Bij Eigen Haard is in eerste instantie alles prima geregeld. Dat wil zeggen voor alle reparaties en dergelijke kan je vaste bedrijven bellen welke in dienst zijn van Eigen Haard. Helaas zul je hier dan ook wel zelf erg pro actief in moeten zijn. De verhuurder regelt zo min mogelijk voor je. Prima als dit de kosten laag houdt.
Mocht er echter een keer wat zijn waarvoor je iemand binnen Eigen Haard wil spreken die ook daadwerkelijk iets met je kan oplossen, dan heb je pech. Eigen Haard doet er alles aan om je niet verder te krijgen dan de receptioniste. Je zal teruggebeld worden, gebeurd niet. Je zal binnen een week antwoord hebben, gebeurd niet. Daarnaast worden alle verantwoordelijkheden die volgens jurisprudentie duidelijk bij de verhuurder liggen zoveel mogelijk gedoken. In eerste instantie is alles wat jij zegt niet waar. Daarna is het wel waar, maar zijn ze niet verantwoordelijk. Daarna zal men er nog eens naar kijken. Dan worden er wellicht dingen "uit coulance" opgepakt en zijn zij in ieder geval gerechtelijk nooit aansprakelijk. Na heel lang touwtrekken, 4 maanden, krijg je een niet dekkende schadesom. Tussendoor zal er alles aan gedaan worden om de boel dood te zwijgen en je niet verder te helpen.
Sterke punten
Efficient, marketingtechnisch leuk verhaal
Zwakke punten
Mensen waarmee je zaken moet oplossen zijn onbereikbaar (je krijgt altijd alleen maar receptionisten te pakken).
Nemen geen verantwoordelijkheid.
Zijn niet pro actief, maar altijd reactief.