Woningcorporatie Portaal is een toonaangevende speler binnen de Nederlandse sociale huisvestingssector. Met een missie gericht op het creëren van kansrijke buurten waarin bewoners zich thuis voelen, streeft Portaal ernaar om goed en betaalbaar wonen voor iedereen toegankelijk te maken. Deze missie weerspiegelt zich in de dagelijkse werkzaamheden van de corporatie, die actief is in verschillende steden en gemeenten zoals Amersfoort, Soest, Leiden, Arnhem, Rheden, Nijmegen, Utrecht, Nieuwegein, Bunnik en Maarssen.
De missie van Portaal, namelijk "Wij bouwen aan kansrijke buurten waar je je thuis voelt," vormt de ruggengraat van hun activiteiten. Het is een ambitieus doel dat verder gaat dan alleen het aanbieden van woningen. Portaal wil ervoor zorgen dat buurten niet alleen fysiek aantrekkelijk zijn, maar ook sociaal gezien veilig en samenhangend. De woningcorporatie doet dit door niet alleen te focussen op de bouw en het onderhoud van woningen, maar ook door bij te dragen aan de sociale infrastructuur van buurten en wijken.
Een van de kernwaarden van Portaal is het aanbieden van goed en betaalbaar wonen. Dit betekent dat zij niet alleen oog hebben voor de kwaliteit van de woningen die zij aanbieden, maar ook voor de betaalbaarheid ervan. Vooral in tijden waarin de huizenmarkt krapper wordt en betaalbare huisvesting schaarser, speelt Portaal een cruciale rol in het bieden van betaalbare woonopties in stedelijke en voorstedelijke gebieden.
Portaal streeft ernaar om buurten te creëren waarin de bewoners volop kansen krijgen. Dit betekent dat zij niet alleen investeren in woningbouw, maar ook in projecten die de sociale cohesie bevorderen. Door te zorgen voor een goede mix van bewoners, het ondersteunen van lokale initiatieven en het verbeteren van de leefomgeving, draagt Portaal bij aan de ontwikkeling van levendige en dynamische gemeenschappen.
Met meer dan 56.000 huishoudens die door Portaal worden gehuisvest, heeft de organisatie een aanzienlijke invloed op de sociale woningmarkt in verschillende delen van Nederland. De keuze om actief te zijn in zowel grote steden als kleinere gemeenten weerspiegelt een strategische beslissing om de woningnood in diverse regio's aan te pakken. Deze spreiding stelt Portaal in staat om verschillende gemeenschappen te ondersteunen en te profiteren van lokale kennis en netwerken.
De lokale betrokkenheid van Portaal is een belangrijk aspect van hun werk. Met meer dan zeshonderd medewerkers zet het bedrijf zich in voor de veiligheid en de sociale samenhang in de wijken waar zij actief zijn. Dit betekent dat zij niet alleen verantwoordelijk zijn voor de fysieke infrastructuur en onderhoud van woningen, maar ook voor de kwaliteit van de leefomgeving, waaronder openbaar groen en sociale voorzieningen.
In het hedendaagse maatschappelijke debat over duurzaamheid en milieubewustzijn, speelt ook Portaal een rol. Zij integreren duurzame praktijken in hun bedrijfsvoering en streven naar het bouwen en onderhouden van energiezuinige woningen. Door te investeren in duurzame technologieën en renovaties, maakt Portaal hun woningen toekomstbestendig en dragen zij bij aan de vermindering van de ecologische voetafdruk van hun woningvoorraad.
Een belangrijke pijler in de strategie van Portaal is innovatie. Of het nu gaat om het toepassen van nieuwe bouwtechnieken, het implementeren van duurzame energiebronnen of het gebruik van slimme technologie om bewonerscomfort te verhogen, Portaal is voortdurend op zoek naar manieren om hun diensten te verbeteren. Deze innovatieve benadering helpt niet alleen bij de reductie van kosten op de lange termijn, maar verhoogt ook de tevredenheid onder huurders.
