Vorige week is er door KTI een hybride warmtepomp geïnstalleerd. Hij had al problemen met opstarten en opwarmen. Maar na anderhalf uur kl*ten, ging ie toch aan. Dat was helaas van korte duur, en kti was al weg. Hij heeft het hooguit een uur gedaan, en toen bleven alle verwarmingen koud. Eerst dacht ik dat het aan mij lag dat ik het zo koud vond. Later toch maar wooncompagnie gebeld. Op vrijdag eind van de middag kwam er een monteur van esnw. Die was niet zo blij dat wij een slimme thermostaat hadden geplaatst. Volgens hem mag je dat niet doen als je huurt. (Klopt dit wel, of mag dat echt niet?)
Hij was van mening dat dit de oorzaak was van het hele verwarmingsprobleem. Maar toen hij boven ging kijken bij de cv en de hybride warmte pomp, kwam hij er achter dat de hybride warmte pomp het niet doet. Hij heeft het voor het weekend even terug gezet naar de cv, zodat we niet in de kou hoeven te zitten. En na het weekend moeten we kti maar weer bellen. Toen de monteur weg was, deed de verwarming het weer/nog niet. Hij gaat heel even aan (paar seconden) en dan kapt ie er mee. Dus ik weer wooncompagnie opbellen, dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Wooncompagnie moest mij mede delen dat avond en weekend dienst niet in mijn verzekering zit. Dus ik en mijn kinderen mogen dit weekend lekker in de kou blijven zitten. Vooral met de nachtelijke vorst, is dit super fijn maar niet heus.
Waar betaal je dan service kosten voor vraag ik mij af?
Of zit ik er helemaal naast?
Is dit alles normaal?
En mag je echt geen eigen thermostaat in je huis plaatsen voor zolang je er zelf woont?
Zwakke punten
Slechte onderhouds verzekering met energie maatschappij
Ik ben woning zoekende, en kreeg een woning toegewezen van wooncompagnie (Schagen e.o.)
- Het 1e wat fout ging bij wooncompagnie is, dat de woning van de site gehaald was nadat ik hem toegewezen had gekregen. Ik kon dus niet op accepteren of afwijzen klikken.
Ik belde wooncompagnie hier over op. Zij vonden het heel vreemd, maar wilden mij in 1e instantie niet helpen met de woning te accepteren, terwijl deze persoon die ik uiteindelijk aan de lijn had, daar wel toe bevoegd was.
Na een tijdje zeuren, accepteerde deze persoon toch maar de woning voor me.
- Daarna had ik verder mail contact met ze. Ik stelde duidelijke vragen over de woning : " ik weet dat de asbest verwijderd wordt voor ik er in ga, en nog een aantal andere dingetjes. MAAR zou de renovatie van de badkamer en de toilet misschien gedaan kunnen worden VÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂR ik er in ga?"
Als reactie kreeg ik een mail waarin het mij duidelijk was, dat wooncompagnie mij een zeur vind, en ze zeiden met geel onderdrukt: " zoals ik eerder al aangaf, ALLE werkzaamheden zullen uitgevoerd worden voor u er in gaat. Wij brengen u en uw kinderen niet in gevaar."
Omdat ik niet geloofde dat zij begrepen wat ik vroeg, heb ik in kleuter taal, zo gedetaileerd mogelijk uitgelegd wat mijn vraag is, en waarom.
Toen kreeg ik een reactie, dat we elkaar inderdaad niet goed begrepen. Maar dat dat kwam door een collega. (Na mijn mening heeft elke werknemer een eigen email adres, maarja..)
- Als 3e wilde ik een afspraak met de hoofd van wooncompagnie, zodat ik met hem/haar om tafel kan om uit te leggen waarom ik duidelijkheid moet hebben. (Ik verhuis namelijk wegens een trieste gebeurtenis wat mijn dochtertje is overkomen, en ik wilde het politie rapport mee nemen zodat ik begrepen word.)
Ook wilde ik graag goede afspraken maken met het hoofd van wooncompagnie wat betreft de woning.
Van dit mailtje schrokken ze blijkbaar, want wooncompagnie belde mij op en vroeg: " waarom wil je het hoofd spreken?" Echt op een manier van, dat dat wel heel brutaal van mij was.
Ik zei dat ik niks bereik via de mail, en dat ik duidelijkheid moet hebben in het belang van mijn kinderen.
Ze vroeg: " wat wilt u weten dan?"
Ik legde uit dat ik hier weg moet, en of de renovatie kan plaats vinden voor ik in het huis ga.
En ik legde uit dat ik niet met mijn 4 kinderen ergens kan douchen en plassen als de renovatie gaat plaats vinden als ik er al woon. (Ook kom ik uit een andere stad, en kan dus niet even naar vrienden of familie gaan)
Wooncompagnie antwoordde: " Dan moet je maar creatief zijn. Je kan douchen bij vreemden, bij sport scholen, gymzalen enz."
Mijn kinderen gaan nu naar een basisschool waar ze niet kunnen douchen. En ze zitten niet op tennis of voetbal.
En dan nog ben ik op het nieuwe adres helemaal onbekend met alles.
Ik stond er van te kijken hoe schofterig ze zijn. Nu al.
Ik heb gesproken met mijn toekomstige buurman. Ook hij zei dat hij en vele anderen, heel veel problemen ervaren met wooncompagnie. Te erg voor woorden wat hij mij vertelde!
....
Sterke punten
Sterke negatieve punten:
- Liegen
- Afwimpelen
- Robot spelen
- Onmenselijk
- Onbegripvol
- Onbehulpzaam
- Super laag IQ en EQ
Tja, is er eigenlijk wel iets positiefs??
Zwakke punten
Nu ben ik even sarcastiach:
- wooncompagnie is zwak omdat ze mensen/kinderen in nood niet helpen!!!
- omdat ze mensen/ kinderen in gevaar niet helpen!!!
- ze hebben zwakke hersenen
- ze hebben zwakke oren
- zwakke inzettingsvermogen
- zwakke inlevingsvermogen
Kort om, wooncompagnie is SCHANDALIG!!!!