Introductie tot Woonbron

Woonbron is een prominente wooncorporatie die zich inzet voor het bieden van betaalbare en kwalitatieve woonruimte in Nederland. Met een indrukwekkend aanbod van 45.000 woningen en 4.000 andere vastgoedobjecten, speelt Woonbron een cruciale rol in het huisvesten van mensen in Rotterdam, Spijkenisse, Delft en Dordrecht. Het doel van deze corporatie is om de basisbehoefte van wonen toegankelijk en haalbaar te maken voor huishoudens met een smalle beurs.

Missie en Visie van Woonbron

Woonbron streeft ernaar om mensen een veilige en prettige woonomgeving te bieden. De visie van de organisatie is om niet alleen een dak boven het hoofd van hun huurders te plaatsen, maar ook een gemeenschap en een gevoel van thuiskomen te creëren. Met een sterke focus op kwetsbare bevolkingsgroepen, doet Woonbron er alles aan om toegankelijkheid en inclusiviteit te bevorderen binnen hun projecten.

Diensten en Aanbod

Woonbron biedt een breed scala aan diensten, variërend van het verhuren van woningen tot het aanbieden van koopopties voor huurders die hun wooncarrière verder willen ontwikkelen. Via een gebruiksvriendelijk platform kunnen huurders zelf reparaties melden, hun huurzaken regelen en direct op zoek gaan naar beschikbare woningen. Dit self-service systeem stelt huurders in staat om hun woonzaken snel en efficiënt te managen.

Zorg voor Kwetsbare Groepen

Een van de belangrijkste pijlers van Woonbron is hun toewijding aan het ondersteunen van kwetsbare groepen in de samenleving. Deze inzet wordt weerspiegeld in hun selectiebeleid en de samenwerkingen met gemeentes en andere maatschappelijke organisaties. Door maatwerkoplossingen te bieden, helpt Woonbron deze groepen om een stabiel en veilig leven op te bouwen.

Betrokkenheid bij de Gemeenschap

Woonbron investeert niet alleen in woningen, maar ook in de gemeenschappen waarin ze actief zijn. Ze ondersteunen sociale en culturele initiatieven die bijdragen aan de leefbaarheid in wijken. Door het organiseren van evenementen en het stimuleren van buurtparticipatie, bevorderen ze sociale cohesie en versterken ze de banden binnen de gemeenschap.

Innovatie en Duurzaamheid

De toekomstgerichtheid van Woonbron uit zich in hun engagement voor innovatie en duurzaamheid. Ze implementeren energiebesparende maatregelen in hun woningen en streven naar het gebruik van duurzame materialen. Dit niet alleen om te voldoen aan milieustandaarden, maar ook om de woonlasten voor huurders te verlagen.

Resultaten en Toekomstplannen

Woonbron heeft al aanzienlijke vooruitgang geboekt in hun missie om betaalbaar en kwalitatief wonen te realiseren. Hun voortdurende inspanningen om te verbeteren en innoveren worden weerspiegeld in de tevredenheid van hun huurders en de positieve impact op de omgeving. In de komende jaren wil Woonbron hun aanbod verder uitbreiden en de dienstverlening nog verder personaliseren om zo nog beter tegemoet te komen aan de wensen en behoeften van hun huurders.

Conclusie

Woonbron blijft een toonaangevende wooncorporatie die niet alleen een groot aantal woningen aanbiedt, maar ook een hart voor de gemeenschap en haar bewoners laat zien. Door hun gedrevenheid om een positieve impact te maken, blijft Woonbron een belangrijke speler in de Nederlandse woningmarkt. Met hun focus op betaalbaarheid, gemeenschap en duurzaamheid, biedt Woonbron niet alleen een plek om te wonen, maar ook een plek om te leven en te groeien.

Voor meer informatie over hun huidige aanbod en diensten, nodigen wij u uit om hun website te bezoeken en te ontdekken hoe Woonbron wellicht ook voor u een passende woningoplossing kan bieden.


