Wooncompagnie

Wooncompagnie: Een Overzicht van Betrouwbare en Betaalbare Huisvesting

Wanneer je op zoek bent naar een betrouwbare en betaalbare woning in Noord-Holland, kom je al snel de naam Wooncompagnie tegen. Wooncompagnie is een prominente woningcorporatie die zich richt op het bieden van goede en betaalbare woningen in diverse kernen. Met meer dan 14.000 woningen in zo'n 60 verschillende locaties is Wooncompagnie een belangrijke speler op de woningmarkt. In deze review duiken we dieper in wat Wooncompagnie zo uniek maakt en hoe zij bijdragen aan aangenaam wonen.

Over Wooncompagnie

Wooncompagnie is een woningcorporatie die zich inzet voor het verhuren van kwalitatieve en betaalbare woningen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hoorn, maar de organisatie opereert in tientallen plaatsen binnen Noord-Holland. De missie van Wooncompagnie is om samen met bewoners en partners te werken aan een woonomgeving waar mensen graag willen wonen en zich thuis voelen.

Een Gevarieerd Aanbod van Woningen

Eén van de sterke punten van Wooncompagnie is het gevarieerde aanbod aan woningen. Of je nu op zoek bent naar een appartement in de stad of een eengezinswoning in een dorpskern, Wooncompagnie heeft voor elk wat wils. Dit ruime aanbod biedt diverse mogelijkheden voor verschillende doelgroepen, van starters op de woningmarkt tot gezinnen en senioren.

Betrokkenheid van Bewoners

Wat Wooncompagnie onderscheidt van andere woningcorporaties is de mate van betrokkenheid bij hun bewoners. Zo voeren zij regelmatig onderzoeken uit naar de woonbeleving van hun huurders. Het woonbelevingsonderzoek dat eerder dit jaar is uitgevoerd, is hier een goed voorbeeld van. Meer dan 3.300 bewoners hebben hun mening gegeven over hun woonsituatie, wat waardevolle inzichten oplevert voor verdere verbeteringen.

Focus op Duurzaamheid

Duurzaamheid speelt een steeds belangrijkere rol in de moderne woningmarkt, en Wooncompagnie speelt hierop in door gericht te investeren in energiebesparende maatregelen voor hun huurwoningen. Een recent project in Monnickendam toont aan hoe bewoners actief betrokken worden bij de verduurzaming van hun woningen. Door samen te werken met bewoners en partners, streeft Wooncompagnie naar een duurzamere en milieuvriendelijkere toekomst.

Toekomstige Projecten en Nieuwbouw

Naast het onderhouden en verbeteren van bestaande woningen, investeert Wooncompagnie ook in nieuwbouwprojecten. Een voorbeeld hiervan is de recente overeenkomst voor de bouw van twaalf nieuwe woningen aan de Trambaan in Wieringerwaard. Deze projecten zijn gericht op het uitbreiden van het woningaanbod en het tegemoetkomen aan de groeiende vraag naar betaalbare huisvesting.

Klantenservice en Communicatie

Goede communicatie en bereikbaarheid zijn essentieel voor een woningcorporatie, en Wooncompagnie stelt hierin niet teleur. Via hun website en diverse sociale mediakanalen, zoals Facebook en Instagram, blijft Wooncompagnie in contact met haar huurders. De klantenservice is bereikbaar via telefoon en e-mail, en op hun website vind je eenvoudig informatie over het melden van reparaties, het regelen van betaalmethoden, en andere praktische zaken.

Conclusie

Wooncompagnie is meer dan alleen een verhuurder van woningen; het is een organisatie die zich volledig inzet voor haar huurders. Met een breed aanbod aan betaalbare woningen, een sterke focus op duurzaamheid en actieve betrokkenheid van bewoners, zorgt Wooncompagnie voor aangenaam en toekomstgericht wonen. Voor iedereen die op zoek is naar een woning in Noord-Holland, biedt Wooncompagnie een betrouwbare en aantrekkelijke optie.

Of je nu starter, gezin of senior bent, Wooncompagnie staat klaar om je te helpen bij het vinden van de perfecte woonplek waar je je thuis voelt. Met hun voortdurende inzet voor verbetering en innovatie, blijft Wooncompagnie een belangrijke en gewaardeerde speler op de Nederlandse woningmarkt.


Wooncompagnie Reviews

    Twee keer teleurgesteld

    Hun service en woningen zijn slecht vanwege:

    • Disrespect – lachen je uit nadat ze je op speaker zetten indien je buiten gesloten bent. (Respect en begrip is ver te zoeken bij ze!)

