Laatste update: 29 oktober 2024
Welkom bij de uitgebreide review van Woondiensten Aarwoude, een essentiële speler in de sociale huursector binnen de gemeenten Nieuwkoop en Kaag & Braassem. Dit artikel biedt een diepgaand inzicht in hun diensten en initiatieven die bijdragen aan een betere leefomgeving voor huurders.
Woondiensten Aarwoude is een woningcorporatie die zich richt op de verhuur van sociale huurwoningen aan mensen met lage inkomens. Met ongeveer 2000 woningen, verspreid over kernen zoals Ter Aar, Langeraar, Rijnsaterwoude, Leimuiden, Hoogmade, Woubrugge, Papenveer en Nieuwkoop, speelt de organisatie een cruciale rol in het voorzien van betaalbare huisvesting.
Het vinden van een passende huurwoning kan een uitdaging zijn, maar Woondiensten Aarwoude heeft een gebruiksvriendelijke structuur ontwikkeld om woningzoekenden te ondersteunen. Belangrijke functies zijn onder andere de inschrijving als woningzoekende, het reageren op beschikbare woningen en het toewijzingsproces dat transparant en eerlijk is. Speciale aandacht wordt gegeven aan urgentiegevallen en betaalbaarheid, zodat iedereen gelijke kansen heeft op het vinden van een woonplek.
Woondiensten Aarwoude is meer dan alleen een verhuurder. Ze zijn actief betrokken bij diverse projecten, waaronder nieuwbouw en verduurzaming van bestaande woningen. De verduurzaming van woningen is van groot belang, gezien het huidige klimaatbewustzijn en de noodzaak om energiekosten te verminderen. Met recente projecten zoals de verduurzaming van 56 huurwoningen in Papenveer en Rijnsaterwoude, laat de organisatie zien dat ze zich inzetten voor een duurzame toekomst.
Woondiensten Aarwoude biedt een breed scala aan diensten om hun huurders te ondersteunen. Van glasverzekering en huisbewaarderschap tot huurtoeslag en medehuurderschap, de organisatie heeft oplossingen voor veelvoorkomende problemen waarmee huurders te maken kunnen krijgen. Daarnaast zijn er mogelijkheden voor woningruil en reparatieverzoeken, wat bijdraagt aan tevredenheid en comfort voor de bewoners.
Een van de sterke punten van Woondiensten Aarwoude is hun uitgebreide onderhouds- en serviceprogramma. Huurders kunnen eenvoudig een reparatieverzoek indienen en profiteren van een serviceabonnement. Daarnaast zijn er mogelijkheden voor bewoners om zelf klussen uit te voeren, wat flexibiliteit en betrokkenheid bevordert.
Woondiensten Aarwoude zorgt voor een open communicatielijn met hun huurders. Door middel van nieuwsbrieven en nieuwsupdates blijven huurders op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en projecten. Het belang van bewonersbelangen wordt benadrukt door regelmatige bewonersbijeenkomsten en het Koffiebus-initiatief, dat persoonlijke interactie bevordert.
De organisatie van Woondiensten Aarwoude is goed gestructureerd met een duidelijke focus op gegevensbescherming, governance en een proactieve klachtenafhandeling. Het beleid omvat aanbestedingsprocedures, een ondernemingsplan en een gedetailleerde portefeuillestrategie, waardoor de organisatie efficiënt en toekomstgericht opereert.
Woondiensten Aarwoude is een betrouwbare en geëngageerde woningcorporatie die zich inzet voor het verbeteren van de woonkwaliteit voor haar huurders. Met een breed scala aan diensten en een duidelijke focus op duurzaamheid en communicatie draagt de organisatie bij aan een leefbare gemeenschap. Of u nu op zoek bent naar een woning of al een woning huurt, Woondiensten Aarwoude staat klaar om te ondersteunen en te faciliteren waar nodig. Voor meer informatie over hun aanbod en diensten kunt u hun website raadplegen.
Onvriendelijk en oneerlijk.
Ik huur al 25 jaar een woning bij hun.
Ik heb mondeling iets met hun afgesproken waarvan ze achteraf zeggen dat het niet waar is.
Heel jammer ook dat ze je dat niet in de afgesproken antwoord termijn beantwoorden.
Wel goed kunnen liegen zodat ze hun gelijk krijgen.
Tikje asociaal in hun communicatie.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Hoge huur.
Hier niet van huren!!!!!!!!!!!
Huur !!! NOOIT !!! een huis van Woondiensten Aarwoude, al wil je nog zo graag een huis hebben!
Wij huren al ruim 35 jaar een woning van Woondiensten Aarwoude, als je arrogant en zelfingenomen personeel wilt vinden zou ik zeker eens bij dit bedrijf gaan zoeken. De woningen zijn bar en bar slecht, daken die lekken, minstens 20 cm water onder de vloer, verrotte kozijnen, schimmel op muren en plafonds en oh ja ook nog een kolonie vleermuizen tussen het plafond. Bovendien worden de goten nooit schoongemaakt en groeit er zelf gras in en qua isolatie heeft het huis een waarde van nul komma nul.
Na twee keer koolmonoxide binnen te hebben gehad door een ketel die slechts één keer per twee jaar een minimale onderhoudsbeurt mag krijgen. En als CV monteurs te moeilijk gaan doen of te veel gaan eisen dan wordt er gewoon overgestapt naar een ander bedrijf. Op een gegeven moment kwam er een CV monteur die gelijk alles afsloot en zei dat wij niet meer in de woning mochten blijven omdat de CV installatie zodanig gevaarlijk was dat hij alles afsloot, direct de volgende dag werd er noodgedwongen een nieuwe ketel geplaatst maar dan wel eentje die te weinig stookcapaciteit heeft voor de woning en het nauwelijks warm stookt.