Woonbron Reviews

    telefoon verbinding verbroken

    Bij het telefonisch contact zoeken kom je op de wachtlijn. Na 15 minuten wordt de verbinding verbroken door Woonbron. Dit gebeurt bij herhaling bij iedereen. Zonder aankondiging.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Geen communicatie. Fouten niet toegeven. Afpoeieren. Telefonisch zeer slecht bereikbaar. Slecht technisch beheer.

    Onbereikbaar

    Geen antwoord, onbereikbaar.

    Baal als een stekker van deze

    Vorig jaar November door middel van Urgentie een woning toegewezen gekregen in Beverwaard. In eerste superblij mee, mede doordat er al een vloer inlag wat mij in kosten scheelde.

    Nu ben ik zover dat ik het liefst gewoon niet thuiskom. Nog nooit last gehad van Bedwantsen, totdat ik deze woning introk. Heb nu een bank van twee jaar oud, en een bed van nog geen jaar oud die in principe naar de klote zijn, omdat ze 'besmet' zijn.

    Nadat ik se geconstateerd had gelijk woonbron gebeld, maar hun zeiden me hier niets aan te kunnen doen, omdat dit op eigen verantwoording is en dus op eigen kosten.
    Een verdelgingsbedrijf laten komen, kostte me in totaal 1400 euro. Hun hebben het vermoeden dat ze in de woning zelf hebben gezeten, omdat het er achterlijk veel zijn, dus vermoedelijk ook onder de vloer zitten en waarschijnlijk zelfs door de roosters heenkomen! In principe kan ik beter me meubels weg pleuren en de vloer eruit breken.

    Ik heb daar op dit moment gewoon niet de financiën voor en als ze in het pand zitten, gaat me dit helpen en zit ik dan niet op een gegeven moment weer met hetzelfde probleem.

    Eerlijk gezegd wou ik nu dat ik deze woning nooit had genomen! Ben echt ten einde raad en wil het liefst gewoon ni3t naar huis. Ik slaap met een spuitbus gif op me nachtkastje dat zodra ik wat denk te voelen kan spuiten en heb nu zelfs zwaarder vergif besteld op bol.com.

    Dit is echt niet okay!

    Sterke punten
    -

    Zwakke punten
    Vindt echt dat ze dit probleem niet serieus nemen en voel me zwaar in de maling genomen!!!!!

    Woonbron radiator problemen

    NOS Nieuws

    Vandaag, 13:32
    Bewoners flat Delft klagen al jaren over kou: 'max 17 graden'

    Bewoners van een groot wooncomplex in Delft klagen al jaren over slechtwerkende radiatoren. Volgens de bewonerscommissie komt de temperatuur in een groot deel van de 234 woningen niet boven de 17 graden, schrijft Omroep West.

    Een van de gezinnen slaapt in de woonkamer omdat de verwarming in de slaapkamers niet werkt. "Hier doet de verwarming het wel, dus hier kunnen we overleven", zegt de bewoonster die anoniem wil blijven. Volgens het gezin hield hun acht weken oude baby het niet meer vol in de slaapkamer. "De baby voelde ijs- en ijskoud aan."

    Handtekeningen
    De bewoners zijn volgens de omroep radeloos en geven eigenaar Woonbron de schuld van de problemen. Daarom hebben 122 huurders deze week een petitie ondertekend die de woningcorporatie oproept om meer te doen.

    "Het duurt nu te lang", zegt bewoonster Yvonne Weber. Weber ligt in de winter onder een dekbed op de bank en schaamt zich als er bezoek langskomt. De problemen met de verwarming duren bij haar naar eigen zeggen al vier jaar.

    De slecht werkende verwarming komt mogelijk door problemen in het leidingwerk van het wooncomplex. In de herfst van 2021 deed de verwarming in alle woningen het een aantal weken helemaal niet. Woonbron beloofde het leidingwerk structureel aan te pakken, maar dat is volgende bewoners nog niet gebeurd.