    • Meteen bellen indien je even te laat bent met het betalen van de huur. Maar indien er gebreken zijn of je woont vervelend ze je gewoon laten stikken!

    • Je oude woning niet hadden ingericht zoals bij je buurvrouw (Die een identieke woning had qua inrichting. Deze claimde dat dit mogelijk wel door deze organisatie was gedaan? Bij mij kon het helaas niet! Dat had wel een stuk gescheeld met de kou!)

    • Je laten barsten als je met een nieuwe woning overlast had ervaren van herrie en stank overlast van de buren.

    (Wat na een vete en eigen optreden is opgelost. Maar je bent er wel klaar mee! De gezelligheid en aardigheid is weg! Maar compensatie of vertrekregeling & hulp zat er weer niet bij in vanuit deze “sociale” verhuurder!)

    • Ze controleren de bouw niet van hun woningen of schuren. Mijn woning is van binnen slecht afgewerkt en buiten zijn schuren op een zachte ondergrond geplaatst. De wooncompagnie verzoekt net als de meterkast monteurs om weer de hele dag voor deze aannemer thuis te blijven! Maar wat betreft de gebreken in de woning kan ik stikken!

    • Indeling woningen die ik had geaccepteerd waren en zijn vandaag de dag nog betrek waren en zijn nog slecht! Dit vanwege:

    - De gebrekkige ventilatie mogelijkheden creëren. Zeker als je de ramen niet omhoog kan tillen. Gelukkig komt er wel wind tussen de kieren van de oude ramen binnen.

    - Indeling niet klopt aan de hand van hun bouwtekeningen/plattegrond van de indeling.

    - Slechte locatie van badcel en wc.

    - Slechte afwerking van de woning. De kit van de sanitaire ruimtes laat te wensen over.

    - De riolering van de badcel laat te wensen over.(Al maak ik deze regelmatig schoon deze blijft stinken. Doorspoelen wat ik regelmatig doe helpt ook niet.)

    - Het sanitair laat te wensen over! De douchekop verstopt vaak door substanties in de spuitkanaaltjes. De wc pot spuit meer water uit de pot dan er binnen in blijft en spoelt vaak ook niets goed weg. (Er wordt je vaak niks beters aangeboden voor een meerprijs. Erg jammer!)

    - Knullige en slechte afwerking van badcel en wc. De kit randen zijn haastig afgerafeld en op sommige punten niet goed gehecht!

    - Het stukwerk in de woning is snel afgewerkt en laat op bepaalde punten wel kieren zien. Dit is niet met vulmiddel op te lossen.

    - In de slaapkamer is geen contact punt voor een coax kabel. En in de huiskamer is maar een punt aanwezig.

    - De vloer is niet egaal gemaakt dus indien je balans problemen hebt ben je er niet gelukkig mee. Ook is de vloer niet van uit de wooncompagnie stiller gemaakt!

    - Kan geen wasdroger plaatsen omdat dankzij het gebrekkige toezicht de locatie daarvoor is geblokkeerd door een kapotte kachel in de badcel. Ook kan ik geen wasmachine plaatsen want de ruimte is daarvoor niet geschikt. Vanwege dit moet ik nu naar een wasserette!

    - De woningen zijn slecht geïsoleerd en de aangrenzende slaapkamers aan de buiten muur zorgen voor een te hoog vocht percentage indien het regent! Metingen hier laten zien dat het vocht percentage van buiten af bij binnenkomst oploopt van 40 tot 60%. (Deze organisatie bied geen woningen met meerdere kamers aan afgrenzend van de buiten muur. Dit zou wel handig zijn als je hier gevoelig voor bent!)

    - Gebrek aan liften. Woon je in een voorgaand pand dan werken ze deze weg. Dat of ze bieden teveel aanbod aan zonder een lift!

    Vanwege dit zie ik het slecht in. Op het moment ervaar ik veel problemen met mijn gezondheid dankzij deze ellendige medewerkers van de wooncompagnie en die van https://woonmatchwaterland.nl/! Het is dat ik netjes moet blijven maar het zijn naar mijn idee wel derving organisaties! Ze zouden ze de naam van hun bedrijf en/of websites beter aan kunnen passen naar:
    • https://mismatchwaterland.nl/
    • https://www.krotcompagnie.nl/
    • Krotcompagnie!

    10 jaar ellendig wonen en het wordt er vast niet beter op he?! En compenseren voor die ellende dat zit er ook niet bij in. Kortom je bent een rund als je met de wooncompagnie stunt! Want je zal je branden aan hun ellendige opgeleverde krotten!

