Woonpunt is een bekende naam in de wereld van woningcorporaties in Nederland. Met de missie om wijken en woningen te creëren waar iedereen welkom is, biedt Woonpunt een breed scala aan woonoplossingen. Of je nu op zoek bent naar sociale huurwoningen, luxe huurappartementen of betaalbare koopwoningen, Woonpunt heeft voor ieder wat wils. In deze review nemen we een diepere duik in wat Woonpunt te bieden heeft en waarom het een goede keuze kan zijn voor jouw woonbehoeften.
Eén van de grootste troeven van Woonpunt is hun aanbod van betaalbare woningen. Ze opereren met een klantgerichte aanpak waarbij het verbeteren van de leefbaarheid hoog op de agenda staat. Woonpunt maakt het mogelijk om in verschillende prijsklassen een passende woning te vinden, van sociale huur tot vrije sector woningen. Dit betekent dat zowel mensen met een laag als hoog inkomen hun ideale woning kunnen vinden binnen de portefeuille van Woonpunt.
Bij Woonpunt draait alles om diversiteit en inclusiviteit. Zo bieden ze niet alleen standaard huurwoningen aan, maar ook specifieke oplossingen zoals studentenhuisvesting en zorgwoningen. Dit zorgt ervoor dat ze een breed publiek kunnen aanspreken. Ook voor mensen die op zoek zijn naar koopwoningen biedt Woonpunt opties. Dit varieert van appartementen tot eensgezinswoningen, vaak in buurten die volop in ontwikkeling zijn.
Naast het aanbieden van woningen, zet Woonpunt zich ook in voor het verbeteren van de leefbaarheid in buurten. Dit doen ze onder meer door het financieren van verschillende projecten via het Leefbaarheidsfonds. Van buurtfeesten tot initiatieven die eenzaamheid tegengaan, Woonpunt ondersteunt bewonersinitiatieven die bijdragen aan een betere woonomgeving.
Duurzaamheid is een belangrijk aspect binnen de visie en missie van Woonpunt. Ze investeren in nieuwbouwprojecten en renovaties met een focus op energie-efficiëntie. Dit betekent niet alleen lagere energiekosten voor huurders, maar ook een kleinere ecologische voetafdruk. Projecten als 'Samen Duurzaam Vooruit' benadrukken hun toewijding aan een duurzame toekomst.
De klant vormt het hart van Woonpunt, en dat is te merken in hun servicegerichtheid. Of je nu een reparatieverzoek hebt, vragen over huurtoeslag of advies wilt over zelf klussen, de klantenservice van Woonpunt staat klaar om te helpen. Met een sterke focus op communicatie zorgen ze ervoor dat huurders altijd weten waar ze aan toe zijn.
Voor degenen die graag hun eigen woning een persoonlijke touch willen geven, biedt Woonpunt de mogelijkheid om zelf te klussen. Ze geven daarvoor richtlijnen en adviezen, zodat huurders op een verantwoorde manier verbeteringen aan hun woonruimte kunnen aanbrengen. Dit biedt de mogelijkheid om een woonomgeving te creëren die volledig naar eigen smaak is ingericht.
Woonpunt is makkelijk bereikbaar voor al je vragen en verzoeken. Of je nu wilt bellen of mailen, ze staan paraat van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren. Via hun website kun je ook nuttige informatie vinden, zoals veelgestelde vragen en de mogelijkheid om reparatieverzoeken in te dienen.
Woonpunt biedt met haar uitgebreide aanbod van woonoplossingen voor ieder wat wils. Hun inzet voor betaalbaarheid, diversiteit, leefbaarheid en duurzaamheid maken hen een voortrekkersrol in de woningmarkt. Of je nu op zoek bent naar een huurwoning, een koopwoning of een specifieke woonoplossing zoals studentenhuisvesting, Woonpunt heeft de expertise en de middelen om in jouw woonbehoeften te voorzien. Met een klantgerichte benadering en een sterke focus op innovatie en leefbaarheid, is Woonpunt een betrouwbare partner voor iedereen die een thuis zoekt.
