Reviews van deze auteur (112154)

Liegende Directie

Review over Wetland Wonen

Wij vinden het belangrijk dat ieder mens fijn kan wonen. Althans dat beweren ze. Maar de realiteit is dat het ze niet interesseert. De directeur M. Timmerman liegt je recht in je gezicht voor en heeft er geen probleem mee om bewoners via de servicekosten te bestellen.Samen met manager H. Wittingen sturen via hun huis advocaat liever valse beschuldigingen over huurachterstand en dreigen ze met rechtszaken zonder verdere vooraankondiging en de kosten daarvoor op de huurder te verhalen Als ze daarmee moeten stoppen bieden nog niet eens hun excuus aan. De adviezen van hun eigen huuradviescommissie doen ze ook niets mee???? Snap ik als je veel te verbergen hebt. Zelfs een  eenvoudige vraag over het energielabel van de elektrische radiatoren beantwoorden ze niet. Ze houden de bouwer Mateboer liever uit de wind dan dat ze voor hun bewoners opkomen. We wonen hier nu zes jaar en hebben de Wetland Wonen directie en managers leren kennen als mensen die beloftes doen maar die niet nakomen.De Raad van commisarissen zou eens moeten nadenken en controleren waarom liever ze liegen over het complex aan de Esdoornstraat dan dat ze Mateboer Aanpakken. Het is maar net wat je belangrijk vind..............

Sterke punten
Zich sociaal voordoen

Zwakke punten
De liegende directie en managers

de schaamte voorbij

Review over Wetland Wonen

Zo als u op deze site kunt lezen ben ik nu al ruim 5 jaar bezig om ze aan hun beloftes te houden. Zodra er voor stellen komen om de Overijsselse overlegrechter inteschakelen op advies van de huuradviescommissie of op mijn vraag de rijdende rechter Laagdrempelig en goedkoop dan geven ze niet thuis. Als je wat wilt moet je naar de rechter met alle kosten van dien. Ze lachen je gewoon uit sturen je aanmaningen, dreigen je met deurwaarders, rechtszaken aangetekende dreigementen van hun huisadvocaat terwijl wij netjes (door de huurcommissie verlaagde huur) betalen. Maar Wetland Wonen trekt zich daar niets van aan. Zorgen dat het bouwbedrijf zich aan het bouwbesluit houd doen ze niet. Waarom niet ??? Zal wel angst zijn dat de beerput opengaat. Sociaal naar de media maar gewetenloos naar de huurders als die kritisch zijn. Eerst 3 jaar bestelen via de servicekosten, als dat dreigt uit te komen gauw terug betalen zonder ook maar excuses laat staan rente. De bewoners 5 Jaar laten betalen voor een openbare tuin en er dan gauw bordjes privé terrein neerzetten. Het is gewoon te ziek voor woorden

Sterke punten
Veel beloven.

Zwakke punten
Beloftes nakomen

bijna 5 jaar ellende

Review over Wetland Wonen

nog steeds kapotte vloer en beschadigde wanden. Dekvloer is vervangen door een Fermacell vloer die dan weer niet goed gelegd is. maar voldoet aan de geluidsnorm. Dus zoek het lekker uit met je gevolg schade. Wetland verschuild zich achter hun huisadvocaat die gewoon meegaat in hun leugens of het niet interesseert en de gegeven info niet controleert. Maar Wetland die als sociale verhuurder die er voor kiest om de veroorzaker Matebooer Groep uit de wind te houden. Wie het weet mag het zeggen en laat het mij dan ook weten.

een half jaar leugens en ellende

Review over Wetland Wonen

Verzonden: maandag 1 april 2019 15:11
Aan: Info | Wetland Wonen Groep
Onderwerp: Esdoornstraat 5-305



Geachte heer/mevrouw



Hierbij stuur ik een mail betreffende afwikkeling reparaties/klachten over onze woning.



In juni 2018 kregen wij te horen dat we in aanmerking kwamen voor het appartement aan de Esdoornstraat.

55+ de kinderen het huis uit dus een eengezinswoning is te groot voor ons.

We waren helemaal blij en zagen de toekomst rooskleurig in. Mijn man had 5 weken vrij gepland voor de verhuizing.

Zodat we de tijd hadden om alles in ons nieuwe appartement meteen goed te doen.

16 oktober 2018 hebben wij de sleutel in ontvangst mogen nemen en begon ons avontuur aan de Esdoornstraat.



En toen begon meteen de lange weg van telefonische/mail/app/sms naar oa. Mateboer/Hulstflier en Wetland.

Wat een zo genoemde nieuwbouw “kinderziektes” waren er.

In het begin hadden wij nog zoiets van : okee, dat kan!

Maar ondertussen zijn we 5 maanden verder en nog zijn alle problemen niet opgelost.



We hebben wat dingen extra besteld voor het nodige wooncomfort waaronder het aanrechtblad verlengd met een gat voor de kookplaat.