    Sterke punten
    De derving organisatie spelen! Liegen en bedriegen op zijn rutte's

    Zwakke punten
    Je oplichten en geen kwaliteit woningen aanbieden!

    Letterlijk in de kou

    Vorige week is er door KTI een hybride warmtepomp geïnstalleerd. Hij had al problemen met opstarten en opwarmen. Maar na anderhalf uur kl*ten, ging ie toch aan. Dat was helaas van korte duur, en kti was al weg. Hij heeft het hooguit een uur gedaan, en toen bleven alle verwarmingen koud. Eerst dacht ik dat het aan mij lag dat ik het zo koud vond. Later toch maar wooncompagnie gebeld. Op vrijdag eind van de middag kwam er een monteur van esnw. Die was niet zo blij dat wij een slimme thermostaat hadden geplaatst. Volgens hem mag je dat niet doen als je huurt. (Klopt dit wel, of mag dat echt niet?)
    Hij was van mening dat dit de oorzaak was van het hele verwarmingsprobleem. Maar toen hij boven ging kijken bij de cv en de hybride warmte pomp, kwam hij er achter dat de hybride warmte pomp het niet doet. Hij heeft het voor het weekend even terug gezet naar de cv, zodat we niet in de kou hoeven te zitten. En na het weekend moeten we kti maar weer bellen. Toen de monteur weg was, deed de verwarming het weer/nog niet. Hij gaat heel even aan (paar seconden) en dan kapt ie er mee. Dus ik weer wooncompagnie opbellen, dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Wooncompagnie moest mij mede delen dat avond en weekend dienst niet in mijn verzekering zit. Dus ik en mijn kinderen mogen dit weekend lekker in de kou blijven zitten. Vooral met de nachtelijke vorst, is dit super fijn maar niet heus.
    Waar betaal je dan service kosten voor vraag ik mij af?
    Of zit ik er helemaal naast?
    Is dit alles normaal?
    En mag je echt geen eigen thermostaat in je huis plaatsen voor zolang je er zelf woont?

    Zwakke punten
    Slechte onderhouds verzekering met energie maatschappij

    Melding indiscreet

    Melding gedaan over buren met weedplanten.Een paar weken later krijg ik van de wietplant houdende buurman het verwijt dat ik bij de woningbouw en politie hem heb beraden .Ik hoorde van de buurman en een buurvrouw dat hij weedplanten in huis had. Ik was dus niet de enige die dit wist.Hoe weet de buurman zo zeker dat ik die melding gedaan had ? Woningbouw reageert mega traag op mijn vraag waarom de buurman zo zeker weet dat ik deze melding heb gedaan .

    Sterke punten
    Lage huur

    Zwakke punten
    Indiscreet met meldingen

    prutsers

    Begon met het vervangen van de rabatdelen van de Berging.
    Alle delen zitten scheef, folies niet aangebracht of scheef zodat het kale hout zichtbaar is. Aangebrachte trespa plafond niet vogens de normen aangebracht rondom 7a 8 mm gehoord dit te zijn. Trespa Boeiboord waren de brokken afgebroken schroefen waren afgebroken en gewoon laten zitten. De buiten lamp hebben ze er afgesloopt en deze stuk terug geplaatst ook met de koper draden in het zicht dus kans op kortsluiting ook hebben ze de gemaakte schade niet even gemeld bij ons en aangeboden om te vergoeden. De nieuwe beplating waarbij de schroeven verdekt moesten zijn zat een groot deel in het zicht deze hebben de met een slijptol weggehaald en er een lik verf over gedaan met daarbij een zooitje druipers.

    Volgens hun is alles aangebracht volgens de normen en moet ik niet zo zeuren. Wat trouwens niet zo is. Er moet ventilatie aangebracht worden maar dat hebben ze niet gedaan met als gevolg, dat al de spullen aan het schimmelen gaan / zijn
    Ik moest mijn mond houden. Terwijl de opzichter mevrouw..... Even vergeet dat wij haar salaris betalen plus dat wij hier moeten wonen, en op de vraag als het bij haar zo opgeleverd word wat zij er van zou vinden is het antwoord ach mij interesseert het niet.

    En zo kan ik nog doorgaan over een schuurtje van 2 bij 3

    Sterke punten
    Afwimpelen
    Niet willen luisteren
    Veel geld vragen weinig service

    Nog geen eens huurder, en nu al niet tevreden!!!!