Als je dit dan bij Woondiensten Aarwoude meld krijg je de reactie, “U moet blij wezen dat u een nieuwe heeft gekregen”.
Het verrotte dak is al helemaal een drama, al ruim 6 jaar bezig in de hoop dat hier wat aan gedaan wordt. Er zijn inmiddels 6 bedrijven geweest, de eerste 4 zeiden dat er niets aan de hand was terwijl je de sporen van het water gewoon kan zien. Het 5e bedrijf zakte met hun voeten door de dakplaten heen die onder de pannen zitten, lagen de pannen terug en kitten deze aan elkaar, want dan zie je het toch niet meer. Het 6e bedrijf zag duidelijk wat er mis was, maar mocht na veel praten wat nieuwe pannen plaatsen maar daarmee hield het op, voor de buitenkant zag het er weer mooi uit maar lekken doet het nog altijd.
Voor het water onder de vloer kan je bellen tot je een ons weegt, de desbetreffende persoon is nooit aanwezig, en belt ook nooit terug. Als dan iemand anders je te woord staat zeggen ze dat je hiervoor bij de gemeente moet wezen, en de gemeente zegt dat je bij Woondiensten Aarwoude moet zijn, nadat niet alleen wij maar ook andere buurtbewoners hier last van hadden hebben ze in hun huurovereenkomst laten zetten dat ze voor opkomend grondwater niet aansprakelijk zijn.
Ieder jaar komt er een bedrijf dat kijkt hoe het met de kozijnen is gesteld, als je dan belt naar het bedrijf en zegt dat ze vorig jaar ook al zijn geweest zegt de eigenaar van het bedrijf lachend: “ja dat weet ik, maar ik voer het uit en stuur ze wel weer een rekening, ze willen blijkbaar van hun geld af” het uitvoerend personeel van dat bedrijf constateert ieder jaar een nog rotter kozijn dan het jaar ervoor, en wordt het te gek dan wordt er een schildersbedrijf ingehuurd dat alleen de voorzijde van de woning een dun laagje verf geeft want de achterkant van de woning ziet toch niemand.
Schimmel op muren en plafonds is altijd je eigen schuld want dan moet je maar ventileren, ook al doe je dit 24/7. En als je vraagt om een afzuiging voor het stoom dat ontstaat in de douche dan zeggen ze dat ze dit niet individueel kunnen plaatsen, als je dan voorstelt er zelf een te plaatsen dan mag dat niet want dit moet door een door hun erkend bedrijf gedaan worden.
Aan de vleermuizenkolonie tussen het plafond wordt ook niks gedaan omdat deze beschermd zijn alleen het bouwbedrijf BAM heeft hiervoor een bevoegdheid, maar deze wil niet meer met Woondiensten Aarwoude samen werken omdat ze er ruzie mee hebben, dat krijg je namelijk als je hun alles laat berekenen voor renovatie en dan met de offerte naar een goedkoper bedrijf gaat en zegt zo wil ik het hebben maar dan goedkoper.
In het huurcontract staat dat twee maal per jaar de goten schoongemaakt dienen te worden, maar dit gebeurd slechts één keer in de 5 jaar, dan komt er iemand met een ladder, gaat op de hoek van het blok staan en kijkt in de goot en roept vervolgens: “Nou dat kan nog wel even, hier hoeven we niks te doen” terwijl er gras boven de rand van de goot uitgroeit.
Omdat het huis niet warm te krijgen is hier melding over gemaakt, dan wordt je eerst maanden genegeerd en vervolgens na heel veel aandringen komt er een bedrijf. Een nette man met de nieuwste apparatuur, warmtekijkers, drones etc. Als je dan mee mag kijken zie je meer warmte ontsnappen dan dat er binnen blijft. Bij de randen van het dak werd de zelfde temperatuur gemeten als dat het buiten was, op dat moment 17 graden. De kozijnen kennen geen isolatie, slechts een dun Trespa plaatje dat ’s winters zo koud is als ijs. De muren hebben ook geen spouw en is slechts vol steens gemetseld en de balken van de huizen zijn 1,5 huis lang, wat inhoud dat je de buren hoort lopen en het lijkt alsof ze bij jou in je kamer staan. Elkaar horen plassen en de wc doortrekken is ook niet vreemd.
Bovendien hebben ze er een handje van om te roepen dat ze over 5 jaar gaan renoveren en dat je het nog maar even moet uitzingen, maar hoe verder je ook in de tijd komt het blijft bij hun 5 jaar! En je raadt het al vervolgens gebeurd er helemaal niets.
Kortom ik snap dat er mensen zijn die graag op zichzelf willen of willen verhuizen, maar neem dan NOOIT een huis van Woondiensten Aarwoude, ze zijn slechter dan slecht. Het personeel is arrogant en zelf ingenomen, waarbij de huurder uitjouwen of schelden niet vreemd is. En stuur je teveel mailtjes dan krijg je een brief dat ze zich altijd volledig hebben ingezet en je niet meer mag zeuren. Zelfs het personeel houdt het er niet uit, aanspreekpunten gaan zeker na één jaar er als een haas vandoor en soms zelfs binnen het jaar al.
Dus wees gewaarschuwd! En ik herhaal het nog maar eens…..Huur NOOIT van Woondiensten Aarwoude een huis!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Het is een en al zwak punt!