In een wereld waar de woningmarkt voortdurend in beweging is, is het vinden van de juiste woonoplossing essentieel. Wetland Wonen speelt hierop in als een betrouwbare woningcorporatie in de Kop van Overijssel. Of u nu op zoek bent naar een huurwoning of een koopwoning, Wetland Wonen biedt een uitgebreid aanbod dat aan uiteenlopende woonbehoeften voldoet.
Wetland Wonen onderscheidt zich door haar gevarieerde aanbod in een van de meest pittoreske regio's van Nederland. De Kop van Overijssel staat bekend om zijn prachtige natuur, met uitgestrekte wateren, weelderige landschappen en charmante dorpen. Of u nu in de buurt van de natuur wilt wonen of de voorkeur geeft aan een actieve en levendige gemeenschap, Wetland Wonen heeft de juiste woning voor u.
Voor degenen die op zoek zijn naar flexibiliteit en gemak, biedt Wetland Wonen verschillende huurwoningen die aansluiten op diverse levensstijlen en budgetten. Of u nu een starter bent, een gezin met kinderen, of op zoek bent naar een seniorenwoning, er zijn talloze opties beschikbaar. De woningen zijn goed onderhouden en bevinden zich op strategische locaties die nabijheid tot essentiële voorzieningen garanderen.
Naast huurwoningen biedt Wetland Wonen ook betaalbare koopwoningen aan. Deze zijn ideaal voor mensen die willen investeren in hun eigen woning zonder concessies te doen op het gebied van kwaliteit en locatie. De koopwoningen van Wetland Wonen variëren van moderne appartementen tot gezinswoningen in een gezellige buurt. Elke woning is zorgvuldig geselecteerd om te voldoen aan de eisen van hedendaagse kopers.
Wetland Wonen zet zich in voor duurzaamheid en innovatie. De woningen zijn ontworpen met milieuvriendelijke materialen en energiezuinige installaties, die bijdragen aan een lagere ecologische voetafdruk en lagere woonlasten. Deze vooruitstrevende aanpak zorgt ervoor dat bewoners kunnen genieten van comfortabel wonen terwijl ze ook hun steentje bijdragen aan het milieu.
Wat Wetland Wonen echt uniek maakt, is hun klantgerichte benadering. De organisatie streeft ernaar om momenten van interactie met huurders en kopers zo aangenaam mogelijk te maken. Persoonlijke aandacht en maatwerk zijn hier vanzelfsprekend. Daarnaast speelt Wetland Wonen een actieve rol in de gemeenschap, door het organiseren van evenementen en het faciliteren van een sterke buurtverbinding. Dit zorgt voor een gevoel van saamhorigheid en veiligheid onder de bewoners.
In een tijdperk waar de woningmarkt voortdurend verandert, blijft Wetland Wonen zich aanpassen aan nieuwe uitdagingen en mogelijkheden. Innovatie en visie zijn kernwoorden die de toekomst van Wetland Wonen definiëren. Dit betekent niet alleen het aanbieden van meer woningen, maar ook het creëren van leefomgevingen die voldoen aan de toekomstig verwachtingen van bewoners.
Wetland Wonen biedt meer dan alleen huizen; het biedt een plek waar men zich thuis kan voelen, omgeven door de schoonheid van de Kop van Overijssel. Of u nu kiest voor huren of kopen, Wetland Wonen staat garant voor kwaliteit, duurzaamheid en een sterke gemeenschap. Met een klantgerichte benadering en een scherp oog voor innovaties, blijft Wetland Wonen een voorloper op de woningmarkt. Ontdek uw volgende woning met Wetland Wonen en ervaar het ultieme woongenot.