Weigering van woning
Ik ben nu al 2 jaar aan het reageren op woningen blijf afgewezen worden met diverse bewijzen dat ik prima op mezelf kan advocaat ingeschakeld die word ook voorgelogen door woonpunt advocaat krijgt te horen dat ik kan reageren en evenveel kans maak op een woning met een inschrijftijd van 8 jaar stond netjes op 2e plaats word gewoon afgewezen geen mail of telefoon niks gewoon aangeboden aan kandidaat 4 ik ben kandidaat 2 nooit wat ontvangen kijk het ma op de website afgewezen kunnen niet communiceren en liegen zich kapot
Sterke punten
Iiegen
Lekkage. Drie weken wacht
Ik huur de woning ( pas gerenoveerd) van Woonpunt minder dan een jaar. Twee keer heb ik lekkage gehad, in de kelder en in de badkamer. De kelder muren hadden grote gaten, regenwater liep gewoon binnen. Nu de tegels en voegen er tussen in de badkamer komen los, de advies van Woonpunt minder douchen of de doeken er onder leggen. Reparatie worden pas over drie weken uitgevoerd.. \\r\\nMet andere worden is er iets stuk in je woning, doe het lekker zelf op je eigen kosten. \\r\\nHet is schandalig. Woonpunt ga fatsoenlijk om met mensen, eigen huurders!!!!!.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Voer reparaties op tijd. \\r\\nBehandeld huurders
… geen vertrouwen
Woonpunt let op mensen dat ze “dagbesteding” hebben. Ik en mijn partner werken gewoon netjes 5 dagen in de week en onze bovenburen werken niet hebben achterstallige betalingen & zijn altijd thuis en creëeren alleen maar stress en overlast. Meerdere keren contact met woonpunt gehad er over en ze zouden “actie” ondernemen…. Tot op heden niks.
Zwakke punten
Kunnen niet omgaan met klachten.
Zijn wij stront
Je bent een stuk stront en niet meer daar
Sterke punten
HaashHahahahah sterke punten hahahahahahaha
Zwakke punten
Alles is slecht
Oplichters
33 jaar gewoond in een zeer klein flatje. Een jaar na intrek hielden ze groot onderhoud en kreeg iedereen een nieuwe (Bruyzeel) keuken en badkamer. Mijn badkamer was van de jaren 70 maar zij verdomde het te renoveren. Zo is het 33 jaar lang gegaan wanneer je `n reparatie aanvroeg kon het allemaal niet (terug kerende scheuren in de muren). Ook was de slat nauwelijks schoon te houden ivm koken in dezelfde ruimte als de woonkamer. Enfin eindelijk weg krijg ik de hoofdprijs van ongeveer 5800+ voor het opknappen van de hele flat. werkelijk alles hebben ze in rekening gebracht wat voor hun eigen rekening was. Het enige wat ik in overleg heb weg laten halen tegen betaling (ivm slechte conditie) is wat restspullen en de vloer. Maar ze hebben werkelijk vanalles op die lijst gezet en verwachten ook nog dat ik meer dan 1200 aan warmtekosten ga betalen, zonder te kunnen antonen dat ik dat verbruik heb. Kortom, je mag blij zijn wanneer eens in de vier a vijf jaar de schilder langskomt en gebouw in de meest lelijke kleuren schildert.
Sterke punten
Huur verhogen, en geld jatten via geknutselde rekeningen.
Zwakke punten
A sociaal.
Niet bij woonpunt huren Punt
Zoals de dingen gaan bij woonpunt is gewoon zo slecht, heb er geen woorden voor.\\r\\nZoek liever verder voor een woning bij een andere woningstichting. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.\\r\\nWOONPUNT: Recipe for disaster.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Alles
Gelukkig verhuisd
Na verschillende jaren in Heerlen gehuurd te hebben, blij nu een ander huis te hebben.
Ze vragen de hoofdprijs voor vochtige en slecht onderhouden woningen en bij oplevering willen ze het in betere staat terug als toen men introk.
Opzichter kwam arrogant en onvriendelijk over weinig positiefs over te zeggen.
Tip voor mooie witte muren, gebruik wegenverf ;-).
Sterke punten
Oh hebben ze die...
Zwakke punten
Hun complete werkwijze en de omgang met de huurders...
liegen en bedriegen
Had n woonhuis op versiellenbosch in heerlen. Groot huis vol zwarte schimmel. Waar ik ziek van geworden ben. Dus moesten alle muren uit gekapt worden. Wat al 3 x gebeurd was met 1 muur in de kamer. Moest myn huis uit. Optie1 n vakantie huisje. Maar daar kwamen ze op terug. Ja snap t seizoen veel te duur. Toen optie 2 n ruilwoning dus 2x verhuizen. En meubels werden op geslagen. En de zwarte schimmel bleef in de kelder. Toen optie 3 verhuizen. Ik dacht ga dan maar verhuizen als die rotzooi in de kelder blyft. Terwijl er beslist moet worden of de huizen af gebroken worden of gerenoveerd. Dan kryg ik n rekening van Woonpunt van 895 euro voor dingen die gemaakt moesten worden volgens hun en poetsen. Daarna word de hele woning van onder tot boven uit gekapt. Plafonds er uit badkamer er uit en de kelder werd ook helemaal uit gekapt. En toch moet ik dat betalen en kryg ook geen verhuisvergoeding. Woonpunt is n onbetrouwbare woningvereniging. Denkt alleen aan t geld wat er binnen moet komen. En niet aan de mensen.
