Woonwaard is een vooraanstaande wooncorporatie gevestigd in de gemeenten Alkmaar en Dijk en Waard. Met een omvangrijk portfolio van ongeveer 15.000 sociale huurwoningen is Woonwaard toegewijd aan het bieden van veilige, comfortabele en betaalbare woningen aan haar huurders. In deze editorial review gaan we dieper in op de diensten, missie en bijdragen van Woonwaard aan de gemeenschap.
De missie van Woonwaard is helder en gedreven door de overtuiging dat iedereen recht heeft op een thuis. De organisatie richt zich op het creëren van een leefomgeving waarin bewoners zich veilig en prettig voelen. Dit doet Woonwaard door intensief samen te werken met bewoners en lokale partners om de leefbaarheid in buurten continu te verbeteren.
Een van de belangrijkste doelen van Woonwaard is het bieden van veilige en gezonde woonruimten. Dit wordt gerealiseerd door regelmatig onderhoud en woningverbeteringen. Huurders kunnen eenvoudig een reparatie melden of een klus aanvragen via het portaal Mijn Woonwaard. Dit systeem zorgt ervoor dat de woningen niet alleen voldoen aan de huidige eisen, maar ook comfortabel en modern blijven.
Woonwaard richt zich ook op de betaalbaarheid van haar huurwoningen. In het licht van wetgeving zoals de Wet betaalbare huur werkt de organisatie proactief om huurprijzen binnen het bereik van haar doelgroepen te houden. Met een uitgebreid woningaanbod en initiatieven zoals woningruil en voorrangsregelingen, streeft Woonwaard ernaar woningen toegankelijk te maken voor iedereen die dat nodig heeft.
Bij Woonwaard staat gebruiksgemak voorop. Via het online portaal Mijn Woonwaard hebben huurders toegang tot een reeks diensten die hun woonervaring verbeteren. Dit platform biedt onder andere de mogelijkheid tot:
Het portaal geeft huurders de mogelijkheid om hun persoonlijke gegevens te beheren en zaken zoals huurbetalingen eenvoudig te regelen. Transparantie en zelfbeheer zijn hierbij sleutelbegrippen.
Naast het beheren van huidige huurovereenkomsten, kunnen huurders via het portaal ook hun huur opzeggen of deelnemen aan een woningruilprogramma. Dit laatste biedt een flexibele optie voor huurders die op zoek zijn naar een nieuw woonavontuur binnen het bestaande woningbestand.
Woonwaard streeft ernaar meer te zijn dan slechts een verhuurder. Door betrokken te zijn bij diverse projecten en publicaties, draagt de organisatie actief bij aan de gemeenschappen waarin zij opereert. Woonwaard organiseert regelmatig bijeenkomsten en biedt ondersteuning aan wijkinitiatieven, zodat huurders een actieve rol kunnen spelen in hun leefomgeving.
De wooncorporatie investeert in innovatieve projecten die het wooncomfort en de duurzaamheid van haar woningen verbeteren. Deze projecten zijn gericht op zowel het behoud van bestaande woningen als de ontwikkeling van nieuwe woningen die voldoen aan de hoogste milieu- en kwaliteitsnormen.
Voor wie geïnteresseerd is in een carrière bij een organisatie die maatschappelijke impact hoog in het vaandel heeft, biedt Woonwaard diverse mogelijkheden. Met een team van gedreven professionals werkt de organisatie dagelijks aan haar missie om iedereen een thuis te bieden. Dit maakt Woonwaard tot een aantrekkelijke werkgever voor diegenen die willen bijdragen aan de sociale woningbouwsector.
Woonwaard is meer dan alleen een wooncorporatie. Het is een gemeenschapspartner die actief bijdraagt aan het verbeteren van de levensomstandigheden van haar huurders. Door betaalbare en kwalitatief hoogwaardige woningen aan te bieden, samen met een scala aan self-service mogelijkheden, zet Woonwaard zich in voor de belangen en het welzijn van haar huurders. De toewijding aan continue verbetering en innovatie maakt Woonwaard tot een betrouwbare keuze voor iedereen die op zoek is naar een sociale huurwoning in Noord-Holland.
Niet woonbaar.
Ik heb 9 jaar lang gewacht om eindelijk een woning te krijgen. Na eindelijk zo lang wachten ben ik in de Mare terecht gekomen. Ik woon nu boven de Vomar wat een hel is. Omdat die appartement letterlijk boven het magazijn zit hoor ik van 6.30 t/m 22.30 alleen maar karren rijden. De hele dag door!! ELKE DAG…. Woonwaard kan hier niks aan doen zeggen ze. Nou lekker makkelijk wel mijn geld elke maand ontvangen maar het voor mij niet leefbaar maken.
HUUR HIER NIET!!
Sterke punten
Het luisteren naar je verhaal en vervolgens er niks mee doen.