Liegende Directie
Wij vinden het belangrijk dat ieder mens fijn kan wonen. Althans dat beweren ze. Maar de realiteit is dat het ze niet interesseert. De directeur M. Timmerman liegt je recht in je gezicht voor en heeft er geen probleem mee om bewoners via de servicekosten te bestellen.Samen met manager H. Wittingen sturen via hun huis advocaat liever valse beschuldigingen over huurachterstand en dreigen ze met rechtszaken zonder verdere vooraankondiging en de kosten daarvoor op de huurder te verhalen Als ze daarmee moeten stoppen bieden nog niet eens hun excuus aan. De adviezen van hun eigen huuradviescommissie doen ze ook niets mee???? Snap ik als je veel te verbergen hebt. Zelfs een eenvoudige vraag over het energielabel van de elektrische radiatoren beantwoorden ze niet. Ze houden de bouwer Mateboer liever uit de wind dan dat ze voor hun bewoners opkomen. We wonen hier nu zes jaar en hebben de Wetland Wonen directie en managers leren kennen als mensen die beloftes doen maar die niet nakomen.De Raad van commisarissen zou eens moeten nadenken en controleren waarom liever ze liegen over het complex aan de Esdoornstraat dan dat ze Mateboer Aanpakken. Het is maar net wat je belangrijk vind..............
Sterke punten
Zich sociaal voordoen
Zwakke punten
De liegende directie en managers
de schaamte voorbij
Zo als u op deze site kunt lezen ben ik nu al ruim 5 jaar bezig om ze aan hun beloftes te houden. Zodra er voor stellen komen om de Overijsselse overlegrechter inteschakelen op advies van de huuradviescommissie of op mijn vraag de rijdende rechter Laagdrempelig en goedkoop dan geven ze niet thuis. Als je wat wilt moet je naar de rechter met alle kosten van dien. Ze lachen je gewoon uit sturen je aanmaningen, dreigen je met deurwaarders, rechtszaken aangetekende dreigementen van hun huisadvocaat terwijl wij netjes (door de huurcommissie verlaagde huur) betalen. Maar Wetland Wonen trekt zich daar niets van aan. Zorgen dat het bouwbedrijf zich aan het bouwbesluit houd doen ze niet. Waarom niet ??? Zal wel angst zijn dat de beerput opengaat. Sociaal naar de media maar gewetenloos naar de huurders als die kritisch zijn. Eerst 3 jaar bestelen via de servicekosten, als dat dreigt uit te komen gauw terug betalen zonder ook maar excuses laat staan rente. De bewoners 5 Jaar laten betalen voor een openbare tuin en er dan gauw bordjes privé terrein neerzetten. Het is gewoon te ziek voor woorden
Sterke punten
Veel beloven.
Zwakke punten
Beloftes nakomen
bijna 5 jaar ellende
nog steeds kapotte vloer en beschadigde wanden. Dekvloer is vervangen door een Fermacell vloer die dan weer niet goed gelegd is. maar voldoet aan de geluidsnorm. Dus zoek het lekker uit met je gevolg schade. Wetland verschuild zich achter hun huisadvocaat die gewoon meegaat in hun leugens of het niet interesseert en de gegeven info niet controleert. Maar Wetland die als sociale verhuurder die er voor kiest om de veroorzaker Matebooer Groep uit de wind te houden. Wie het weet mag het zeggen en laat het mij dan ook weten.
Mededeling
Ik woon in de Wolthuismarke 156.Ten eerste wil ik mededelen dat de deur van bergingen 2 aan de binnenkant niet kan worden afgesloten.Verder verbaas ik me over de hitte in het appartement deze week,terwijl ik alle deuren dicht heb.De isolatie is toch A?
s'Nachts laat ik de balkondeur open en de voordeur dat het misschien een beetje doortocht.Wanneer ik s'morgens opsta is het in de kamer nog 25 graden!!! Graag een reactie hierop.BVD. B de Jong
Sneeuw in huis
Ik ging hier ook huren...eerste sneeuw denk je dat het leuk is...totdat je op zolder komt en al je spullen ondersneeuwt zijn...de gang vol sneeuw ligt... sturen ze iemand langs en vervolgens hoor je nooit meer wat...ja als er een beetje onkruid in de tuin staat zijn ze wel ineens bereid je de volle aandacht te geven.. als je zonder stress wil wonen huur dan nooit hier!
