Parteon: Betaalbaar en Kwalitatief Wonen in de Zaanstreek

Parteon behoort tot de meest toonaangevende woningcorporaties in de Zaanstreek. Met hun missie "Samen werken aan goed en betaalbaar wonen" weerspiegelt Parteon hun inzet om kwalitatieve en betaalbare huisvesting te bieden, terwijl ze tegelijkertijd samenwerken met huurders en andere belanghebbenden om een betere woonomgeving te creëren.

Missie en Visie van Parteon

Parteon's missie om iedereen te voorzien van een dak boven het hoofd biedt een solide fundament voor hun visie. Ze streven ernaar meer te doen dan alleen het verstrekken van woningen; ze willen ervoor zorgen dat iedereen zich thuis voelt. Dit betekent dat Parteon niet alleen investeert in vastgoed, maar ook in de gemeenschap die het vult. Onder hun dak vinden talloze verhalen en levens hun plek, en dat maakt de organisatie uniek.

Een Gevarieerd Aanbod aan Woningen

Parteon biedt een breed scala aan woningopties om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van haar huurders. Hun aanbod omvat sociale huurwoningen, woningen met zorg, huurwoningen in de vrije sector, en zelfs mogelijkheden voor het kopen van een huurwoning. Dit brede aanbod maakt het mogelijk voor diverse doelgroepen – van starters en jongeren tot senioren die extra zorg nodig hebben – om een passende woonruimte te vinden.

De organisatie zorgt ervoor dat de woningen die zij aanbieden, van hoge kwaliteit zijn en voldoen aan de moderne eisen. Of het nu gaat om nieuwbouwprojecten, renovaties, of het onderhoud van bestaande panden, Parteon is actief betrokken bij het continu verbeteren van hun woningbestand.

Duurzaamheid en Innovatie

De focus op duurzaam wonen is een belangrijk onderdeel van Parteon's beleid. Ze bieden verschillende initiatieven en voorzieningen aan om hun woningen milieuvriendelijker te maken. Denk hierbij aan zonnepanelen, energie-efficiënte technieken, en het aanmoedigen van huurders om energiezuinige keuzes te maken.

Innovaties zoals slimme meters en energiebesparende oplossingen maken deel uit van hun strategie om de energiekosten voor huurders te verlagen, wat bijdraagt aan zowel financiële besparingen als een kleinere ecologische voetafdruk.

Huurdersondersteuning en -diensten

Een belangrijk aspect van Parteon's service is de uitgebreide ondersteuning die zij aanbiedt aan huurders. Huurders kunnen rekenen op een breed scala aan diensten, zoals onderhoudsverzoeken, hulp bij betaalproblemen, en advies over huurtoeslagen. Parteon begrijpt dat een huis meer is dan alleen een plek om te wonen; het is een cruciaal onderdeel van dagelijks welzijn.

Met een gebruikersvriendelijke aanpak, biedt Parteon duidelijke instructies en ondersteuning voor zelf klussen, het melden van reparaties, en het onderhouden van tuinen. Ze zetten extra stappen om ervoor te zorgen dat huurders zich gehoord en geholpen voelen in hun woonbehoeften.

Betrokkenheid bij de Gemeenschap

Parteon streeft ernaar om niet alleen woningen te bieden, maar ook een actieve rol te spelen in de gemeenschap. Ze organiseren en ondersteunen diverse projecten en initiatieven die bijdragen aan de leefbaarheid en saamhorigheid in de Zaanstreek. Dit omvat participatie in renovatie- en nieuwbouwprojecten, en het bieden van platformen voor huurders om hun ideeën en zorgen te delen.

Door middel van bewonersmagazines en nieuwsbrieven blijft Parteon ook proactief communiceren met hun huurders, zodat iedereen op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen en initiatieven binnen de organisatie.

Een Blik op de Toekomst

Met hun visie op betaalbaar en goed wonen continueert Parteon haar missie om toekomstbestendig te zijn. Ze blijven investeren in nieuwe woonoplossingen en blijven zich aanpassen aan de veranderende behoeften van hun huurders. Hun strategische koers en prestatieafspraken zorgen ervoor dat ze zowel op korte als lange termijn een gezonde en duurzame woningcorporatie blijven.

Samenvattend, Parteon is veel meer dan alleen een woningcorporatie. Hun toewijding aan betaalbaarheid, kwaliteit, duurzaamheid, en gemeenschap is wat hen onderscheidt. Ze bieden een veilige haven voor hun huurders, en iedere dag werken ze verder aan hun doel om van wonen echt thuis zijn te maken.