Zwakke punten
Zijn geld wolven
Gebrekkige service
Sinds 2019 heb ik te maken met Woonwaard. Dit bedrijf is een teleurstelling. Als je de �missie en visie� leest op de homepage geeft het de indruk dat het bedrijf maatschappelijk onderneemt. Laat u niet alles wijsmaken. Dit bedrijf onderhoudt niet al zijn woningen. Als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor het woongenot en sta je er alleen voor bij gebreken. Het bedrijf vraagt de hoogste huur en pleegt in mijn geval geen onderhoud en is geen enkele afspraak nog nagekomen tot op heden. Het bedrijf verhuurt woningen waardoor ze een monopoly positie hebben. Dit voel je als je contact hebt inzake afhandeling klachten en gebreken. Dan voel je dat je geen klant bent. Je wordt niet serieus genomen, je wordt niet geholpen zelfs als je afspraken hebt gemaakt. Daar in tegen betaal je (in mijn geval) de hoofdprijs voor een woning. Wees dus gewaarschuwd voordat je met Woonwaard in zee gaat. Laat alles vastleggen omdat Woonwaard alle verantwoordelijkheid terugkoppelt naar de klant. Medewerkers voeren taken uit binnen de eigen policy van het bedrijf en zijn vriendelijk. Prima. De andere kant is dat je als klant niets hebt aan deze kaders. M.a.w. je loopt tegen een muur op waarbij je als klant elke keer hoort dat je het zelf moet oplossen en zij niet verantwoordelijk zijn etc etc. Als lezer van dit stuk heb je dan al snel de indruk dat de auteur een �klager� is. Dat kan ik mij voorstellen. Ik wil u alleen attent maken op de problemen die ik ervaar met Woonwaard en wees bewust dat dit bedrijf zich positioneert als een maatschappelijk opererende bedrijf wat natuurlijk zo kan zijn maar ik kan dit bedrijf geen klantwaarde toekennen behalve dan een individueel contact wat vriendelijk is geweest maar dat lost je probleem niet op. Verder dan dat is het niet gekomen. Helaas. Ik hoop dat er mensen zijn die wel positieve ervaringen hebben. Ik heb besloten zo snel als kan weg te gaan. Heb wel de luxe om binnen de vrije sector te huren maar ik blijk in mijn contract minimaal een jaar hier vast aan te zitten. Nee, geen Woonwaard meer voor mij.
Schade maken en afpoeiere
Ik heb door woonwaar schade geleden water ovelast door slecht aan gesloten riool waar door mijn wassmacien kapot is gegaan en bad kamer vol met water ston 2 keer aan toe maar daarna was wachmacien ook kapot en wil schade gaan verhaal op woonwaard maar die werwij ze mijn naar mijn inboedel vezekering terwel hun daar voor aanspraaklijl zijn maar bel niet om schaden bij hun teverhaalen een anwoord wat zij kennnen is nee wij betaalen niks ga maar naar in boedel vezekering plus dat als inderdaad schimel of er is iets kapot dat je woon waar 100 keer moet bellen voor dat ze eindlijk repareeren plus dat iemand van lootgieter moest komen koon ik week niet wassen maat van mijn kreeg loostgieter op bezoek maar die kon niet een wc repareeren wand man was geen lootgieter en wist niet hoe hik wc moest maken nou als zo veel huizen heb en kan ze niet onderhouden is wel triesten zaak voor mensen die in hun woning wonen maar inmidels is bedrijf juridice loket bezig om boel in kaard bringen om de gemeenten en woon coperatie woonwaar op matje troepen dat klachten sireus genomen moeten worden en dit moet verbeteren wel licht bij verzuimen van hun taken boete opteleggen dank u R.smit
Sterke punten
Telfonisten daar houd wel op
Zwakke punten
Niet luisteren arogantie en kan blijfen lullen tot ons weegt maar uit eindlijk praat je tegen een muur die ook niks trug zeg
Huis vol zwarte schimmel
Lang leve leven in een schimmel huis!
Sinds 12 oktober huren we een huis via #Woonwaard!
Een prachtig huis, 3 slaapkamers, met een mega tuin!
Helaas zijn er behoorlijk wat gebreken kwa schimmel en vochtplekken.
Al zovaak contact gehad! Helaas wordt je elke keer van het kastje naar de muur gestuurd!
En sommige mensen zijn zo dom bij Woonwaard.
Er was van de week 1 persoon die in 1 zin het voor elkaar krijgt om zichzelf tegen te spreken.
"Je moet de roosters dicht laten anders wordt het tekoud, maar je moet de roosters wel openzetten zodat al het vocht weg kan"!!
Wat klopt er niet?
Mijn huis zit vol schimmel, op de raarste plekken!
Zelfs mijn huis wordt amper warm!
Alleen de woonkamer en grote slaapkamer wordt warm! Blijkbaar is mijn huis niet zowel aan de buitenmuren/kruipruimte & zolder niet eens geïsoleerd!