Sterke punten
Goed lullen
Zwakke punten
Te veel om op te noemen
Slecht bereikbaar
Probeer ze al 20 minuten te bellen. Om acht uur geopend staat er op hun website. Vergeet het maar. Waardeloos
Sterke punten
Zoekt en gij zult ze waarschijnlijk niet vinden
een half jaar leugens en ellende
Verzonden: maandag 1 april 2019 15:11
Aan: Info | Wetland Wonen Groep
Onderwerp: Esdoornstraat 5-305
Geachte heer/mevrouw
Hierbij stuur ik een mail betreffende afwikkeling reparaties/klachten over onze woning.
In juni 2018 kregen wij te horen dat we in aanmerking kwamen voor het appartement aan de Esdoornstraat.
55+ de kinderen het huis uit dus een eengezinswoning is te groot voor ons.
We waren helemaal blij en zagen de toekomst rooskleurig in. Mijn man had 5 weken vrij gepland voor de verhuizing.
Zodat we de tijd hadden om alles in ons nieuwe appartement meteen goed te doen.
16 oktober 2018 hebben wij de sleutel in ontvangst mogen nemen en begon ons avontuur aan de Esdoornstraat.
En toen begon meteen de lange weg van telefonische/mail/app/sms naar oa. Mateboer/Hulstflier en Wetland.
Wat een zo genoemde nieuwbouw kinderziektes waren er.
In het begin hadden wij nog zoiets van : okee, dat kan!
Maar ondertussen zijn we 5 maanden verder en nog zijn alle problemen niet opgelost.
We hebben wat dingen extra besteld voor het nodige wooncomfort waaronder het aanrechtblad verlengd met een gat voor de kookplaat.
Jammer genoeg bleek toen de installateur voor de kookplaat kwam dat het gat niet goed gemaakt was en er een balkje zat waardoor de kookplaat niet paste.
Daar hebben we op dat moment direct over gebeld met Mateboer daar kregen we te horen: u hoort nog van ons we komen er op terug.
Toen werd mijn man kwaad en zei : Jullie regelen het nu.
Hij werd een uur later terug gebeld met de mededeling het balkje kan er uit gezaagd worden maar ze hadden even geen tijd er was niemand in de buurt dus duurt paar dagen!
Conclusie: installateur is weg gegaan. Kosten 37,50 installatie kosten voor niks betaald.
En uiteindelijk mijn man balkje zelf weggezaagd en kookplaat geïnstalleerd.
Terwijl we 40 euro hebben betaald voor het laten maken van het gat!
We hadden al twee dagen besteed aan oa. dit probleem dus we wilden niet zeuren en hebben het opgelost.
Ook bleek dat de douchevloer niet goed afliep.
Het water liep richting deur!
Wij weer Mateboer gebeld.
Weer afspraak gemaakt zodat ze konden komen kijken.
Ja! De vloer liep niet goed af! Weer afspraak gemaakt om te zorgen dat er nieuwe vloer in kwam.
Ook toen moest er weer iemand thuis blijven zodat de vloerlegger bezig kon.
Ondertussen vonden wij dat het wel erg gehorig was in ons appartement.
We konden toch duidelijk diverse buren horen praten.
Dat kon toch niet bedoeling zijn?
Dus weer contact met Mateboer.
Eerst werd het afgedaan als: meneer heeft wel erg gevoelige oren!
Maar omdat mijn man stug bleef volhouden hebben ze een op 11 januari een geluidstest gedaan.
En wat bleek? De geluidsisolatie was niet voldoende.
Er zijn gaten in onze muur geboord. Gelukkig hadden we uit voorzorg nog geen behang op de muur.
Want we hadden al vermoeden dat er binnen iets gedaan moest worden.
Ik heb het ondertussen over 11 januari!
Voor dat we te horen kregen dat de isolatie niet goed was duurde weer even.
En toen duurde het weer even voor we hoorden wat er gedaan zou worden.