Parteon Reviews

    Parteon laat je inde kou staan

    10 jaar geleden ging Parteon over tot verkoop van huurwoningen. En natuurlijk waren ook onze 6 huisjes aan de beurt, dit zijn woningen met overpad. Sinds 10 jaar hebben er hier 4 verschillende bewoners gewoond = 10 jaar verbouwing. Parteon heeft grove fouten gemaakt mbt. het verkopen van de woningen. Mijn overpad naar mijn achtertuin/ schuur bestaat in wezen niet meer, maar is alleen toegankelijk voor onderhoud, feitelijk kan ik met de fiets ,scooter, kliko alleen door mijn huis naar voren komen. Terwijl dit overpad al sinds 1947 bestaat. Er is mij wel een ander pad aangeboden, maar daarbij moest mijn andere buur ruim een meter erf inleveren, en moest ik dus met dezelfde scooter, fiets, en kliko's 2 hoeken van 90° maken op max 1 meter. Ik wordt inmiddels 24/7 door mijn buren gefilmd aan de voor en achterzijde, er staat een groot hek op het overpad, die altijd dicht gedaan wordt. Mijn hekje is door Parteon naar achter geplaatst, dat was de eis van mijn buur, (daar voldeed parteon natuurlijk wel aan) Ze hebben mij 3 jaar aan het lijntje gehouden, met loze beloftes . Dan geef je aan te willen verhuizen, omdat je naast een import jup woont waarvan haar wil wet is, en hier de lakens uitdeelt. Je de aanvaringen en uitdagingen van je koopbuur niet meer trekt, dan komen ze met een seniorenwoning en een een slooppand aan. Parteon heeft mij in niets bijgestaan, terwijl ik al bijna 20 jaar een nette huurder ben.

    Sterke punten
    Niets

    Zwakke punten
    Een waardeloos bedrijf die niets met zijn huurders op heeft.

    Walgelijk!!!

    Wat een verschrikkelijk naar mens die Petra die je bij parteon Zaanstad aan de lijn krijgt. Bij een reparatieverzoek wordt er op voorhand vanuit gegaan dat het niet onder het onderhoud van Parteon valt. Dus of je maar ff een servicecontract wilt afsluiten. Nee dat wil ik niet, en blijkt bij na vraag bij verschillende vakmensen ook niet nodig want de reparatie valt onder het onderhoud van Parteon. Op het formulier met de reparatieaanvraag wordt helemaal niet gereageerd. Weer bellen dus. Weer dat nare mens met weer die discussie over het servicecontract. Het komt er op neer dat ze er niet zitten om met de bewoners mee te denken of sowieso in oplossingen te denken maar om zoveel mogelijk servicecontracten af te sluiten. Ze zullen wel op provisie basis werken en per afgesloten contract extra geld krijgen.
    En voor Parteon zelf geldt dat sowieso. Elk contract levert ze € 4,95 per maand per persoon op. En als de reparatie onder Parteon valt betaald de bewoner er dus op deze manier toch zelf voor.
    Stelletje huichelaars. Walgelijk!!

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen (correcte) communicatie
    Zijn er niet voor de bewoners
    Reageren niet op reparatie verzoek
    Doen niks met gevolgen van hun slechte onderhoud aan de woning ( houtrot, schimmel, ongedierte na lekkage)
    Enz, enz, enz

    Parteon stookt huurders op

    Mijn ervaring met woningcorporatie Parteon in Zaanstad is dat het huurders tegen elkaar opzet en uitspeelt.\\r\\nNa een hevige lekkage van het dak met uitvallen van de stroom als gevolg, reageerde Parteon niet op mijn herhaalde reparatieverzoeken. Parteon liet me gewoon zitten in schimmelend huis zonder verwarming en zonder wram badwater.

    Sterke punten
    Parteon is sterk in het vernederen van haar huurders.

    Parteon stookt huurders op

    Mijn ervaring met woningcorporatie Parteon in Zaanstad is dat het huurders tegen elkaar opzet en uitspeelt.
    Na een hevige lekkage van het dak met uitvallen van de stroom als gevolg, reageerde Parteon niet op mijn herhaalde reparatieverzoeken. Parteon liet me gewoon zitten in schimmelend huis zonder verwarming en zonder wram badwater.

    Sterke punten
    Parteon is sterk in het vernederen van haar huurders.

    Als je een woning huur

    WAARSCHUWING !!!!!\\r\\nAls je een woning huur bij partion zaandam hou er rekening mee dat je een goede advocaat achter de hand houd .\\r\\nZe naaien je en proberen in eens uit het niks je op straat te gooien ook al al betaal je altijd netjes optijd je huur en heb je nooit voor overlast gezorgd .\\r\\nOm de wachtlijst woningzoekende in te krimpen

    Zwakke punten
    gevoelloos niet menselijk en sommige medewerkers zouden een cursus sociale vaardigheden moeten volgen.