Sterke punten
Geen een je hangt n uur aan de telefoon. En ze doen of je n mooi huis krygt met n opgeschoonde tuin krygt. Maar wat kryg1 en al puin onder de grond en overal afval
Zwakke punten
Zich niet aan af spraken houden
Sociale huurwoning
Sociale huurwoningnood? Niet bij woonpunt hoor. Komt een appartement vrij in Heeren, De Heugden. Oh ja ik heb interesse. Dat kan hoor, gewoon reageren als het op thuisinlimburg.nl komt te staan, want daar komt ie zeker op. Nou mooi niet dus. Via, via wordt het dus gewoon achterbaks achterlangs verhuurd aan iemand met een onderverhuurde eigen woning, die niet eens uit Limburg komt, onder de zogenaamde urgentie geval noemer. Weer een sociale woning minder. Weer een smoes meer bedankt woonpunt!
Zwakke punten
Lange wachttijden aan de telefoon
Liegen en bedriegen
Totaal niet klantvriendelijk
Sociale huurwoning
Sociale huurwoningnood? Niet bij woonpunt hoor. Komt een appartement vrij in Heeren, De Heugden. Oh ja ik heb interesse. Dat kan hoor, gewoon reageren als het op thuisinlimburg.nl komt te staan, want daar komt ie zeker op. Nou mooi niet dus. Via, via wordt het dus gewoon achterbaks achterlangs verhuurd aan iemand met een onderverhuurde eigen woning, die niet eens uit Limburg komt, onder de zogenaamde urgentie geval noemer. Weer een sociale woning minder. Weer een smoes meer bedankt woonpunt!
Zwakke punten
Lange wachttijden aan de telefoon
Liegen en bedriegen
Totaal niet klantvriendelijk
Wonen in een mooie omgeving en problemen met Woonpunt
Woningen in kasteel kolonie in Hoensbroek (Markgravenstraat Wingerdweg) zijn zijn rijp voor de sloop of renovatie. De laatste (goedkoop uitgevoerde) renovatie is lang geleden. Lekkages, vocht, schimmel, water in de kelders, rotte muren en via zolders kan je naar de buren lopen, enorme koud tijdens de winter (niet tegen aan te stoken) en in de zomer is het huis niet koud te krijgen (om te stikken). Waterpomp in de kelders en ventilatoren in de woning tegen schimmel en vocht. Op de toilet moet je in de winter je winterjas aan en je kan alles horen wat buren in hun woning bespreken.
Sterke punten
veel geld vangen elke maand voor een noodwoning uit 1928 Label G
Zwakke punten
Woonpunt Lost de kern van het probleem niet op. Men weet dat de woningen onder handen genomen moeten worden. Woningen een beetje oplappen (tijd rekken) en elke maand munten trekken. Deuren die open vallen of juist dicht klappen en zo ook de ramen. Woningen die aan het verzakken zijn (kijk naar de kozijnen die krom trekken). Woonpunt is goed in doordrammen en alles door je strot duwen (huurverhoging doorvoeren, we weten de oorzaak niet van water/vocht probleem). Huur verhoging moet doorgaan (huis label G). De communicatie is waardeloos. Alleen kleine mankementen worden verholpen, maar aan dak, vloer, muren doet men niets. Terug kerende schimmels op muren waar je 4x per jaar voor moet bellen. In de winter kan je de kachel hoog zetten, het blijft koud. Het waait door de woning en muren zijn vochtig. Vocht trekt in de matrassen en worden hard. Het laminaat trekt krom. Je krijgt geen cent voor je materialen die naar de knoppen gaan in de woning. Zowel de directie en de coordinator liegen en bedriegen aan de telefoon. Doordat Woonpunt een achterstand heeft met renovaties / sloop in Limburg, kunnen wij nog jaren wachten voordat er ooit wat gaat gebeuren. Wel de huur blijven verhogen en wij ons rot stoken. Hoge gasrekening.