Buitenkant muren zijn ondertussen opnieuw geïsoleerd
20 januari is er een nieuw test gedaan we wachten nog op de uitslag.
Graag ontvangen ook wij een kopie van dit rapport.
Wij Mateboer gebeld en gevraagd of ze de gaten nog dicht kwamen plamuren.
Dat is gebeurd. Maar niet op zo een manier dat de muren behang klaar zijn.
Het is nu 1 april en we hebben nog geen behang op de muur.
We hadden in oktober 2018 al behang gekocht maar retour gebracht en besloten nog maar even te wachten met behangen.
Want iemand van Hulst Flier zei dat ze in overleg waren over evt. stopcontacten in de ruimte dus we beter konden wachten met behangen.
Waar we achteraf blij om zijn want anders hadden we nu gaten in ons behang.
Maar 5 maand kijken we al tegen gipswand muren aan!
Een kraakpand ziet er nog beter uit.
Aan Mateboer gevraagd of we nog een extra stopcontact in ons appartement gingen krijgen?
Want een extra ruimte is mooi en we betalen er ook voor maar als je er geen stopcontact hebt dan is het moeilijk een lamp/laptop neerzetten.
Die zou het met Hulst Flier overleggen.
Niks meer gehoord.
Tot ik iemand van Hulst Flier tegen kwam in het gebouw.
Die wist nergens van en ik moest het aan Mateboer vragen.
Ik wordt er zo langzamerhand helemaal ziek van dat de en naar de ander wijst maar niemand de problemen oplost.
Ik wil gewoon een stopcontact! Krijgen we die?
Afgelopen week kregen we telefoon van een of ander bouwbedrijf of we thuis waren?
Ja we waren thuis, want het was onze vrije dag samen.
Ze hadden bericht ontvangen dat er iets niet klopte met de vensterbank?
Of we over half uur thuis konden zijn dan kwamen ze langs want ze waren in de buurt.
Tja, wat zeg je dan? Ja we zijn thuis.
Blijkt dat de man dacht dat het om de binnen vensterbank ging!
Zucht! Nee het gaat om de buiten vensterbank ( zoals we duidelijk aan ......... van Mateboer) hadden doorgegeven.
De boei op de dakrand is niet sluitend gemaakt en bij regen lekt het langs de muur achter het zonnescherm langs op de vensterbank.
Wat mega irriteert omdat het water op de vensterbank tikt.
Dus die man voor niks hier heen gekomen en wij voor niks thuis gebleven.
Hoe het probleem nu opgelost wordt?
Wordt er wat aan die boei gedaan?
Ik weet het niet?
En wij zijn er wel klaar mee. Dan lekt het maar en verroest/rot het zonnescherm maar.
Mijn man en ik hebben een druk leven en werken allebei veel en hard en dachten dat we hier met veel plezier zouden gaan wonen!
Maar de stress die we nu al gehad hebben is gewoon niet leuk meer.
Echt woongenot hebben we nog niet kunnen ervaren.
In al die maanden zijn mijn man of ik al menig keer thuis moeten blijven voor: ventilatie systeem/diverse mensen van Mateboer/Hulst-Flier/vloerlegger/geluidsmeting/bouwvakkers.
Waarom ik al deze problemen bij u neerleg?
Omdat we het zat zijn om steeds te bellen/mailen vrije dagen te opofferen en er niks of pas na weken wat mee gedaan wordt.
We huren bij Wetland en willen dat Wetland de problemen oplost.
Na maanden van stress en zitten wachten op deze en gene van welk bedrijf dan ook willen wij alleen nog via Wetland dingen regelen of geregeld hebben.
En een financiële tegemoetkoming zou in dit geval zeer gewaardeerd worden en ook wel gepast zijn.
In afwachting van uw reactie,
Met vriendelijk groet,
Het is nu 4 juni en we kijken nog tegen de kale gipsplaten aan en de meeste dingen zijn nog niet gedaan
Sterke punten
Veel beloven
Zwakke punten
Weinig doen