    Onterecht woning afnemen

    Iets meer dan een jaar geleden kreeg ik een brief van woningbouwvereniging partion zaandam dat ik op gesprek moest komen omdat ze dachten dat ik de woning die bij hun huur niet als hoofd verblijf plaats gebruikte en of ik binnen 7 dagen deze woning wou verlaten.
    Ik ben toen langs geweest en probeerde uit te leggen dat ik wel de woning als hoofd verblijf gebruikte.
    Zei zeiden dat ze me niet konden bereiken en dat ze een gedegen onderzoek hadden gedaan naar mij en dat ze hadden gecondoleerd dat ik de woning niet gebruikte als volledig verblijfplaats.
    Ik heb maar 1 vaag telefoontje gehad van hun ze hadden een voicemail bericht ingesproken waar ik door privé omstandigheden niet op gereageerd heb.
    Er werd niet eens naar me geluisterd tijdens het "gesprek "die ik had toen ik me melden op hun kantoor en werd gewoon uitgemaakt voor leugenaar!.
    Ik heb een advocaat ingeschakeld en bewijsstukken aangeleverd dat ik wel op het adres verblijf.
    Nu iets meer dan een jaar later heb ik niks meer gehoord van partion niet eens excuses voor de valse beschuldigingen aan mij en dat ze onterecht mijn woning af wouden pakken!
    Het enige wat ze in het gesprek van een jaar geleden zeiden dat ze een lange wachtlijst hadden voor woningzoekende .
    Ik weet dat er mensen al lang op een wachtlijst staan voor een woning.
    Maar dan ga je niet als woningbouwvereniging zomaar willekeurig mensen vals beschuldigingen dat ze hun woning niet gebruiken als verblijfplaats en ze dan op straat schoppen om de wachtlijst korter te maken en ook niet eens luisteren naar je als je probeert uit te leggen dat je er wel woont.
    Zo ga je niet met mensen om!!!
    Voor dit incident woonde ik bijna 20 jaar met plezier en zonder klachten in mijn woning en heb al die tijd altijd netjes me huur en alle andere rekeningen optijd betaald.
    Ik heb on al die jaren nooit problemen gehad met woningbouwvereniging partion geen 1 klacht.
    En dan ineens na bijna 20 jaar wordt je als oudvuil behandeld SCHANDALIG!!!!!!

    Sterke punten
    Ze zijn na als ik behandeld ben niet eens 1 ster waardig

    Zwakke punten
    Er wordt niet naar je geluisterd en een gebrek aan sociaale vaardigheden bij sommige mensen die op het kantoor werken van partion.

    Totaal geen woongenot

    veel reparaties Zijn voor bewoner zelf Zo als je aan uit knop (licht) zelf oplossen Met alle gevolgen van dien., kachel werkt niet optimaal , vocht In de woning ,schimmel kort maar krachtig : Ben heel actief aan t reageren op woningen . Tijd voor een nieuwe woning en omgeving!

    Sterke punten
    Kan Ik niet opnoemen Oja wel Lang’s elkaar heen werken.

    Zwakke punten
    Achterstallig onderhoud woningen In slechte staat .ondertussen nieuwe bouwen maar de Oude flatjes dat bekend staat als hele slechte staat niks aan doen behalve aan de buitenkant(verven) voor het oog.

    Slechte service

    Ze beloven iets en komen het niet na.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Walgelijke woningbouw

    Waar zal ik beginnen. Klantenservice medewerkers zijn altijd wel gevoelloos en onbeschoft.
    Heb je een reparatie verzoek, doen ze dat niet. Het valt dan vaak niet onder hun werkzaamheden die ze uitvoeren. Al heb je een rottend dier onder je huis. Je mag alles zelf oplossen. Een walgelijke woningbouw die liever lui dan moe is.

    Sterke punten
    Niks.

    Zwakke punten
    Alles

    Dictatoriale corporatie

    Mijn ervaring met Parteon is buitengewoon slecht. Het is een dictatoriale woningcorporatie. Is zeer huurder-onvriendelijk.

    Sterke punten
    Parteon is zeer huurder-onvriendelijk

    Verschuilen zich

    Ongelooflijke zeer slechte woningbouw ( bestaan er Auberhaupt goeie woningbouw verenigingen ?
    Maar goed bij klachten van buren qua overlast doet de wb totaal niets ! Proberen het te sussen met half zacht werk ..
    Omdat de WB er geen zin in heb.
    Maar nu komt het mooie, ik mag voor een 2e x een geluidsmeter gebruiken omdat de 1e x de buren met vakantie waren... echt balen
    Maar nu krijg ik hem weer maar wel als ik er voor teken dat ik geen klachten meer mag indienen?! Hoezo? Omdat ze niet weten hoe de WB dit op moet lossen?
    Lekker makkelijk ! Dus de veroorzaker word beschermd en de klager moet zijn bek houden
    Echt triest de criminelen van parteon

    Sterke punten
    In het niet serieus oplossen van klachten en overlast

    Zwakke punten
    Afdoen met zwakte

Bezoek Parteon

Schrijf een review