Mijn baby van 20 weken kan niet eens naar zijn eigen kamer! Omdat er in de rolgordijnen schimmelplekken zitten. Er is geen 1 plek in huis waar geen schimmel zit!
En de kamer wordt ook niet eens warm!
Zelfs op de kamers staat de verwarming aan. Zegt die man van Woonwaard, ja je moet wel de verwarming aanzetten! Meneer deze staat aan! Ja, mevrouw maar hij moet aan!! Pfff luisteren is een groot probleem! Het huis wordt gedwoon niet warm.
Helaas al zoveel spullen met schimmel erin weg moeten gooien!
Zelfs de meest dierbare spullen zitten Schimmel in!
Ik baal van dit, maar Woonwaard kan het geen ene f*ck schelen
Ik ben gewoon zooo klaar met Woonwaard! Wel een huur vragen van ruim 700 euro,maar onderhoud, ho maar!
Bij Woonwaard werken mensen zonder hart. Ze sturen je graag van het kastje naar de muur en weer andersom! Luisteren kunnen ze niet!
Ze zijn goed in afschuiven!!
Dus mensen wees gewaarschuwd met een huis van Woonwaard! Je wordt gewoon in een huis vol zwarte schimmel en vocht gevestigd.
Sterke punten
Zijn die er dan ?
Zwakke punten
Alles bedrijf heeft geen medeleven of war dan ook ze zijn blij dat ze begin van de maand hun huur binnen krijgen verder kijken ze niet naar hun huurders om
De goede service van woonwaard
Service onderhoud kachel.
Lekkende radiators . Geen vw warmwater geen verwarming hoge stroomrekening.
Al met al moet je dus zelf bedrijven in actie krijgen om de warmtepomp en lekagges te laten maken.
Veel beloftes van woonwaard veel afschuiven op andere geen verantwoording nemen. En laten je gewoon in de kou zitten met water lekkage schades door slecht onderhoud en nog slechtere communicatie.
Dat laaste is wel een heel groot probleem bij de woonwaard..
Bij deze gaan we geen huur meer betalen tot er eenmoplossing is en de waterschade hersteld en vergoed is.
Mensen wil je goed wonen moet je niet bij de woonwaard.
Sterke punten
Negeren en afschuiven naar andere.
Zwakke punten
Alles
Renovatie Rochdale
Renovatie Rochdale 1 grote puinhoop
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Op dit moment heel veel , geen goed leiderschap, uitbesteedt aan Firma Lenferink plannen, communicatie 1 werknemer zegt ja andere zegt nee en zo is er nog veel meer. Firma Tromp is er niet zo maar mee gestopt.
geen onderhoud plantenbakken
Woonwaard heeft voetpaden en plantenbakken voor flatgebouwen in hun bezit. Ze doen niets aan onderhoud aan plantenbakken en tegels. Elk jaar onkruid overal, losse tegels die scheef liggen.
Verouderde en verwaarloosde plantenbakken uit de jaren 50 passen ze niet aan, met een wildgroei aan onkruid en bomen die niet gesnoeid worden.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
onderhouden van groen in plantenbakken en tegels is slecht tot niet. Waarom dragen ze dit niet over aan de gemeente?
Slecht slecht slecht!!!
Een slecht bedrijf waar geld het belangrijkste is. Tegels die eraf vallen en waar zij niks mee willen doen. Scheuren in de muren, keuken van jaren 50 wat zij half jaar geleden hadden belooft te vervangen. Enkel glas ramen kozijnen vol met schimmel deuren die niet sluiten welk zij al een jaar beloven te vervangen maar ondertussen de desbetreffende persoon nooit bereikbaar is. Zogenaamd geschrokken van t onderzoek vanuit de gemeente. Waar ik al jaren melding van maak.
Wat een onbekwame beleid voeren ze daar en wat een spijt hebben wij dat we er gaan wonen. Ik raad niemand aan om bij deze woningbouw te gaan inschrijven en te huren want je krijgt er niks voor terug.
Ze moeten zich diep diep schamen.
Sterke punten
Niet nakomen van afspraken
Geld innen
Zwakke punten
Onbereikbaar
Half jaar duurt het totdat een conditiemeting plaatsvindt alles maar op de huurder gooien. Geschrokken reageren op onofhankelijke onderzoeken
Houtrot niet gerepareerd
Bij de sleuteloverdrag was gelijk al aangegeven door mij dat er houtrot gerepareerd moest worden. Het duurt al een maand voordat iemand van Kesselaar langs komt, en dan krijg ik te horen dat ze geen toestemming hebben om het houtrot te repareren. Ik heb dus een maand lang huur betaald voor een woning waar niks in gedaan kan worden.
Sterke punten
Niks
Zwakke punten
Verschrikkelijke management en onderhoud.