Viverion is een naam die resoneert met kwaliteit en vertrouwen in de woningcorporatiesector. Als een toonaangevende woningcorporatie in Nederland, richt Viverion zich op het bieden van kwalitatieve en betaalbare woonoplossingen. Met hun uitgebreide dienstenaanbod en focus op duurzaamheid, speelt Viverion een cruciale rol in het faciliteren van een veilige en comfortabele leefomgeving voor hun huurders. In deze review zullen we dieper ingaan op de diverse aspecten van Viverion en waarom deze organisatie een belangrijke speler is in de huizenmarkt.
Een van de sterke punten van Viverion is hun uitgebreide ondersteuning voor woningzoekenden. Of je nu op zoek bent naar een huurwoning of geïnteresseerd bent in het kopen van een bestaand huurhuis, Viverion biedt verschillende opties die aan uiteenlopende behoeften voldoen. Het inschrijvingsproces voor woningzoekenden is eenvoudig en goed begeleid, wat het toegankelijk maakt voor een breed publiek.
Voor mensen met urgente huisvestingsbehoeften biedt Viverion ook de mogelijkheid om urgentie aan te vragen. Dit toont de toewijding van de organisatie om te zorgen dat mensen in crisissituaties snel geholpen worden. Daarnaast publiceert Viverion regelmatig informatie over hun actuele woningaanbod en de populatie van huurders per locatie, wat transparantie en gemak bevordert in het zoekproces.
Duurzaamheid is een kernwaarde van Viverion. De organisatie besteedt veel aandacht aan het onderhouden en verduurzamen van hun woningen. Met planmatig onderhoud en verduurzamingsprojecten die al jaren op de agenda staan, draagt Viverion bij aan een betere toekomst. Of het nu gaat om de installatie van zonnepanelen, het verbeteren van mechanische ventilatie, of het uitvoeren van reguliere onderhoudstaken, Viverion waarborgt dat hun woningen veilig en milieuvriendelijk zijn.
Daarnaast biedt de organisatie duidelijke richtlijnen en ondersteuning aan huurders voor het correct gebruik en onderhoud van hun woningfaciliteiten. Van rookmelders tot centrale verwarmingen, de onderhoudsdiensten van Viverion zijn ontworpen om de levenskwaliteit van hun huurders te verbeteren en tegelijkertijd de impact op het milieu te verminderen.
Viverion ziet hun rol verder dan alleen het verhuren van woningen; ze zijn ook een actieve deelnemer in de gemeenschappen waar hun woningen zich bevinden. Dit blijkt onder andere uit de initiatieven voor burenoverlast en buurtontwikkeling, zoals Buurtimpuls, die gericht zijn op het bevorderen van cohesie en een positieve leefomgeving. Door in te zetten op gemeenschapsontwikkeling, helpt Viverion om buurten te transformeren tot levendige en ondersteunende plekken voor iedereen.
Ook voor onderhoud en innovatie toont Viverion hun toekomstgerichte visie. Zij ontwikkelen nieuwbouwprojecten die tegemoetkomen aan de moderne behoeften en eisen van nieuwe generaties huurders. Binnen de voetafdruk van flora en fauna, en met respect voor de natuur, streeft Viverion ernaar om hun bouwprojecten ecologisch verantwoord en sociaal bewust te realiseren.
Een ander belangrijk aspect van Viverion is hun inzet voor transparantie en tevredenheid van hun huurders. De organisatie biedt een scala aan diensten die gericht zijn op het vergemakkelijken van communicatie en het oplossen van problemen. Dit omvat een duidelijk gestructureerd klachtenmanagementsysteem, waarmee huurders eenvoudig klachten en geschillen kunnen melden en aanpakken.
Bovendien publiceert Viverion regelmatig nieuws en belangrijke updates, zoals de huurkrant en jaarverslagen, om huurders te informeren over veranderingen in de huurprijzen, onderhoudsprojecten en andere zaken die hen aangaan. Deze transparante aanpak versterkt het vertrouwen tussen Viverion en hun gemeenschap, wat resulteert in langdurige en gezonde huurrelaties.
Viverion is meer dan een woningcorporatie; het is een partner in het creëren en behouden van leefbare en duurzame gemeenschappen. Met hun uitgebreide diensten, focus op duurzaamheid, en transparante omgang met huurders, blijft Viverion een betrouwbare keuze voor duizenden Nederlanders op zoek naar woningoplossingen. Of je nu op zoek bent naar een woning, of je bent al een huurder, Viverion biedt een geruststellende en ondersteunende omgeving waar je op kunt bouwen.
In het dynam
Malafide praktijken
Huis pas gehuurd, huis is uitgeleefd op alle
manieren voorwaarde was schoonmaak
Er is verre van schoongemaakt putje loop over van stront energierijke en weigeren iets te doen.
Sterke punten
Om je huis in te lokken tot je heb getekend
Zwakke punten
Afspraken nakomen en tevreden huurders achterlaten
Kelder vol water
Wat een woningbouw zeg ongelovelijk! Mijn kelder staat 6 cm onder water. De buren hebben nergens last van. Ik moet zelf achterhalen als er een leiding gesprongen is. Ben toch geen loodgieter en zit hier met 2 kinderen. Ze willen niemand sturen. Dat word deze maand de helft van de huur betalen. Ben er zo klaar mee!
Sterke punten
NIKS!
Zwakke punten
ALLES!
