverse bewijzen dat ik prima op mezelf kan advocaat ingeschakeld die word ook voorgelogen door woonpunt advocaat krijgt te horen dat ik kan reageren en evenveel kans maak op een woning met een inschrijftijd van 8 jaar stond netjes op 2e plaats word gewoon afgewezen geen mail of telefoon niks gewoon aangeboden aan kandidaat 4 ik ben kandidaat 2 nooit wat ontvangen kijk het ma op de website afgewezen kunnen niet communiceren en liegen zich kapot
Sterke punten
Iiegen
Mechanisch ventilatiesysteem
Review over CasadeZeer teleurgesteld in de service. Al sinds 2 augustus 2023 probeer ik een oplossing te krijgen voor mijn kapotte mechanische ventilatiesysteem. Vorig jaar iemand van Kemkes langsgekomen die aangaf dat het systeem sterk verouderd is en vervangen moet worden. Nu, op 13 november 2024, is er nog steeds niemand geweest om het probleem op te lossen.
Door het kapotte ventilatiesysteem klinkt er continu een oorverdovende piep in mijn woning en het trappenhuis, en we hebben geen afzuiging in de badkamer en wc. Daarnaast bonkt het systeem zo hard dat mijn zoontje en ik nauwelijks kunnen slapen. Pas vorige maand is er na talloze telefoontjes eindelijk weer actie ondernomen, en nu wordt ons verteld dat we nog eens twee weken moeten wachten op vervanging. Spoed wordt niet verleend, ondanks de enorme overlast en gezondheidsrisico’s.
Ik vind het schandalig dat er niet adequaat op deze situatie wordt gereageerd, ondanks het vele contact. Dit getuigt van slechte service en gebrek aan klantgerichtheid.
Sterke punten
Dat ze de telefoon opnemen
Zwakke punten
Dat de klantenservice medewerkers je vanalles toezeggen maar er niets gebeurd pas als het âvervelendâ word.
Karin
Review over Heem wonenMijn ervaring is geweldig net met Karin gebeld ivm de rolluiken.....en lieve Karin wat ben je een mooie ziel dankjewel
Sterke punten
Menselijkheid en hulp bieden
Liegende Directie
Review over Wetland WonenWij vinden het belangrijk dat ieder mens fijn kan wonen. Althans dat beweren ze. Maar de realiteit is dat het ze niet interesseert. De directeur M. Timmerman liegt je recht in je gezicht voor en heeft er geen probleem mee om bewoners via de servicekosten te bestellen.Samen met manager H. Wittingen sturen via hun huis advocaat liever valse beschuldigingen over huurachterstand en dreigen ze met rechtszaken zonder verdere vooraankondiging en de kosten daarvoor op de huurder te verhalen Als ze daarmee moeten stoppen bieden nog niet eens hun excuus aan. De adviezen van hun eigen huuradviescommissie doen ze ook niets mee???? Snap ik als je veel te verbergen hebt. Zelfs een eenvoudige vraag over het energielabel van de elektrische radiatoren beantwoorden ze niet. Ze houden de bouwer Mateboer liever uit de wind dan dat ze voor hun bewoners opkomen. We wonen hier nu zes jaar en hebben de Wetland Wonen directie en managers leren kennen als mensen die beloftes doen maar die niet nakomen.De Raad van commisarissen zou eens moeten nadenken en controleren waarom liever ze liegen over het complex aan de Esdoornstraat dan dat ze Mateboer Aanpakken. Het is maar net wat je belangrijk vind..............
Sterke punten
Zich sociaal voordoen
Zwakke punten
De liegende directie en managers
Asbest is een mening
Review over WooninAsbest bestaat niet volgens Woonin en gevaarlijk is het ook niet.
onbetrouwbaar
Review over Woon op MaatEen zeer slordige stel prutsers met zwaar geparfumeerd toilet papier. Intimiderend en bedreigend personeel. Wet en regelgeving verzinnen ze zelf. Klachten formulier verdwijnt gewoon net als post en mail (Pand is bermuda driehoek) Kan dus niet naar geschillen commissie,U krijgt gewoon niets op papier zeer onbetrouwbaar en onfatsoenlijke verhuurder.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Directie heeft niets met sociale woningbouw, Alleen het merk Sjoerd is belangrijk
Week lang niet douchen
Review over LefierLangs deze weg wil ik graag letterlijk en figuurlijk een hele koude douche uitdelen aan woningstichting Lefier. Zij laten mijn ouders van 85 sinds vorige week Woensdag (!)zonder verwarming en zonder warm water zitten omdat het onderdeel van de sterk verouderde ketel niet op voorraad is. Vanwege de op handen zijnde toekomstige warmte ring willen zij niet meer investeren in een nieuwe cv ketel. Neem jullie verantwoording en schaam jullie diep Lefier !!!