Jammer genoeg bleek toen de installateur voor de kookplaat kwam dat het gat niet goed gemaakt was en er een balkje zat waardoor de kookplaat niet paste.

Daar hebben we op dat moment direct over gebeld met Mateboer daar kregen we te horen: u hoort nog van ons we komen er op terug.

Toen werd mijn man kwaad en zei : Jullie regelen het nu.

Hij werd een uur later terug gebeld met de mededeling het balkje kan er uit gezaagd worden maar ze hadden even geen tijd er was niemand in de buurt dus duurt paar dagen!

Conclusie: installateur is weg gegaan. Kosten 37,50 installatie kosten voor niks betaald.

En uiteindelijk mijn man balkje zelf weggezaagd en kookplaat geïnstalleerd.

Terwijl we 40 euro hebben betaald voor het laten maken van het gat!

We hadden al twee dagen besteed aan oa. dit probleem dus we wilden niet zeuren en hebben het opgelost.



Ook bleek dat de douchevloer niet goed afliep.

Het water liep richting deur!

Wij weer Mateboer gebeld.

Weer afspraak gemaakt zodat ze konden komen kijken.

Ja! De vloer liep niet goed af! Weer afspraak gemaakt om te zorgen dat er nieuwe vloer in kwam.

Ook toen moest er weer iemand thuis blijven zodat de vloerlegger bezig kon.



Ondertussen vonden wij dat het wel erg gehorig was in ons appartement.

We konden toch duidelijk diverse buren horen praten.

Dat kon toch niet bedoeling zijn?

Dus weer contact met Mateboer.

Eerst werd het afgedaan als: meneer heeft wel erg gevoelige oren!

Maar omdat mijn man stug bleef volhouden hebben ze een op 11 januari een geluidstest gedaan.

En wat bleek? De geluidsisolatie was niet voldoende.

Er zijn gaten in onze muur geboord. Gelukkig hadden we uit voorzorg nog geen behang op de muur.

Want we hadden al vermoeden dat er binnen iets gedaan moest worden.

Ik heb het ondertussen over 11 januari!

Voor dat we te horen kregen dat de isolatie niet goed was duurde weer even.

En toen duurde het weer even voor we hoorden wat er gedaan zou worden.

Buitenkant muren zijn ondertussen opnieuw geïsoleerd

20 januari is er een nieuw test gedaan we wachten nog op de uitslag.

Graag ontvangen ook wij een kopie van dit rapport.

Wij Mateboer gebeld en gevraagd of ze de gaten nog dicht kwamen plamuren.

Dat is gebeurd. Maar niet op zo een manier dat de muren behang klaar zijn.

Het is nu 1 april en we hebben nog geen behang op de muur.

We hadden in oktober 2018 al behang gekocht maar retour gebracht en besloten nog maar even te wachten met behangen.

Want iemand van Hulst Flier zei dat ze in overleg waren over evt. stopcontacten in de ruimte dus we beter konden wachten met behangen.

Waar we achteraf blij om zijn want anders hadden we nu gaten in ons behang.

Maar 5 maand kijken we al tegen gipswand muren aan!

Een kraakpand ziet er nog beter uit.



Aan Mateboer gevraagd of we nog een extra stopcontact in ons appartement gingen krijgen?

Want een extra ruimte is mooi en we betalen er ook voor maar als je er geen stopcontact hebt dan is het moeilijk een lamp/laptop neerzetten.

Die zou het met Hulst Flier overleggen.

Niks meer gehoord.

Tot ik iemand van Hulst Flier tegen kwam in het gebouw.

Die wist nergens van en ik moest het aan Mateboer vragen.

Ik wordt er zo langzamerhand helemaal ziek van dat de en naar de ander wijst maar niemand de problemen oplost.

Ik wil gewoon een stopcontact! Krijgen we die?



Afgelopen week kregen we telefoon van een of ander bouwbedrijf of we thuis waren?

Ja we waren thuis, want het was onze vrije dag samen.

Ze hadden bericht ontvangen dat er iets niet klopte met de vensterbank?

Of we over half uur thuis konden zijn dan kwamen ze langs want ze waren in de buurt.

Tja, wat zeg je dan? Ja we zijn thuis.

Blijkt dat de man dacht dat het om de binnen vensterbank ging!

Zucht! Nee het gaat om de buiten vensterbank ( zoals we duidelijk aan ......... van Mateboer) hadden doorgegeven.

De boei op de dakrand is niet sluitend gemaakt en bij regen lekt het langs de muur achter het zonnescherm langs op de vensterbank.

Wat mega irriteert omdat het water op de vensterbank tikt.

Dus die man voor niks hier heen gekomen en wij voor niks thuis gebleven.

Hoe het probleem nu opgelost wordt?

Wordt er wat aan die boei gedaan?

Ik weet het niet?

En wij zijn er wel klaar mee. Dan lekt het maar en verroest/rot het zonnescherm maar.



Mijn man en ik hebben een druk leven en werken allebei veel en hard en dachten dat we hier met veel plezier zouden gaan wonen!