Leugenaars bij Woonpunt
1,5 jaar in een woning in Heerlen
Klachten over de bovenbuurvrouw die de hele dag en nacht door panische geluiden maakt (giechelen, huilen, schreeuwen) hameren op de leidingen en hard stampend rondraced door huis.... melding gemaakt hierover, moesten bewijs leveren, dit is gebeurt, bewijs was duidelijk en een week later was t bewijs opeens niet meer goed.
Vervolgens via bewoners te horen gekregen dat wij de 3de bewoner zijn van het pand, de vorige bewoners zijn vertrokken omdat woonpunt aan de overlast niks deed...
bemiddelaar gevraagd, die deed niks buiten mooie beloftes maken en ze vervolgens niet nakomen...
Politie gebeld, genoeg bewijs gekregen, woonlunt ging kijken wat te doen was, een hele periode niks gehoord... om vervolgens te moeten uitvinden dat ze al 3x eerder een gebouw uitgezet is vanwege dit gedrag en ze dus niks kunnen (willen) doen hieraan
In t kort ze sturen je heen en weer en t interesseert ze absoluut niet wat speelt
Geld innen en voorliegen, dat is waar ze goed in zijn
Verhuizen is de enige optie
Mentaal kunnen we dit niet meer aan
Sterke punten
Heel goed in liegen
Zwakke punten
Respect hebben voor bewoners
Een gewaarschuwd mens...
Het begon allemaal met een telefoontje van Marriette, die ons een huis ter bezichtiging had op Mariaberg te Maastricht. Dus meteen gevraagd wanneer de laatste renovatie was geweest...deze was pas gedaan... Nou, dus niet. Contract was getekend, en tijdens onze verhuizing volop in en grote onaangekondigde renovatie terecht gekomen!!!! Een wurg contract bleek achteraf dat wij geen compensatie kregen en alles maar moeten slikken. Bouwlui dag in, dag uit bezig in en om de woning dik een half jaar, veel stress en ongemak. Waarbij ze zomaar ineens even komen klussen zonder aankondiging. Het was vreselijk. Maar daar bleef het niet bij... Het huis blijkt ook buren te hebben die het niet zo nauw nemen met regel en wetgeving. Nog meer drama en overlast. Het huis had twee jaar leeg gestaan...want naast ons zit een probleemgezin...a la familie doorzon.
Huurverhogingen voor een huis uit 1929 waarbij de zolder volledig is afgesloten ivm asbest... zwarte schimmel in de kelder...stijgen de pan uit, en nergens waar je je recht kunt halen. Rare opzichters die rare smoesjes verkopen, dat je de meubels en gordijnen maar niet tegen de muur moet zetten/hangen (zwarte schimmel afdrukken op de muur) Wijkbeheerder en politie die niet mag-kan optreden tegen wantoestanden van buren. Mijn, leven is een werkelijke hel geworden. Als ik dit van te voren had geweten...was ik gewoon bij Servatuis blijven huren.
Sterke punten
Klachten negeren. Valse voorwendselen, Wurgcontracten opstellen zodat huurders met de rug tegen de muur staan, en geen kant op kunnen.
Zwakke punten
Totaal NIET betrouwbaar! De huurder trekt altijd aan het kortste eind.
Woonpunt moet zich schamen.
Als je over ontmoedigingsbeleid gaat praten dan moet je bij woonpunt zijn.
Gisteren 43 minuten aan de telefoon gehangen, zelfs een tweede telefoon gebruikt om een keuzemenu 3 in te toetsen. Daar werd zelfs de lijn verbroken zelfs voor de tweede maal.
Woonpunt jullie moeten zich diep schamen, ik begrijp niet dat de overheid zich niet met z'n zaken bemoeit om op te treden dat zo iets nog in 2020 gebeurt. GEWOON, JULLIE ZIJN DIEP TREURIG.
Sterke punten
Ontmoediging voor telefonisch kontakt.
Zwakke punten
Slechte service
Waardeloos in alle opzichten
Zeer tot zeer slecht in alle opzichten, ja op 1 ding na €€€€€€€ innen.
Communicatie per telefoon en iemand aan de lijn krijgen ppfffff daar verslaan ze de belastingdienst nog mee “ hopeloos waardeloos “
De mensen een waardige keuken of badkamer installeren hoop maar, maar wel het geld opstrijken.
En niet te praten over de regels, ok regels zijn regels..... maar hou je dan ook zelf eraan en niet daar zo en hier zo, als het maar in t voordeel is van Woonpunt dan gaat alles.
Sterke punten
Cash innen en en en ..... hhmmmm ken ff niks meer bedenken
Zwakke punten
Mensen een waardige woning geven en geen oude rotzooi, we leven in 2000 Woonpunt