    In het complex wonen ook mensen met een koopwoning die mee moesten betalen aan herstelwerkzaamheden. De woningcoöperatie wilde dat elk huishouden 9000 tot 20.000 euro op tafel zou leggen. Maar de eigenaren zeggen dat het probleem niet goed is onderzocht en willen daarom niet betalen. Daarom sleept de zaak al zo lang, zeggen de kopers.

    Nieuw onderzoek
    Volgens Woonbron is de Vereniging van Eigenaren (VVE) van het gebouw verantwoordelijk voor het onderhoud van de verwarmingsinstallatie. In de VVE zitten Woonbron en de kopers, de woningorganisatie heeft er een absolute meerderheid.

    Woonbron vindt het jammer dat huurders en kopers niet tevreden zijn en "herkent zich niet in het beeld" dat ze schetsen. De woningcorporatie voert naar eigen zeggen geregeld gesprekken met beide partijen.

    Er is inmiddels een nieuw onderzoek gestart naar de problemen, dat eind februari klaar moet zijn. Het is nog onduidelijk of het gaat lukken om de werkzaamheden komende zomer uit te voeren.

    Sterke punten
    Ehm

    Zwakke punten
    Zie artikel

    Slechte service

    Als ze reparatiewerkzaamheden uitvoeren en het niet gelukt om dingen te repareren word jij door opzichter gevraagd om het zelf te gaan repareren.. als je vraagt hoe als jullie het niet gelukt is krijg je een antwoord van ga maar googelen en wordt het gesprek beëindigd. Als je klacht indient wordt de klacht afgehandeld door woonbron of de opzichter zelf (geen onafhankelijke iemand), klikt zoals een slager die eigen vlees keurt. Onaardig, onvermijdelijk, problematisch. Nu ben ik super blij dat ik ben verhuisd en ben klaar met het gedoe van Woonbron. Ik zou me schamen als ik op deze manier met klanten om ga

    Huurder staat niet centraal!

    Jarenlang huurder bij de Woonbron. Al die jaren netjes huur betaald. Dan verwacht je toch op ze minst dat er direct wordt gereageerd als je belt voor een gaslekkage. Helaas niet bij Woonbron. Pas na 3.5 uur en drie keer te hebben gebeld stond er iemand op de stoep. Ik ben totaal niet tevreden met de storingsdienst van de Woonbron. Dit is waarschijnlijk een klantenservice center die de dienst na kantoortijd waarneemt. Zij mogen nog wel eens een telefoontrainig krijgen met als hoofdonderwerp KLANTVRIENDELIJKHEID. Ik vind dat de veiligheid van jullie huurders voorop moet komen te staan en dat laten jullie niet zien door pas na uren iemand te sturen voor een gaslekkage. De telefonisten zijn erg onbeleefd en hangen gewoon in je oor op als jij je klacht kwijt wil. Mijn advies aan Woonbron is het volgende: investeer in goed personeel die echt wat willen betekenen voor hun huurders. Zij zijn het eerste aanspreekpunt en zij zijn het visitekaartje van Woonbron. P.s. ik weet nog een hele goede klantenservice center die jullie kunnen bellen voor een betere storingsdienst ;)

    Sterke punten
    Heb nog geen sterke kanten kunnen vinden na 20 jaar.

    Zwakke punten
    Niet klantvriendelijk en absoluut geen medeleven met huurders

    SCHANDE!

    Er zijn geen woorden voor het contact met WOONBRON. Mijn ouders wonen al bijn 20 jaar in hun huis, keuken, badkamer valt van ellende uit elkaar!! En woonbron weigert er iets aan te doen. Tot overmaat van ramp een gaslek. WOONBRON stuurt na ruim 3 uur iemand, 3 uur!!! Schande hoe jullie mensen te woord staan!! Dus als je iedere maand netjes je huur betaald, word je zo behandeld door woonbron!! SCHANDE!!!!!