Maar de stress die we nu al gehad hebben is gewoon niet leuk meer.

Echt woongenot hebben we nog niet kunnen ervaren.



In al die maanden zijn mijn man of ik al menig keer thuis moeten blijven voor: ventilatie systeem/diverse mensen van Mateboer/Hulst-Flier/vloerlegger/geluidsmeting/bouwvakkers.



Waarom ik al deze problemen bij u neerleg?

Omdat we het zat zijn om steeds te bellen/mailen vrije dagen te opofferen en er niks of pas na weken wat mee gedaan wordt.

We huren bij Wetland en willen dat Wetland de problemen oplost.



Na maanden van stress en zitten wachten op deze en gene van welk bedrijf dan ook willen wij alleen nog via Wetland dingen regelen of geregeld hebben.



En een financiële tegemoetkoming zou in dit geval zeer gewaardeerd worden en ook wel gepast zijn.



In afwachting van uw reactie,



Met vriendelijk groet,



Het is nu 4 juni en we kijken nog tegen de kale gipsplaten aan en de meeste dingen zijn nog niet gedaan

Sterke punten
Veel beloven

Zwakke punten
Weinig doen

reacties:

Review: Mededeling

Wij vinden het belangrijk dat ieder mens fijn kan wonen. Althans dat beweren ze. Maar de realiteit is dat het ze niet interesseert. De directeur Marcel Timmerman liegt je recht in je gezicht voor en heeft er geen probleem mee om bewoners via de servicekosten te bestellen.Samen met manager Henk Wittingen sturen via hun huis advocaat liever valse beschuldigingen over huurachterstand en dreigen ze met rechtszaken zonder verdere vooraankondiging en de kosten daarvoor op de huurder te verhalen Als ze daarmee moeten stoppen bieden nog niet eens hun excuus aan. De adviezen van hun eigen huuradviescommissie doen ze ook niets mee???? Snap ik als je veel te verbergen hebt. Zelfs een  eenvoudige vraag over het energielabel van de elektrische radiatoren beantwoorden ze niet. Ze houden de bouwer Mateboer liever uit de wind dan dat ze voor hun bewoners opkomen. We wonen hier nu zes jaar en hebben de Wetland Wonen directie en managers leren kennen als mensen die beloftes doen maar die niet nakomen.De Raad van commisarissen zou eens moeten nadenken en controleren waarom liever ze liegen over het complex aan de Esdoornstraat dan dat ze Mateboer Aanpakken. Het is maar net wat je belangrijk vind..............

Review: een half jaar leugens en ellende

Even een korte aanvulling : Deze soap gaat maar door 2x een week het huis uit gemoeten alle meubels eruit, talloze keren thuis thuis moeten zijn voor diverse "reparaties". Vandaag wonen we er 2 jaar, als we het hadden (kunnen) geweten dat het gebouw en Wetland Wonen zo slecht zouden zijn................

Review: een half jaar leugens en ellende

Inmiddels is het 02-04-2021 en Wetland draait en krokelt verder. Probeert door te dreigen met uitzetting ( 1x zelf door dreigbrieven en telefoontjes van de boekhouding 1x door schrijven van advocaat 1x door dreigen met deurwaarder) onder de uitspraak van de huurcommissie uit te komen. Maar het oplossen van klachten is geen prioriteit voor Wetland Wonen. Het Veel Beloven en Weinig Doen is inmiddels Veel Dreigen en Niets Doen. Een appartementencomplex van 35 waar het afschuiven en laten liggen van verantwoordelijkheden en goochelen met bedragen van de servicekosten tot een kunst is verheven. Word vervold.

Review: een half jaar leugens en ellende

Ondanks een uitspraak van de huurcommissie dreigen ze met huisuitzetting, telefoontjes van de boekhouder, brieven van de huisadvocaat met de dreiging dat ze overgaan tot uitzetting en dat je aansprakelijk bent voor alle kosten. Inmiddels een tweede uitspraak van de huurcommissie (14 dagen geleden) In een door wetland gedaan verzoek de gehele huur i.p.v. 60% weer te innen. Dat is afgewezen om dat ze nog steeds ingebreke zijn gebleven. Maar ondanks alles wat ze geflikt hebben nog geen excuus...... nee gewoon niets laten horen. Eerst priorieteit is de huisadvocaat laten kijken of ze er nog onderuit kunnen. Schaamteloos deze mensen van veel beloven en weinig geven afgezakt naar veel dreigen en mensen op (advocaat) kosten jagen. Ik heb de machteging voor de automatische huur afschrijving ingetroken omdat ze toch de volledige huur afschreven i.p.v. 60% en sta nu nog steeds ondanks de uitspraak van de huurcommissie als wanbetaler op hun website als ik inlog. Maar ja ze hoeven het niet zelf te betalen die directeuren en managers gewoon op kosten van de stichting verder procederen en ten koste van anderen je "gelijk willen halen". Inmiddels bijna 3 jaar verder en het zal nog wel ff duren met deze ..................... Word vervolgd