Lekkage
Zaterdag 28 mei verhuisd, ging lekker zonder lift. Zondag de wasmachine aangezet en na een kwartier zegt de vrouw, krijg natte voeten. Oh da's niet best. Automaat nagekeken, allemaal goed. Een liter water in de afvoerbuis en ja hoor, verstopt. Da's niet leuk. Goed maandag gebeld, geef het door aan de aannemer, niks gehoord. Dinsdag gebeld....niks gehoord....woensdag gebeld niks gehoord....ze zouden wel de aannemer weer inschakelen...niks dus. Vrijdag zelf maar bedrijf gebeld en de zelfde dag gemaakt...hartelijk dank viverion..
Sterke punten
Huis toegewezen, alles super geregeld. Top
Zwakke punten
Aftersales super slecht...
Zeer slecht
Na meerdere malen contact wegens onstaan van achterstand. Wordt niet gereageerd cq heel onprofessioneel en zelfs asociaal. Niks mogelijk met viverion en wil niet kijken naar een oplossing. Beweerd dat er al eerdere regeling was maar wij weten nergens van en hebben altijd netjes onze huur betaald. Nu heb je over 3 maanden een probleem gehad en willen ze nergens aan meewerken. Kortom slechte zaak
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Afspraken zijn niet mogelijk. Wordt slecht tot cq niet geantwoord. Telefonisch zijn ze zeer onvriendelijk en zelfs tegen het asociale aan.
Bar slecht
Zeer slechte ervaring met viverion...
Melding raam wat niet sluit, tegels die via een bedrijf zouden worden opgehaald er word helaas niks mee gedaan. Wanneer ik tijdig de huur op zeg moet ik in de laatste anderhalve week voor einddatum zelf meerdere malen bellen met viverion of er al een nieuwe huurder is..... Oude bewoonster wilde graag terug met alles ter overname schreef een brief maar nee er kwamen nog 3 anderen die ook niet goed genoeg waren. Een week voor de sleutel overdracht is er dan eindelijk iemand, na een belletje uiteraard met viverion. Meneer de nieuwe huurder wil in de avond de woning bezichtigen wat dus betekend van de nieuwe woning terug naar het huurhuis om ja wat om mijn huis te verhuren? Want overname lijsten meneer weet er niks van... En ja 2 dagen voordat dan de sleutel ingeleverd mag worden moet alles kaal, meneer wil een andere tuin dus we bellen met viverion wat krijgen we te horen? Oh mijn collega heeft vrij tot vrijdag dan belt ze u terug vrijdag de dag van sleutel overdracht te laat dus... Dus maar weer op de knieeen vloerbedekking van de trap trekken nog meer poetsen tot hoe ver kan het gaan? Echt wij huren nooit weer een woning!
Sterke punten
Kan me helaas niets bedenken.
Zwakke punten
Slechte communicatie, zeer laat met informatie etc.
Erg slecht, geen professionals, geen kennis en alles ten koste van de huurder
Aansluitend bij de andere recensies deel ik hierbij mede dat Viverion geen service en vakkennis heeft. Het zijn een stel commerciële harteloze non empathisch medewerkers die geen zins meedenken, meewerken of überhaupt een woningbouwcorporatie draaiende houden. \\r\\n\\r\\nDirecte tijd voor doorstroom, wellicht opleiding en personele investering. Niet alles gaat qua geld over lijken.... Uhm huurders bedoel ik.\\r\\n\\r\\nEen schaamte eerste klasse!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Te veel om te beschrijven
Sociale huurwoning? Sociale woningcorporatie? Nee dus!!!!!!
Mijn dochter had zeer tijdig ( anderhalve maand van te voren) de huur opgezegd bij jullie wegens de aankoop van een huis in een andere provincie. Zo kon ze tijdig afstemmen met de volgende huurder over wat ter overname was. Tenminste dat hoopte ze. Er was iemand van de wachtlijst die graag alles over wilde nemen.... Helaas, drie dagen voor het einde van de huurperiode, kreeg ze te horen wie de nieuwe huurder zou worden.......iemand, die helemaal niets ter overname wil. Nu moet ze in 48 uur tijd alle gordijnen en rails verwijderen, vloerbedekking van de trap halen, de kookplaat en de afzuigkap verwijderen, de tuinbeplanting verwijderen etc etc........
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Niet meedenken met huurder die altijd trouw de huur heeft betaald en ruim op tijd de huur opgezegd heeft. Veel te laat en slecht communiceren wie uiteindelijk de nieuwe huurder wordt.
Nu gebeurt het weer
Zo'n 2 jaar geleden vertrok mijn jongste dochter uit Lochem, nadat ze een ruim aantal jaren telkens op woningen had gereageerd! Telkens zonder geluk, nu zie ik het zelfde gebeuren met mij oudste dochter en ons enigste kleinkind! Wat mij man en mij zeer verdrietig maakt.
Ook de beloften die jullie maken dat je door de des betreffende persoon zou terug gebeld worden, worden niet na geleefd!
Sterke punten
Zijn er niet!
Zwakke punten
Belofte die ze niet na komen!
Glasharde ontoegankelijke ondoorzichtige Viverion
Geven nergens info over. Oneerlijke woningverdeling. Loting n.b. !
Je komt er niet doorheen. Nog nooit zo'n waardeloze woningcorporatie meegemaakt. Je voelt je een woonslaaf die er per gratie van V. mag wonen maar nergens recht op heeft.
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Alles. Vooral het loten om een huis. Zit totaal geen gerechtigheid in. Snap niet dat dat mag. Dan absoluut geen voortgang in renovatie.
Email
Helaas negeren ze emails en als je belt wordt je erg onvriendelijk behandeld.
Sterke punten
Niets
Zwakke punten
Geen eerlijke woning verdeling