Geen enkel medeleven , De Belastingdienst vordert ( achteraf onrechtmatig ) mijn Huurtoeslag terug en start met ( tevens onjuiste ) vorderingen . Als startend ondernemer heb ik het al zwaar te halen , maar dit maakt rondkomen werkelijk onmogelijk ! Diverse malen heb ik contact gezocht met de Senior klantbeheerder bij Woonbedrijf om hem op de hoogte te brengen van de situatie rond mijn steeds toenemende huurachterstand . Geen enkele interesse van deze partij en hij laat me na 3 maanden dagvaarden ! Opeens zou mijn inkomen niet passend zijn voor de woning , dus moest ik maar plaats maken voor een andere huurder ?! Zij waren uiteindelijk geen bank , dus moest ik van mijn problemen niet hun probleem maken . 4 weken na het vonnis van de rechtbank zag de Belastingdienst eindelijk hun fout in en zij compenseerde de niet uitgekeerde en teruggevorderde toeslagen . Direct voldeed ik mijn achterstallige huur , de gerechtskosten van dit geld en vroeg een gesprek aan met dezelfde klantbeheerder. Hij kon niets voor me doen , uitspraak was uitspraak en daarmee stond ik op straat !
Dit soort situaties krijg je als Woningcoöperaties te groot en machtig worden , huurders zijn er voor inkomsten en aandeelhouders willen grove winsten zien . Geen wonder dat Woonbedrijf de titel : " Sociale Woningstichting " heeft laten vallen ...