Portaal heeft zich gevestigd als een belangrijke speler binnen de Nederlandse woningcorporatiesector. Met een sterke focus op zowel fysieke als sociale aspecten van huisvesting, zorgt de organisatie ervoor dat goed en betaalbaar wonen binnen handbereik blijft voor een breed scala aan bewoners. Hun inzet voor community-building, lokale betrokkenheid en duurzaamheid tonen dat Portaal meer is dan een traditionele woningcorporatie; het is een drijvende kracht voor positieve verandering in tal van Nederlandse gemeenschappen.
bewoners niet geïnformeerd
Ik woon hier nu 14 jaar. Om de zoveel tijd is er weer een renovatie van ons blok of omliggende blokken. Keer op keer worden bewoners niet geïnformeerd over werkzaamheden. Staat er opeens een zeecontainer voor de ramen op de stoep. Acht maanden lang. Geen daglicht, overlast van de herrie. Terwijl het niet eens voor renovatie van ons blok was. Op dit moment zijn er al 8 maanden lang dakdekkers bezig, die hun spullen op mijn stukje dak hebben voor het hele blok. Dat gaat gepaard met veel herrie, geschreeuw, muziek, gebonk en takelwagens voor de deur. Al acht maanden lang. En we zijn er nooit over geïnformeerd dat dit ging gebeuren. En als ze mijn bloembakken kapot rijden, weet ik geeneens waar ik moet klagen, want ik heb nooit een brief gehad en op de busjes staat niets. Dat is toch gek? En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar voor nu stop ik hier. Portaal moet veel beter communiceren met haar bewoners en niet alle bedrijven de loodsen en containers steeds op dezelfde plek, namelijk bij ons voor de ramen, laten zetten. En in hun contracten laten opnemen dat er geen radio's aan mogen staan. Want het ene bedrijf na het andere komt, dus ik woon hier al 14 jaar in de herrie.
Huurachterstand
Een tijdje geleden kregen we een brief over huurachterstand.
Let wel dat was de 4e van de maand.
Krijg mijn geld pas rond 20e dus kan dan pas mijn rekeningen betalen, en dat heb ik ze uitgelegd maar daar hadden ze geen boodschap aan.
We moesten toen de huur en extra 100 euro voor de deurwaarder betalen. Heb het geld moeten lenen en iedere maand een gedeelte terug betalen waardoor ik weer moeilijk rond kon komen van mijn geld. Vind t vreemd omdat ik in mijn flat navraag heb gedaan bij mijn buren en die krijgen geen deurwaarder na 4 dagen te laat met betalen.Ben dus hier de enige bij wie ze dit doen.
Dus in plaats van sociale woningstichting is dit duidelijk een
a-sociale woning stichting.
Zwakke punten
Vreemd dat ze al na 4 dagen een deurwaarder sturen terwijl ze weten dat het extra kosten met zich mee brengt.
Ook omdat ik al aan gegeven had dat ik mijn geld echt later krijg .Ook omdat ik echt de enige ben in mijn flat die meteen na 4 dagen een deurwaarder krijg
Wat een gebrek aan respect
Al weken proberen we van de verhuurdame Portaal te horen te krijgen wanneer mijn dochter haar flatje kan betrekken. Dat staat gepland over 'ongeveer' 1 week nu. Nog altijd geen afspraak om te tekenen en zelf geen enkele communicatie. Ondanks vele mailtjes, telefoontjes en terugbelverzoeken. Ik voel me gewoon een stalker omdat een woningbouwcorporatie zo respectloos met zijn klanten (!) omgaat. Alsof wij geen planning hebben. Om diep verdrietig van te worden. Kunnen ze zelf zo slecht plannen of hebben ze gewoon maling aan hun klanten?
waardeloos hoe alles op gepakt word
overlast van verslaafde bewoners jaren niks mee gedaan tot er bijna elke dag politie moest komen en dan nog worden ze beschermt waardeloos op gepakt door portaal . 8 jaar bezig geweest lekkage dicht te krijgen 8 jaar was geen lekkage volgens hun . en is het onderhoud gewoon waardeloos in het algemeen . beloven beloven en nog eens beloven allen niks na komen schandalig daar . zouden camera,s komen heb het zelf zwart op wit 2 jaar verder en komt er in een keer niet meer . portiek aan onze kant zouden allen wij 5 bewoners naar binnen kunnen iedereen kan er gewoon door heen nog zon belofte die niet waar gemaakt wordt
Sterke punten
beloven beloven zijn ze goed in allen nu nog eens wat na komen zijn ze echt de beste in
er is niemand die meer belooft en niet na komt vind ik toch best knap
Zwakke punten
slecht onder houd
betaal voor dingen te laten repareren
domst fout ooit 80 euro per jaar en als er iets kapot is moet je het nog altijd zelf betalen
dus 800 euro voor niks had ik beter in mijn zak kunnen houden want alles wat kapot gaat moet ik nog betalen
zakkenvullers
Niet te geloven dat ze bij Portaal denken dat ze boven het volk staan en alles via de rechter willen afdwingen, ze doen waar ze zin in hebben klachten worden niet verholpen en de huur word verhoog als we allemaal in op stand komen kan het misschien helpen maar helaas hangen de meeste achter de geraniums.