Sterke punten
Heb ik niet kunnen ontdekken
Onderdrukking bejaarden
Review over VidomesEr worden allemaal bizarre regeltjes bedacht.
Op ruime gallerijen is het opeens verboden om schilderijen op te hangen, planten neer te zetten en zelfs een kerstboom mag niet.
Alles om mensen hun woonplezier weg te halen.
Zelfs het bankje waar mensen wachten op vervoer op maat is weggehaald. Terwijl veel bejaarden niet lang kunnen staan.
Al met al een walgelijke organisatie dus.
Dan hebben we het nog niet eens over het onderhoud aan de appartementen.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Onderhoud
Reparaties
Geen Empathie
Asociaal personeel.
Leugens over brandweerregels. Welke de Brandweer zelfs als onwaar bestempeld.
Een groot zooitje
Review over PortaalPortaal is fucking slecht zo nooit meer een huis huren via portaal je betaalt je service kosten maar willen niks komen maken ze willen alleen maar geld vangen huur nooit een woning bij portaal groote oplichters en de mensen die bij je langs komen kijken aleen en gaan weer weg zijn te lui om te werken kut woningbouw ze laten je huis liever verbranden dan dat ze je komen helpen tuig is het
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Alles
puinhoop in de flats
Review over ZOwonennaar heel veel reageren met mails en telefoontjes en met de huismeester praten beloven ze heel veel,maar doen net niks
Nu weer een deel foto,s gestuurt zoveelste keer
zo wonen doe eens wat voor jullie geld dan alleen maar huursverhogingen
Sterke punten
zijn die er
Zwakke punten
huursverhogingen
veel beloven en niks nakomen
huismeester die bang is om van kantoor af te komen
en ken nog wel ff doorgaan
Dikke onvoldoende
Review over De AlliantieZe moeten echt hun manier van werken gaan veranderen. Nu zijn de medewerkers niet geïnteresseerd, ze raffelen antwoorden af en geven inhoudelijk gewoon geen antwoord. Ja, ik heb een reactie ontvangen. Nee, daar stond geen antwoord in op mijn vraag.
En steeds weer dezelfde medewerker die op school een onvoldoende had voor begrijpend lezen, die steeds weer zegt dat ze mijn vraag al heeft beantwoord, terwijl ze dat niet heeft gedaan.
Een hele dikke muur, met een bord voor haar kop.
Sterke punten
Haar medewerkers zijn heel goed in slecht werk leveren en antwoorden ontwijken.
Zwakke punten
Het bestuur heeft geen interesse in de kwaliteit van haar medewerkers. Het boeit daar niemand iets.
Dakenstroom een grote oplichti
Review over CasadeWAALWIJK – Wooncorporatie Casade heeft onjuist gehandeld met de energielevering aan de huizen die lid zijn van Dakenstroom. Door een trucje met een tweede elektriciteitsmeter en neppe energlielabels worden huurders flink benadeelt. "De energie wordt gewoon gejat. Zo wil ik niet wonen.’’
Wooncorporatie Casade, onder andere actief in Waalwijk, Loon op Zand, Kaatsheuvel en Dongen, is in 2021 begonnen met Dakenstroom: een duurzaamheidsprogramma waarin woningen verduurzaamd worden door middel van zonnepanelen en een nieuw dak. In samenwerking met het ingenieursbedrijf INNAX werd het bedrijf INNAX Dakenstroom BV opgericht. In totaal gaat het om ongeveer 544 woningen die ieder gebruik maken van zes zonnepanelen. Onder andere Patrick Grootswagers uit Waalwijk kwam in aanmerking voor een nieuw dak van dakenstroom.