    voor de 3e maal in een maand in de kou

    Mijn ervaring met de Woonbron? Breek mij de (spreekwoordelijke) bek niet open! 70 flat woningen voor de 3e keer deze maand in de kou. Met meerdere bewoners gebeld. Zetten spoed verzoek uit. Nog steeds in de kou. Buiten is het warmer als binnen op dit moment. Stellen alles uit om maar geld op te potten. En als ze geld uit geven is het aan de verkeerde zaken! Prioriteiten stellen is hun sterkste kant niet. Enige wat functioneert is de huur incasseren en als dat een keer niet naar hun zin vlot verloopt zit binnen een scheet en een zucht de incasso afdeling op je nek.

    Sterke punten
    Geen! Een ster is nog teveel.

    Zwakke punten
    Alles.

    Afspraken niet nakomen

    Ander half week geleden een reparatie verzoek ingediend via hun site. Daarna nog 4 keer gebeld. Er is 3x toegezegd dat ik terug gebeld zouden. Dit is helaas niet gebeurd.

    Sterke punten
    Dat ze keurig op tijd hun geld innen

    Zwakke punten
    Afspraken niet nakomen
    Slecht bereikbaar
    Erg hoge kosten

    Ze zijn net rutte weten niets of vergeten.

    2018 tot heden huur ik bij woonbron 30x gevraagd over me eindafrekening stookosten we gaan het nakijken, houden uw op de hoogten we hebben een bericht gestuurd altijd weer een nieuw excuus. Tot slot vandaag weer gevraagd hoe het zit en krijg nu te horen.. Ik heb het voor je nagevraagd anonieme en helaas is dit momenteel nog niet bekend.
    Zodra wij dit weten, zullen wij de bewoners hierover schriftelijk informeren.

    Vervilgens heletijd niks laten weten maar als ik moet betalen komen ze als honden op je af. Niets bekend ze horen dit te weten.... woonbron boycotten en huur niet betalen gewoon tot ze alles keertje in orde hebben altijd achterstallig met alles deze corperatie. Het is net de vvd. Verwacht een flinke teruggave aan voorschotten.. ik kijk tot eind mei aan als me service wel komt en me stookkosten niet ga ik ze elke dag lastig vallen met bellen.. echt zwaar depresief is woonbron ze geven alleen om de duure woningen de goedkopere woning kakken ze op en svhijten ze je huis onder met diarree. Achterstalligheid onderhoud achterstallig verbetering achterstallog klachten afpsraak waar niemand komt opdagen hele dag thuis zitten voor jan lul... huur nooit een woning van woonbron dat goedkoop is want je bent gewoon laxeermiddel voor hun schijt aan diaree voor jou.

    Sterke punten
    Je excuses vertellen zodat je niet veel lastig valt

    Zwakke punten
    Vriendelijk doen en zeggen dat ze wat doen en dan helemaal niks doen of pas in de toekomst

    Geluidsoverlast wordt niet serieus genomen

    Ik huur sinds anderhalf jaar van Woonbron. Alle voorgaande woningen huurde ik van Trivire. Wat een immens verschil als het om service gaat! Met Trivire heb ik nooit problemen gehad (en ik woon al 20 jaar op mezelf), maar over de afgelopen anderhalf jaar kan ik helaas een boek schrijven. Er is ontiegelijk veel geluidsoverlast in de straat en dat weten ze dondersgoed. Ze zijn alleen te beroerd om het aan te pakken. Zolang zij hun geld maar krijgen. Dan vinden zij alles wel best. Er zit niets anders op dan een andere woning te zoeken en dan let ik er zeker op dat het geen woning van Woonbron betreft. Zeer onbeschofte wooncorporatie.