    Ik ben woning zoekende, en kreeg een woning toegewezen van wooncompagnie (Schagen e.o.)
    - Het 1e wat fout ging bij wooncompagnie is, dat de woning van de site gehaald was nadat ik hem toegewezen had gekregen. Ik kon dus niet op accepteren of afwijzen klikken.
    Ik belde wooncompagnie hier over op. Zij vonden het heel vreemd, maar wilden mij in 1e instantie niet helpen met de woning te accepteren, terwijl deze persoon die ik uiteindelijk aan de lijn had, daar wel toe bevoegd was.
    Na een tijdje zeuren, accepteerde deze persoon toch maar de woning voor me.
    - Daarna had ik verder mail contact met ze. Ik stelde duidelijke vragen over de woning : " ik weet dat de asbest verwijderd wordt voor ik er in ga, en nog een aantal andere dingetjes. MAAR zou de renovatie van de badkamer en de toilet misschien gedaan kunnen worden VÓÓR ik er in ga?"
    Als reactie kreeg ik een mail waarin het mij duidelijk was, dat wooncompagnie mij een zeur vind, en ze zeiden met geel onderdrukt: " zoals ik eerder al aangaf, ALLE werkzaamheden zullen uitgevoerd worden voor u er in gaat. Wij brengen u en uw kinderen niet in gevaar."
    Omdat ik niet geloofde dat zij begrepen wat ik vroeg, heb ik in kleuter taal, zo gedetaileerd mogelijk uitgelegd wat mijn vraag is, en waarom.
    Toen kreeg ik een reactie, dat we elkaar inderdaad niet goed begrepen. Maar dat dat kwam door een collega. (Na mijn mening heeft elke werknemer een eigen email adres, maarja..)
    - Als 3e wilde ik een afspraak met de hoofd van wooncompagnie, zodat ik met hem/haar om tafel kan om uit te leggen waarom ik duidelijkheid moet hebben. (Ik verhuis namelijk wegens een trieste gebeurtenis wat mijn dochtertje is overkomen, en ik wilde het politie rapport mee nemen zodat ik begrepen word.)
    Ook wilde ik graag goede afspraken maken met het hoofd van wooncompagnie wat betreft de woning.
    Van dit mailtje schrokken ze blijkbaar, want wooncompagnie belde mij op en vroeg: " waarom wil je het hoofd spreken?" Echt op een manier van, dat dat wel heel brutaal van mij was.
    Ik zei dat ik niks bereik via de mail, en dat ik duidelijkheid moet hebben in het belang van mijn kinderen.
    Ze vroeg: " wat wilt u weten dan?"
    Ik legde uit dat ik hier weg moet, en of de renovatie kan plaats vinden voor ik in het huis ga.
    En ik legde uit dat ik niet met mijn 4 kinderen ergens kan douchen en plassen als de renovatie gaat plaats vinden als ik er al woon. (Ook kom ik uit een andere stad, en kan dus niet even naar vrienden of familie gaan)
    Wooncompagnie antwoordde: " Dan moet je maar creatief zijn. Je kan douchen bij vreemden, bij sport scholen, gymzalen enz."
    Mijn kinderen gaan nu naar een basisschool waar ze niet kunnen douchen. En ze zitten niet op tennis of voetbal.
    En dan nog ben ik op het nieuwe adres helemaal onbekend met alles.
    Ik stond er van te kijken hoe schofterig ze zijn. Nu al.
    Ik heb gesproken met mijn toekomstige buurman. Ook hij zei dat hij en vele anderen, heel veel problemen ervaren met wooncompagnie. Te erg voor woorden wat hij mij vertelde!

    ....

    Sterke punten
    Sterke negatieve punten:

    - Liegen
    - Afwimpelen
    - Robot spelen
    - Onmenselijk
    - Onbegripvol
    - Onbehulpzaam
    - Super laag IQ en EQ

    Tja, is er eigenlijk wel iets positiefs??

    Zwakke punten
    Nu ben ik even sarcastiach:
    - wooncompagnie is zwak omdat ze mensen/kinderen in nood niet helpen!!!
    - omdat ze mensen/ kinderen in gevaar niet helpen!!!
    - ze hebben zwakke hersenen
    - ze hebben zwakke oren
    - zwakke inzettingsvermogen
    - zwakke inlevingsvermogen

    Kort om, wooncompagnie is SCHANDALIG!!!!

    MMMM

    Waardeloos bedrijf slecht onderhoud, bij reparatie liefst een kitspuit in de hand, duurt weken ook al heb je het water tot aan je lippen staan bellen niet,komen gemaakte afspraken niet na,raam krom zetten ze er gewoon een extra sluithaak op,kachel stuk blijf je maar in de vrieskou zitten totdat onderdeel leverbaar is en zo kan ik er wel een heel boek over schrijven

Bezoek Wooncompagnie

Schrijf een review