Tweede meter en verkeerde energielabels
Met de opgewekte energie door de zonnepanelen van Dakenstroom is echter iets opmerkelijks aan de hand. De stroom die de zonnepanelen op het dak van Patrick opwekken, gaat bijna niet naar Patrick zijn woning. Uit een onderzoek van de Rijksdienst Voor Ondernemend Nederland (RVO) blijkt dat drie procent van de opgeleverde stroom naar het huis van Patrick gaat. De overige 97 procent stuurt Dakenstroom naar het net en wordt verkocht. Volgens Casade gaat dit geld naar een duurzaamheidsfonds dat wordt besteed aan alle huurders van Casade.
Dit komt allemaal door een trucje met een tweede elektriciteitsmeter. Voor de aansluiting van de zonnepanelen is in alle Dakenstroom huizen een tweede elektriciteitsmeter gemonteerd. Deze is door middel van een bypass gelinkt aan de andere elektriciteitsmeter. De RVO ontdekte dat er in die tweede elektriciteitsmeter een klok zit die om de 28 dagen de energie doorlinkt naar de andere meter. Hierdoor krijgen Patrick en de andere gedupeerden slechts twaalf dagen in het jaar stroom van de zonnepanelen. Patrick is alleszins niet te spreken over deze regeling. "Mijn dak ligt vol met zonnepanelen, maar mijn energierekening is niet omlaaggegaan. Ik heb een jaren 70 woning, dus mijn huis is helemaal niet goed geïsoleerd. Ik krijg alleen een korting op de energiebelasting. Ik had natuurlijk gehoopt dat ik een lagere energierekening zou hebben.’’
Bernard Gerard begeleidt namens de SP-fractie van de Provinciale Staten de huurders. Volgens Bernard klopt er ook niks van de energielabels die Casade op de ‘duurzame’ woningen plakt. "Nu wordt er gedaan alsof honderd procent van de geproduceerde stroom ten goede komt aan de woningen. Een woning staat te boek met het energielabel A++, maar door een gekwalificeerd bureau krijgt dit huis energielabel A. Dit is ten nadele van de bewoners, die nu worden geremd op toekomstige energieontwikkelingen.’’ De energielabels zijn gemaakt door INNAX en zijn daarnaast ook gekeurd door controleurs van INNAX zelf.
Daarnaast blijkt dat Dakenstroom met een verhoogd energielabel een flinke korting heeft gehad op de verhuurdersheffing. Dit zou neerkomen op ongeveer een paar duizend euro per woning.
Moeilijke communicatie
De wooncorporatie doet in de ogen van de huurders te weinig met vragen en opmerkingen. Dit merkt Niels Aussems ook, die ook een woning bij Casade huurt. "Berichten worden door Casade aan alle kanten genegeerd. Het is een organisatie van grote woorden, maar weinig daden.'' Al drie en een half jaar maken Patrick en Niels zich hard voor de huurders van Dakenstroom. Toch komen zij maar niet tot de gewenste uitkomsten. ''Het lijkt erop alsof niemand zich hieraan wil branden'', ligt Patrick toe.
Niels en Patrick gaven hun strijd niet op, maar ze kregen veel voor hun kiezen. Als ze de algemene ledenvergadering van Dakenstroom attenderen, wordt er tijdens de presentatie gezegd: Deze twee leden hebben ons door kritieken en kritische vragen aan autoriteiten 23.000 euro gekost. ''Dat zijn dan dure mailtjes geweest'', zegt Niels.
Het loopt zelfs zo erg uit de hand dat Patrick tijdens een ledenvergadering van Dakenstroom, waar hij als gedupeerde bij was, werd bedreigd door een van de leden van Dakenstroom. "Daar heb ik twee nachten niet van geslapen. Nadat dat gebeurde, heb ik ook gewoon eerlijk tegen Niels gezegd: ‘ik stop ermee. Het is gewoon niet te doen.’’’
Hoe nu verder?
Inmiddels zijn er een aantal dingen rechtgezet voor de huurders van Dakenstroom. Zo telt de tweede meter niet meer mee in het energielabel. De energielabels worden ook aangepakt: ruim 186 woningen van Dakenstroom krijgen vanaf 3 november een nieuw energielabel. Dit verandert echter niks voor de huurders.