    Sterke punten
    Woningen slecht onderhouden, lachen om klachten, onoprecht zijn en klachten niet verhelpen

    Zwakke punten
    De schuld bij de huurder leggen terwijl deze er niets aan kan doen, je het gevoel geven dat je een aansteller bent

    Schimmelhuizen

    Woonbron heeft alleen oude schimmelhuizen waar geen onderhoudt aan gepleegd wordt. Ik zit 4 jaar met een lekkage in de kruipruimte waar een enorme rioollucht vandaan komt. Dan nog niet te praten over hoeveel water ik ben verloren de afgelopen 4 jaar die ik zelf mag betalen. Ook heb ik 2 jaar zonder raam in mijn woning geleefd waardoor de stookkosten niet te overzien waren. Woonbron zegt me gewoon dat het feit dat er geen raam in mijn toilet zat (dus een groot gapend gat naar buiten toe) geen invloed heeft op mijn energieverbruik!!!!! Wat voor zwakbegaafde mensen heeft woonbron in dienst???? Halen ze die van de sociale werkplaats ofzo????Woonbron heeft een plastic plaatje voor het gat geschroefd voor ik de woning kwam bezichtigen. Er was er niet te zien dat er geen raam in de woning zat!!!? Oplossen doen ze niet bij woonbron. Je moet een advocaat nemen om je recht te halen hier. Belachelijk!! Ik geef -10 sterren, helaas kan ik dit niet aanklikken. Geldwolven zijn het.

    Sterke punten
    Mensen afpoeieren

    Zwakke punten
    Hier is niet voldoende ruimte voor

    Onmenselijke organisatie

    Woonbron is niet geïnteresseerd in hun huurders, in de buurt of in de samenleving. Hun enkel doel is een maximale opbrengst en verder niks. Wat een slechte organisatie. Niet aan te raden.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Niet op de mens gericht.

    Ze moeten nog echt beginnen maar hebben nu al...

    De woonbron delft maakt er nu al een potje van.van de huizen die ze gaan slopen staan 24 uur per dag de ramen en deuren open.bij de meeste huizen blijkt het gas er nog op te staan.ik heb contact met de politie.brandweer en de gemeente delft erover gehad maar niemand wilt zijn vingers branden.waarschijnlijk worden hier ook dure race fietsen en rolexen uitgedeeld

    Sterke punten
    0.0

    Zwakke punten
    0.0

    komt alleen in de belangstelling met goede berichten

    Woonbron Delft,een woningbouwvereniging die zich voor doet als een verhuurder die het goed heeft voor zijn huurders,plaats dan ook altijd de goede berichten die hun in het goede daglicht zetten,maar de werkelijkheid is anders.Loopt al enkele jaren achter met onderhoud,doet weinig aan verduurzaamheid,bouwt alleen maar huurwoningen die veel te duur zijn,maar ja dat levert tenminste wat op en laat hierbij dus oudere wijken verloederen. Plaats asociale huurders in kindervriendelijke wijken en wanneer bewoners dan klagen omdat er overlast is,dan doen ze geen flikker en gaan achterover leunen in hun stoel,komen met regeltjes waar jij je als huurder aan moet houden,maar zij zelf lappen de regels aan hun laars en schuilen zich achter hun regeltjes in de voorwaarden.
    Met al een woningbouw vereniging die gouden bergen beloofd,maar niks waar maakt/

    Sterke punten
    liegen,bedriegen en je in de kou laten staan

    Zwakke punten
    alles.

    komt alleen in de belangstelling met goede berichten,loopt achter met onderhoud,beloofd gouden bergen!

    Woonbron Delft,een woningbouwvereniging die zich voor doet als een verhuurder die het goed heeft voor zijn huurders,plaats dan ook altijd de goede berichten die hun in het goede daglicht zetten,maar de werkelijkheid is anders.Loopt al enkele jaren achter met onderhoud,doet weinig aan verduurzaamheid,bouwt alleen maar huurwoningen die veel te duur zijn,maar ja dat levert tenminste wat op en laat hierbij dus oudere wijken verloederen. Plaats asociale huurders in kindervriendelijke wijken en wanneer bewoners dan klagen omdat er overlast is,dan doen ze geen flikker en gaan achterover leunen in hun stoel,komen met regeltjes waar jij je als huurder aan moet houden,maar zij zelf lappen de regels aan hun laars en schuilen zich achter hun regeltjes in de voorwaarden.
    Met al een woningbouw vereniging die gouden bergen beloofd,maar niks waar maakt/

    Sterke punten
    liegen,bedriegen en je in de kou laten staan

    Zwakke punten
    alles.

