Reviews van deze auteur (100421)

Slechte woningbouw

Review over De Sleutels

Eigenlijk nooit in een keer goed geholpen. Woningbouw heeft balkons opgeknapt. Dit deden ze ondanks dat het schildersbedrijf aangaf dat dit niet handig was in de winter. Coating wilde niet drogen en na minimaal 6 weken een stellage als uitzicht en meerdere herstelpogingen gaven ze het vlak voor kerst op. Mijn balkon in een ravage achterlatend, met water dat bij regen in een kuil blijft staan en zonder een briefje dat het nog hersteld zou worden. Met dit verhaal gebeld naar de Sleutels. Die verwees me door naar de aannemer. De aannemer weer naar de Sleutels. En de Sleutels weer naar de aannemer. De aannemer zou terug komen als het beter weer zou worden. Het is inmiddels half mei en ik weet nog steeds niets. De woningbouw doet niets en is in geen enkel opzicht pro-actief of maar enigszins inlevend. Probleem 2. Huur opgezegd voor hoogbejaarde ouders die naar aanleunwoning zijn verhuisd. De Sleutels neemt zeer laat contact op, zodat het bijna onmogelijk is om spullen ter overname nog fatsoenlijk binnen de huurperiode aan te bieden. Informatie over de opzegging zou verzonden worden via de e-mail. Verhuurconsulent had e-mailadres niet goed genoteerd. Echter ook nadat ik het nogmaals aan haar had doorgegeven kwam deze informatie niet en ook het eindinspectierapport met de meterstanden heb ik niet ontvangen. Als je de klantenservice van de Sleutels belt word je verwezen naar de verhuurconsulent. Die werkt blijkbaar nooit als ik bel. Zal wel toeval zijn. Waarom heb je eigenlijk een klantenservice als deze je niet kan helpen. Lijkt mij geen fijne baan als je serviceverlening bestaat uit het probleem doorschuiven naar een ander. Ook slecht geregeld dat informatie blijkbaar voor de klantenservicemedewerker niet beschikbaar is in het systeem. Tenslotte vind ik het zeker ook niet klantvriendelijk dat je niet binnen wordt gelaten op het kantoor als je de sleutels komt inleveren. Via een intercom word je gemeld dat je de sleutels wel in de brievenbus kunt gooien. Sta je daar voor de deur zonder dat je die sleutels hebt voorzien van het juiste adres. Je wist immers niet dat je niet door een medewerker persoonlijk te woord wordt gestaan. Daar heb je dan meer dan 33 jaar voor gehuurd. Waardeloos. In hun eigen uitingen staat altijd dat de huurders zeer tevreden zijn over de dienstverlening. Op het internet zie ik andere geluiden. Nou weet ik ook wel dat alleen ontevreden huurders dit op internet ventileren, maar het zou De Sleutels sieren als ze de klachten van huurders meer serieus zouden nemen. Wellicht ook een cursusje klantbenadering voor de mensen achter de telefoon. Die klinken zonder uitzondering uitgeblust, hautain en alsof ze er geen zin in hebben. Jammer voor een organisatie die dienstverlening zou moeten verlenen in de sociale huursector. Sociaal? Mwah.

Sterke punten
Eerlijk gezegd kan ik ze niet opnoemen.

Zwakke punten
Probleem niet aanpakken, maar doorschuiven. Van het kastje naar de muur worden gezonden. Laat of niet reageren. Ongeïnteresseerde medewerkers aan de telefoon.

reacties: