Wanneer je op zoek bent naar een betrouwbare en betaalbare woning in Noord-Holland, kom je al snel de naam Wooncompagnie tegen. Wooncompagnie is een prominente woningcorporatie die zich richt op het bieden van goede en betaalbare woningen in diverse kernen. Met meer dan 14.000 woningen in zo'n 60 verschillende locaties is Wooncompagnie een belangrijke speler op de woningmarkt. In deze review duiken we dieper in wat Wooncompagnie zo uniek maakt en hoe zij bijdragen aan aangenaam wonen.
Wooncompagnie is een woningcorporatie die zich inzet voor het verhuren van kwalitatieve en betaalbare woningen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hoorn, maar de organisatie opereert in tientallen plaatsen binnen Noord-Holland. De missie van Wooncompagnie is om samen met bewoners en partners te werken aan een woonomgeving waar mensen graag willen wonen en zich thuis voelen.
Eén van de sterke punten van Wooncompagnie is het gevarieerde aanbod aan woningen. Of je nu op zoek bent naar een appartement in de stad of een eengezinswoning in een dorpskern, Wooncompagnie heeft voor elk wat wils. Dit ruime aanbod biedt diverse mogelijkheden voor verschillende doelgroepen, van starters op de woningmarkt tot gezinnen en senioren.
Wat Wooncompagnie onderscheidt van andere woningcorporaties is de mate van betrokkenheid bij hun bewoners. Zo voeren zij regelmatig onderzoeken uit naar de woonbeleving van hun huurders. Het woonbelevingsonderzoek dat eerder dit jaar is uitgevoerd, is hier een goed voorbeeld van. Meer dan 3.300 bewoners hebben hun mening gegeven over hun woonsituatie, wat waardevolle inzichten oplevert voor verdere verbeteringen.
Duurzaamheid speelt een steeds belangrijkere rol in de moderne woningmarkt, en Wooncompagnie speelt hierop in door gericht te investeren in energiebesparende maatregelen voor hun huurwoningen. Een recent project in Monnickendam toont aan hoe bewoners actief betrokken worden bij de verduurzaming van hun woningen. Door samen te werken met bewoners en partners, streeft Wooncompagnie naar een duurzamere en milieuvriendelijkere toekomst.
Naast het onderhouden en verbeteren van bestaande woningen, investeert Wooncompagnie ook in nieuwbouwprojecten. Een voorbeeld hiervan is de recente overeenkomst voor de bouw van twaalf nieuwe woningen aan de Trambaan in Wieringerwaard. Deze projecten zijn gericht op het uitbreiden van het woningaanbod en het tegemoetkomen aan de groeiende vraag naar betaalbare huisvesting.
Goede communicatie en bereikbaarheid zijn essentieel voor een woningcorporatie, en Wooncompagnie stelt hierin niet teleur. Via hun website en diverse sociale mediakanalen, zoals Facebook en Instagram, blijft Wooncompagnie in contact met haar huurders. De klantenservice is bereikbaar via telefoon en e-mail, en op hun website vind je eenvoudig informatie over het melden van reparaties, het regelen van betaalmethoden, en andere praktische zaken.
Wooncompagnie is meer dan alleen een verhuurder van woningen; het is een organisatie die zich volledig inzet voor haar huurders. Met een breed aanbod aan betaalbare woningen, een sterke focus op duurzaamheid en actieve betrokkenheid van bewoners, zorgt Wooncompagnie voor aangenaam en toekomstgericht wonen. Voor iedereen die op zoek is naar een woning in Noord-Holland, biedt Wooncompagnie een betrouwbare en aantrekkelijke optie.
Of je nu starter, gezin of senior bent, Wooncompagnie staat klaar om je te helpen bij het vinden van de perfecte woonplek waar je je thuis voelt. Met hun voortdurende inzet voor verbetering en innovatie, blijft Wooncompagnie een belangrijke en gewaardeerde speler op de Nederlandse woningmarkt.
Nog geen eens huurder, en nu al niet tevreden!!!!
Ik ben woning zoekende, en kreeg een woning toegewezen van wooncompagnie (Schagen e.o.)
- Het 1e wat fout ging bij wooncompagnie is, dat de woning van de site gehaald was nadat ik hem toegewezen had gekregen. Ik kon dus niet op accepteren of afwijzen klikken.