    Wat een slechte wooncorporatie

    1 ster is nog veel te veel voor jullie, wat een arrogante en onprofessionele woningcorporatie zijn jullie.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Allemaal

    Slechte klantenservice

    Uitgeloot voor een woning, alle benodigde papieren toegestuurd via de e-mail. En daarna nooit meer iets gehoord. Mijn vrouw en ik hebben 2 weken lang, elke werkdag gebeld om in contact te komen met desbetreffende medewerkers. Er is ons meerdere keren beloofd dat wij gebeld zouden worden deze medewerkers, maar dat is nooit gebeurd. De desbetreffende personen hebben nooit contact met ons opgenomen en wij hebben nooit meer wat van Woonbron vernomen! Hele aparte gang van zaken.

    Sterke punten
    Vriendelijk personeel op de klantenservice

    Zwakke punten
    Klantenservice kan u absoluut niet verder helpen.
    Afspraken worden niet nagekomen
    De juiste personen zijn niet te bereiken
    Elke medewerker van de klantenservice vertelt een ander verhaal.

    Door dit soort corporaties twijfel ik toch om een woning te kopen. Belachelijke service!!!!!

    Onverbiddelijke en genadeloze harteloze wolven in schaapskleren

    Beloofde het achterstallig onderhoud in de veel te dure huurwoning aan te pakken maar doet het niet ! Tocht overal bij de ramen en deuren, scheuren, gaten en kieren in de houten kozijnen ( huizen van 1983) en vocht tussen het dubbele glas raam, gescheurde en afgebroken tegels in de badkamer en een stroom verslindende ouwe boiler waardoor 'n torenhoge stroomrekening, enz., plaatst zonder overleg aso's en schorem met vetslavings e.a. problemen tussen kwetsbare ouderen waardoor de veiligheid ernstig in gevaar wordt gebracht ! Degenen die de dupe werden van zo'n aso raakten in de problemen maar vinden geen gehoor en draaien op voor de toegebrachte schade ! Diep triest ! Waarom zo veel huur moeten betalen voor zoveel ellende ?!

    Sterke punten
    NEGEREN vd huurders die wel van goede wil zijn ! NIET NAKOMEN van gevraagde en toegezegde onderhoud en reparaties ! Laks en kortzichtig en hautain en harteloos !

    Zwakke punten
    Oneerlijk, kortzichtig, egoïstisch, harteloos, ............!!!!

    Veel beloven en weinig geven

    Veel beloven en weinig geven dat doet De Woonbron. Ik wil het voltallige management van De Woonbron feliciteren met het structureel rond pompen van : "kwetsbare mensen" zoals zij het noemen. Het is structureel rondpompen van (kleine) asociale groepen overlastgevers door heel Rotterdam Zuid. Ik zal geen specifieke groepen benoemen maar het management weet heel goed wat ik bedoel. Het zou fijn zijn als het management van De Woonbron stopt met buitenspel zetten van goede betrouwbare huurders zoals nu gebeurt. Goede normale huurders kunnen met hun klachten aan kloppen maar worden met mooie smoesjes zoet gehouden. Gevolg de goede huurders vertrekken uit de wijken. Vraag mij af of dit bewuste opzet is van De Woonbron? Ik vraag mij af of het het voltallige management van De Woonbron ook woont tussen de structurele overlastgevende "kwetsbare" bewoners?
    een ster is nog te veel voor De Woonbron.

    Sterke punten
    Incasso afdeling, veel beloven en niets waar maken, belasting geld verspillen aan nutteloze projecten in het verleden o.a. SS Rotterdam.

    Zwakke punten
    De hele Woonbron organisatie

Bezoek Woonbron

Schrijf een review