De gedupeerden willen ook graag weten wat er nu voor hen gaat gebeuren. "Ik zou willen dat er iets van sancties opgelegd worden of dat de huurders op een manier gecompenseerd worden’’, vertelt Patrick. "We krijgen gewoon geen antwoorden op wat er gaat komen. Ik vind dat ze eerlijk met de huurders moeten omgaan.’’
Sterke punten
Zelfverrijking, liegen en bedriegen.
Zwakke punten
Geen zelf inzicht
telefoon verbinding verbroken
Review over WoonbronBij het telefonisch contact zoeken kom je op de wachtlijn. Na 15 minuten wordt de verbinding verbroken door Woonbron. Dit gebeurt bij herhaling bij iedereen. Zonder aankondiging.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen communicatie. Fouten niet toegeven. Afpoeieren. Telefonisch zeer slecht bereikbaar. Slecht technisch beheer.
Slecht onderhoud
Review over Wonen LimburgLees de reviews maar dan weet je hoe ze zijn. Echt verschrikkelijk en hoe ze aan de telefoon je behandelen!! Echt schandalig en daar betaal je zoveel huur voor � geen woorden voor!!\\r\\n
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Slecht onderhoud. Slechte en onbeschofte communicatie etc....
Fijne betrokken woningbouw
Review over Portaalhele fijne woning bouw. mooie buurt voor onderhoud binnen een week al opties.
fijne soicaal beheerder die zijn vak serieus neemt en kijkt naar oplossingen en niet vast houdt aan problemen in de wijk (utrecht)
goede ervaring tot nu toe!
Sterke punten
contact
oplossingen
vriendelijk
Zwakke punten
vragen aan bewoners door middel van een lijst wat goed is en beter kan
Slechte
Review over Woningstichting RochdaleSlechte mensen die daar werken leugenaars zijn ze wijkbeheerder doen niks zooitje ik zit al van 2015 met geluid overlast van bovenburen niks wordt gedaan continue 24 uurs geluidoverlast
Sterke punten
Een grote nul zijn ze
Zwakke punten
Doen hun werk niet goed
Racisme
Review over Stichting Bo-exBoex neemt niet de verantwoordelijkheid voor een gehorige huis. Boex bemiddeld niet met buren ruzie vanwege woon geluiden. Boex doet niks aan racisme. Na jarenlange provocatie en pesten van de bewoners heeft Boex besloten om de schuld op mij te schuiven. Boex doet niks aan racisme. Ik raad mensen van kleur af om in een witte wijk gaan wonen. Boex heeft intimiderend aanpak naar mij. Boex is een slechte woningbouwvereniging. Ik ben nog zo respectloos, ongelijkwaardig en racistisch behandeld. Boex probeert met leugens mijn huur te ontbinden.
Sterke punten
Op komen voor witte buren
Zwakke punten
Niet opkomen voor mensen van kleur
Almost zero contact
Review over Mozaiek WonenThis is my first house through a housing cooperative. I was very happy to get it. I put in a lot of money to make the house look nice, but sometimes something breaks and I try to contact the housing cooperative.The contact form has not been working for a long time, sending an e-mail does not work either. I have to do all repairs at my own expense. Visits not planned with me!
Jaarafrekening servicekosten
Review over WoonforteKrijg je een jaarafrekening van de servicekosten 2023 !! VAN 265,- EURO !! ( OMDAT ZE DE ENERGIE NIET GOED HADDEN INGEKOCHT MAG DE HUURDER ER VOOR BOETEN !! ) SCHANDALIG!!
Sterke punten
Het uitbesteden van werkzaamheden.....haha
Zwakke punten
Teveel om op te noemen
Onheus behandeld door Rochdale
Review over Woningstichting RochdaleZeer slecht ervaringen met Rochdale. Als ik volgens de huur wet regels ernstige gebreken, overlast veroorzaakt door Huurders, dan ben ik Degene die Onheus wordt behandeld door sommige medewerkers van Rochdale
Sterke punten
Door de zeer slechte ervaringen en onwaarheden die medewerkers communiceren kan ik Niet op sterke punten beoordelen . Het regent van klachten door meerdere verschillende Instanties en Huurders
Zwakke punten
Hun wangedrag en onwaarheden