Ik belde wooncompagnie hier over op. Zij vonden het heel vreemd, maar wilden mij in 1e instantie niet helpen met de woning te accepteren, terwijl deze persoon die ik uiteindelijk aan de lijn had, daar wel toe bevoegd was.
Na een tijdje zeuren, accepteerde deze persoon toch maar de woning voor me.
- Daarna had ik verder mail contact met ze. Ik stelde duidelijke vragen over de woning : " ik weet dat de asbest verwijderd wordt voor ik er in ga, en nog een aantal andere dingetjes. MAAR zou de renovatie van de badkamer en de toilet misschien gedaan kunnen worden VÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂR ik er in ga?"
Als reactie kreeg ik een mail waarin het mij duidelijk was, dat wooncompagnie mij een zeur vind, en ze zeiden met geel onderdrukt: " zoals ik eerder al aangaf, ALLE werkzaamheden zullen uitgevoerd worden voor u er in gaat. Wij brengen u en uw kinderen niet in gevaar."
Omdat ik niet geloofde dat zij begrepen wat ik vroeg, heb ik in kleuter taal, zo gedetaileerd mogelijk uitgelegd wat mijn vraag is, en waarom.
Toen kreeg ik een reactie, dat we elkaar inderdaad niet goed begrepen. Maar dat dat kwam door een collega. (Na mijn mening heeft elke werknemer een eigen email adres, maarja..)
- Als 3e wilde ik een afspraak met de hoofd van wooncompagnie, zodat ik met hem/haar om tafel kan om uit te leggen waarom ik duidelijkheid moet hebben. (Ik verhuis namelijk wegens een trieste gebeurtenis wat mijn dochtertje is overkomen, en ik wilde het politie rapport mee nemen zodat ik begrepen word.)
Ook wilde ik graag goede afspraken maken met het hoofd van wooncompagnie wat betreft de woning.
Van dit mailtje schrokken ze blijkbaar, want wooncompagnie belde mij op en vroeg: " waarom wil je het hoofd spreken?" Echt op een manier van, dat dat wel heel brutaal van mij was.
Ik zei dat ik niks bereik via de mail, en dat ik duidelijkheid moet hebben in het belang van mijn kinderen.
Ze vroeg: " wat wilt u weten dan?"
Ik legde uit dat ik hier weg moet, en of de renovatie kan plaats vinden voor ik in het huis ga.
En ik legde uit dat ik niet met mijn 4 kinderen ergens kan douchen en plassen als de renovatie gaat plaats vinden als ik er al woon. (Ook kom ik uit een andere stad, en kan dus niet even naar vrienden of familie gaan)
Wooncompagnie antwoordde: " Dan moet je maar creatief zijn. Je kan douchen bij vreemden, bij sport scholen, gymzalen enz."
Mijn kinderen gaan nu naar een basisschool waar ze niet kunnen douchen. En ze zitten niet op tennis of voetbal.
En dan nog ben ik op het nieuwe adres helemaal onbekend met alles.
Ik stond er van te kijken hoe schofterig ze zijn. Nu al.
Ik heb gesproken met mijn toekomstige buurman. Ook hij zei dat hij en vele anderen, heel veel problemen ervaren met wooncompagnie. Te erg voor woorden wat hij mij vertelde!
....
Sterke punten
Sterke negatieve punten:
- Liegen
- Afwimpelen
- Robot spelen
- Onmenselijk
- Onbegripvol
- Onbehulpzaam
- Super laag IQ en EQ
Tja, is er eigenlijk wel iets positiefs??
Zwakke punten
Nu ben ik even sarcastiach:
- wooncompagnie is zwak omdat ze mensen/kinderen in nood niet helpen!!!
- omdat ze mensen/ kinderen in gevaar niet helpen!!!
- ze hebben zwakke hersenen
- ze hebben zwakke oren
- zwakke inzettingsvermogen
- zwakke inlevingsvermogen
Kort om, wooncompagnie is SCHANDALIG!!!!
MMMM
Waardeloos bedrijf slecht onderhoud, bij reparatie liefst een kitspuit in de hand, duurt weken ook al heb je het water tot aan je lippen staan bellen niet,komen gemaakte afspraken niet na,raam krom zetten ze er gewoon een extra sluithaak op,kachel stuk blijf je maar in de vrieskou zitten totdat onderdeel leverbaar is en zo kan ik er wel een heel boek over schrijven