Zelf huur ik sinds 2 maanden een nieuwbouw appartement bij Lefier en ik heb al diverse keren contact gehad met de verhuurder over gebreken van de woning. Zo werkte de thermostaat niet en er was sprake van lekkage bij de deuren. Dat terwijl deze NOM woning helemaal tochtdicht hoort te zijn. Nu is het te begrijpen dat ieder nieuwbouw project verborgen problemen heeft, maar ik was natuurlijk teleurgesteld in de staat waarin de woning opgeleverd werd. Echter, na een maand wachten en verschillende reparaties is alles opgelost. Het had sneller gekund, maar het is nu eenmaal moeilijk om alle problemen in een groot nieuwbouw project tegelijk op te lossen. Mijn ervaringen zijn daarom uiterst positief en ik heb een heel mooi appartement voor een eerlijke prijs. Mijn ervaringen lijken totaal anders te zijn dan bij de meeste huurders en dat verbaast mij. Zelf ik nooit naar Lefier gebeld om de gebreken door te geven, ze hebben namelijk een handige website waar je alles makkelijk kunt regelen. Bij mij zijn ze alle afspraken nagekomen en vaak komen ze zelfs nog eerder dan gepland was, in de vakantieperiode nog wel.
Sterke punten
De website is heel duidelijk en je kan letterlijk ieder type reparatie aanvragen. Het aanvragen gaat vlekkeloos en de desbetreffende leverancier wordt direct op de hoogte gebracht. Natuurlijk ben ik wel benieuwd of ze dit in de komende jaren ook blijven doen, maar mijn eerste ervaringen zijn positief.
Zwakke punten
Andere huurders hebben genoeg zwakke punten genoemd. Oudere wooncomplexen en huizen zijn moeilijker te onderhouden en hier zullen dus de meeste problemen mee ontstaan. Het is beter om desbetreffende woningen (voor zover dit in te schatten is) links te laten liggen.