Ze willen dan hun eigen wet op leggen alles om de kas te spekken.
Sterke punten
niets
Zwakke punten
het geen gehoor en belang hebben bij anderen
NEVER trust Portaal
Sorry, I need to write in English because want to be very clear in my review and Dutch is not perfect. I rented a place in Utrecht by Portaal, we were always excellent payers and complied with all what included in our undertakings. We lived in this place for about 4 years. The place didn't have a floor so we spent 2000 euros in a good parket/isolation floor and set up all by ourselves. When we left the apartment we agreed with Portaal employee that they would offer the floor on our behalf to the next renter and if he wanted to pay ONE THOUSAND euros, the deal was done otherwise we would remove the floor. When the renter started living there following happened:
- Portaal didn't notify the renter. They simply offered the apartment with our floor included. Not sure if extra payment was required for the apartment with floor included.
- When we contacted the renter through Portaal, he said it was fine to pay, we negotiated a lot the payment and at the end O EUROS was paid. Such a waste of time and money.
- When we claimed to Portaal that they undertook letting us know so we could have the chance to remover and bring away our floor, they simply said it they weren't obliged to do so.
-ON TOP OF THIS, Portaal was sending a LOT of invoices alledgedly "correcting" wrong statements for our gas consumption. The total amount OVERCOME the loss of our floor due to their extremely unprofessional and illegal behavior.
Be ADVISED. portaal is NOT a good party to deal with. COVER your back and NEVER trust them.
Hope this will help you as we didn't know this before our terrible experience. Best of lucks.
Sterke punten
Nothing to include.
Zwakke punten
They default covenants and betray their own clients.
Slecht-geen onderhoud
Ik huur nu 10 jaar bij Portaal en iedere onderhoudsvraag die je hebt wordt afgedaan als iets 'wat bij het huis hoort' zoals scheuren in de muur, optrekkend vocht, niet sluitende ramen en deuren, verzakkende vloeren. Bij een klacht ver muizen of ratten in de muur en op het plafond wordt er gezegd dat er teruggebeld wordt, binnen 5 dagen. Uiteraard gebeurt dat niet. Na 5 dagen moet je zelf bellen om te horen te krijgen dat je de DAR moet bellen bij ratten.
Als het muizen blijken moet je zelf betalen maar de muizen/ratten zitten op het plafond en in de muren, dat is dus pas te beoordelen als er een luik/kruipruimte gemaakt wordt. Kruipruimte is niet aanwezig.
Als er een opzichter langskomt om zegt die bij elke klacht "ja ja, maar hoeveel huur betaal je eigenlijk?" Het badinerende toontje wat de heren aanslaan is denigrerend en laat je machteloos achter.
Sterke punten
Om de dingen heen draaien
Zwakke punten
Communicatie, service, klantvriendelijheid
De oubollige woningcorporatie Portaal Eemland
Woningcorporatie Portaal Eemland combineert oubolligheid met een gebrek aan kennis. Zelfs al zou er figuurlijk de stofdoek over heen gaan, dan nog krijgt dit bedrijf geen glans.
Gevestigd in een muf en slecht onderhouden pand in Amersfoort.
Straal geen elan uit. En al helemaal geen vlotheid.
De prijs-kwaliteit, de servicegerichtheid, de klantvriendelijkheid en de staat van onderhoud van de woningen, scoort bijzonder laag. Geen voorbeeldfunctie voor vergelijkbare woningcorporaties.
Sterke punten
Niet van toepassing
Zwakke punten
Reeds beschreven